Hee, b0z4. Lang niet gezien. Mooie tijd was dat. Ik kan het allebei.
Overigens heeft Mafkees het me keurig uitgelegd.
Mooi stukje werk (en hoe kom je aan dat zebrano hout ?)
Mooi gemaakt! Maar ik heb een vraag: is het niet lastig dat de dikte van het materiaal je het zich op de wijzer ontneemt tijdens het plaatsen?
Nog niet. Heb er eentje gedaan en dat ging zonder problemen. Is overigens ook niet dikker dan het voorbeeld dat ik “namaakte”. Het asje “voel” je ook gewoon en daarna duw je pas. Wat ik handig vind is dat je Het meer als een dun potlood gebruikt dat je heel makkelijk en heel dicht bij de punt kan vastpakken dus geen “speling”.
En bovenal goedkoop en leuk project. Materiaal was rond de 10 euro. Boortjes 15 euro of zo. Hout was gratis. Geinige is dat de verzendkosten nog relatief het duurste was. Vriendje betaalt 10 euro voor de ander. Kosten door de helft. Wellicht tot nog iemand anders die het leuk vind en dan heb ik ze helemaal gratis. Ga eerst eens een tijdje kijken hoe ze het houden en of ik de reserves nog nodig ga hebben. Geinig toch!
Ik heb ooit door een timmerman hier in de buurt een hele grote Zebrano tafel in elkaar laten lijmen / zagen / frezen. Al het afval heb ik gevraagd voor later gebruik. Vandaar!
Het is dat ik al een mooi setje heb, anders zeker interesse. Enkel juist omdat het zelf gemaakt is.
Hahaha. Dat was niet het doel hoor. Ik ga hem eerst een een paar keer keer gebruiken. Voor zelfde geld is het een ondoordachte en kom ik tot de conclusie dat het mooi maar onhandig is!