Dank. Andy weet meer dan ik hoor.
Dat hangt van het type af. Ik heb er één met een ronde hidden crown en rechte lugs, maar ook een met de bekende dog legs en die heeft een achthoekige kroon.
Van deze weet ik het niet zeker, maar ik dacht dat er wel een ronde kroon bij hoorde.
Ik vind de facetten van deze er nog wel netjes uitzien, alhoewel het horloge wel duidelijk gedragen is.
Dank voor je reactie. Ik ben al de hele dag aan het zoeken op referentie nummer e.d., maar wordt er niet veel wijzer van. Veel modellen die ik tegenkom lijken qua kast en lugs op dit model, maar kom ze dan met beide type kroon tegen…
Ik weet niet of dit je gaat helpen, maar hier vind je een essay over de kronen die gebruikt zijn op de Omega Constellations: http://omega-constellation-collectors.blogspot.com/2009/01/omega-constellation-crowning-glories.html?m=1
Ik denk dat je pas later naar de kroon moet kijken. De waarde zit hem vooral in de conditie van de wijzerplaat. Een kroon is nog wel te vinden als deze niet klopt met het horloge.
Stel je koopt een exemplaar met verkeerde kroon dan is het op te lossen via de baai (ebay). Stel je koopt een exemplaar met een verrote wijzerplaat dan ben je in de aap gelogeerd want deze vind je vrijwel niet.
Vind zelf de facetten van de kast wel goed maar de kastdeksel is flink gepolijst. Ik vraag mij dan af of deze onderdelen origineel op hetzelfde horloge zijn begonnen.
Vintage is een mijnenveld helaas. Ook zou ik persoonlijk voor een piepan gaan met doglegs.
Deze heb ik zelf gekocht na lang zoeken. Ik heb ook meerdere constellations gehad tot ik uiteindelijk (voor mij) de perfecte vond.
Niet iedereen heeft dezelfde eisen natuurlijk
Hieronder is mijn exemplaar:
Ja, precies dit! Daar zijn zeker kleine beschadigingen/vlekjes. Waarom heeft de verkoper die niet laten zien in de einige ‘groot’ foto van de wijzerplaat?
De kast is goed, de achter deksel ook. Opwindkoorn is de verkeerde, het moet of een slanke 10 kantig, of een ‘scallop’- die alleen in gebruik was voor deze en ook de 14381 referenties
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik vind de plaat ook zeker belangrijker als de kroon, al zou het fijn zijn als alles al origineel is. De variant met de dog legs vind ik denk ik ook net iets mooier, maar is voor mij geen onoverkomelijk probleem.
Ik ben nog steeds in afwachting van een extra foto van deze specifieke plek! Bedankt voor de info over de kroon, begin het nu een beetje te snappen. Die scallop kroon is een stuk dunner dan de kroon die op dit exemplaar zit, ofniet?
Opvallend dat alle foto’s net dat stuk eraf laten. Voor mij genoeg info om verder te kijken.
Wanneer een verkoper iets mooier tracht te maken dan dat het is, krijg ik argwaan.