Huis-tuin-en-keuken trucs voor rook uit horlogebandje

Ik heb vanmiddag een tweedehands horloge binnengekregen. Prachtig horloge (foto’s volgen binnenkort), maar het horlogebandje stinkt een etmaal in de wind naar rook. Echt superranzig.

Zijn er huis-tuin-of-keuken middeltjes om deze geur te neutraliseren?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Weggooien en een nieuwe kopen. Dergelijke geur krijg je nooit eruit. Ik rook niet, ooit en horloge gehad waarvan de doos gewoon naar sigaretten rook. Alles geprobeerd van Febreze tot aan stomen, geur bleef erin zitten.

Roken is vies …

Vertel mij wat! Maar er zal toch wel een middeltje zijn? Band weggooien en nieuwe kopen maakt het ook wel duur…

Wat is het materiaal?

Leer (kalfsleer dacht ik)

Dan zou ik eens een leercleaner proberen.

Uitkoken helpt tegen rooklucht. Je moet maar afwachten wat er van het bandje overblijft.:smiley:

schmeink Schreef:

Roken is vies …

Doe maar stoer, is ook net gestopt B)-

Alle gekheid op een stokje: rooklucht wordt voornamelijk veroorzaakt door aetherische/teerachtige bestanddelen. De meeste zijn op te lossen in benzine; andere in alcohol (spiritus). Dit doe je nadat je eerst geprobeerd hebt met zeepwater het ergste (vuil) er af te halen. Nadat het bandje droog is masseer je er vaseline in. Dit verlengt de levensduur en omhult evt. restanten van luchtjes. Succes!

Zelf weer gaan roken, dan ruik je het niet meer.:smiley:

In de vrieskoude/sneeuw leggen.
Maar daar is het nu wat laat voor.
:slight_smile:

Vriesvakje dan?

Dat kan, maar met name de ijs/sneeuw combinatie werkt goed.
Misschien dan een skibaan?
:smiley:

nieuwe band, gewoon een nieuwe band! Als je geen rare aansluiting hebt is het wel te doen financieel toch?

Tja, de glans van het horloge was er af. En een nieuwe band zou het goedkope horloge toch weer duur maken.

Dus toen de verkoper (nee hoor, ik rook niet, maar ik kom wel eens in een kroeg) aanbood om het terug te sturen heb ik dit meteen aangegrepen.

Dan maar twee keer de verzendkosten betalen, en een ervaring rijker. Voortaan zal ik hier dan ook naar vragen bij tweedehands horloges…

Bob, 2x verzendkosten = toch een leuk, simpel horlogebandje?

BobT Schreef:

Tja, de glans van het horloge was er af. En een
nieuwe band zou het goedkope horloge toch weer
duur maken.

Dus toen de verkoper (nee hoor, ik rook niet, maar
ik kom wel eens in een kroeg) aanbood om het terug
te sturen heb ik dit meteen aangegrepen.

Dan maar twee keer de verzendkosten betalen, en
een ervaring rijker. Voortaan zal ik hier dan ook
naar vragen bij tweedehands horloges…

Zoals ik schreef, de glans was eraf. Ik opende h horloge met veel verwachting, maar als de geur je al tegemoet komt voordat je het horloge überhaupt in handen hebt…
Voor mij hoefde het niet meer

Gezocht:
Vintage of 2ehands horloges. Liefst van niet roker.

Ik denk dat de kans om die te vinden klein is. Vooral omdat vroegâh het merendeel van de mannen rookten. En niet zo’n beetje ook.
John

Het was geen vintage, maar een klokkie van 2 jaar oud :smiley: