Ik ben nu een aantal jaar geïnteresseerd in horloges en heb met een beperkt budget inmiddels een kleine collectie opgebouwd waar ik enorm blij mee ben. Toen ik me begon te interesseren in vintage watches viel mijn oog al vrij snel op de Omega Constellation Pie Pan. Helaas waren ze toen al best prijzig en was het op dat moment zeker nog geen optie om er zelf een aan te schaffen. Helaas zie ik dat de populariteit van het horloge toeneemt en de prijs dus ook. Inmiddels heb ik besloten om een aantal van mijn horloges te verkopen, wat geld bij te leggen en te proberen een mooie Omega Constellation Pie Pan aan te schaffen. Nu kwam ik afgelopen week het volgende model tegen en overweeg om deze over te nemen. Helaas is mijn kennis nog niet zo groot dat ik kan zeggen of het om een volledig originele variant gaat of dat er toch wat dingen te zien zijn die niet kloppen. Kunnen jullie mij hier misschien mee helpen? Het gaat om het volgende model wat op Ebay wordt aangeboden voor een bedrag van €1200. Ik ben in de gelegenheid om het horloge af te gaan halen ipv het te laten verzenden. Graag hoor ik jullie mening wat betreft de staat, originaliteit en of de prijs reëel is. Alvast dank.
Kijk eens voor meer info op omegaforums.net en vul daar het ref nr in bij de zoekopdracht. Daar vind je veel info. Ook is er een website speciaal gewijd aan constellations (http://omega-constellation-collectors.blogspot.com/?m=1). Daar vind je nog meer speciale info over connies.
Ik heb de ballen van dit soort details maar wat ik je wel kan meegeven is, buy the seller. Dus kijk wat je over de verkoper kan vinden. Niet allesbepalend maar geeft wel een goede indicatie
Het gevoel moet goed zijn, anders nooit doen. Het feit dat je kan kijken voordat je koopt is wel een voordeel. Zelf denk ik dat er voor deze prijs mooiere exemplaren te vinden moeten zijn. Maar helaas zijn de prijzen op dit moment zo absurd dat alles kan blijkbaar. Ik denk overigens niet dat er iets met het lug gat is omdat het bandje scheef zit denk eerder dat de lederen band wat veel speling heeft om de springbar.
Wel vind ik de achterkant wat te veel gepoetst omdat de sterren niet meer zo heel scherp zijn.
Al met al is het maar net waar je je eigen prioriteiten legt. Een horloge van deze leeftijd heeft altijd wel iets dus als je een oude omega wil die er als nieuw uitziet zul je deze nooit vinden in ieder geval niet voor 1200 euro. Maar succes met je beslissing
Kan het niet heel goed zien, maar zitten er vlekken op de plaat op 9 uur? Dat zou mij wel storen op den duur. Zoals gezegd, redelijk horloge, maar geen topper.
Bedankt voor je uitgebreide reactie. Ik ben me er van bewust dat ik voor dat budget nooit een Constellation pie pan in topstaat ga vinden. Dat de kast wat geleefd is vind ik niet zo erg, wat plekken op de dial heb ik iets meer moeite mee. Heb wel de mogelijkheid om hem te zien, maar moet er wel 3uur enkele reis voor rijden haha. Zou liever dit model bij jou kopen zoals ik met mijn andere Omega’s heb gedaan, maar vermoed dat jij er geen hebt liggen;) Mocht je iets interessants zien of tegen komen mag je me natuurlijk altijd een berichtje sturen:)
Scherpe kast, acceptabel goede wijzerplaat. Originele kroon geloof ik. Het achterdeksel is niet gepoetst, maar gedragen, en wat mij betreft in goede staat. De lug lijkt mij niet uitgelubberd of zo, maar de band is gewoon aftands. Volgens mij is de wijzerplaat origineel.
Een écht goede doet €2.000 of meer. Aan €1.200 is dit volgens mij een prima koop.
Bedankt voor je reactie, fijn om te horen dat de meeste dingen origineel lijken te zijn. Wat ik qua prijzen kan vinden is dit voor deze tijd nog best schappelijk ja.
Bedankt voor alle tips. Inmiddels nog wat extra foto’s gekregen, hopelijk bied dat nog wat meer zekerheid/bevestiging dat het horloge origineel is, dat is voor mij eigenlijk wel het belangrijkste om te weten. Wat betreft de uiterlijke staat besef ik dus dat hij best wat gedragen mag zijn, zoals bij dit model zeker het geval is.