Huisvlijt horloge drukkers

Zo, ik dacht ik ga dit uit de hand gelopen DHZ projectje eens even delen. Ik moest nog wijzerdrukkers hebben en vond die van Bergeon wel erg duur. Staafjes polyamide besteld en mini boortjes. Van 0.2mm tot 2.0mm in kleine stapjes en vervolgens aan de slag gegaan. Nog best ingewikkeld om via malletje in het midden uit te komen. Toen waren ze niet uit elkaar te houden. Dus maar kleurtje gegeven met zelfde index als Bergeon. Toen ook maar direct een mooi standaard gemaakt. Had nog heel mooi massief zebranohout liggen. Plaatje erop met de maten en tegen het krassen stukje vilt onderop. Eentje bijgemaakt voor iemand anders en omdat ik toch genoeg materiaal had maar een reserve. De blauwe is overigens concaaf, alleen een “deukje”.

Totaal financieel niet meer interessant gezien de enorme tijd maar toch leuk om te hebben. Op de foto’s zijn de gaatjes bijna niet te zien!

35 likes

Wat mooi gemaakt en zo te zien drie setjes.
Erg leuk om te zien. :+1:

Oh ja en het handige is dat alle achterkanten stomp zijn en ook makkelijk voor aandrukken etc gebruikt kunnen worden zonder iets te beschadigen.

Mooi gedaan

Rob

Keurig hoor, geeft toch altijd een bijzonder gevoel om zelf gemaakt gereedschap te gebruiken.

Netjes hoor :ok_hand::ok_hand:

Even een domme vraag, wat is een horlogedrukker?

3 likes

Weet je dat niet eens?

Ken alleen een horloge achterover drukker

5 likes

Dat ken ik dan weer niet.

2 likes

Nou weten we het nog niet. “zucht” :thinking::grin:

1 like

Zebrano!! Misschien wel mijn favoriete houtsoort…
Mooi gemaakt man!

1 like

Mooi hoor, en je beschadigd zo niks. Wat is het volgend project, we zijn benieuwd,

Ik weet niet eens of het echt zo heet. Een wijzerdrukker? Om wijzers terug te zetten op die verrot kleine asjes.

2 likes

Een goed handwerksman maakt zijn eigen gereedschap. Een mooi traditie.
Knap bedacht, knap gemaakt en mooi uitgevoerd! Chapeau!

Prachtig gedaan, ziet er vast vrolijker uit dan die van Bergeon😀!

Geeft niets hoor. Ik dacht ook, mooi gemaakt (als ik naar het juiste kijk), maar wat heb je gemaakt? :stuck_out_tongue_winking_eye:
Maar gelukkig is het toegelicht.

1 like

Geen idee waar dit over gaat, maar eh … leuk topic met die foto’s met kleurtjes.

4 likes

Je kan het ook lezen ipv onnozel te reageren. :wink:

Ontopic: Mooi gedaan en handig!

Ik had een vermoeden. Mooi gemaakt :+1:t2::+1:t2: