Hulp bij aankoop; Omega Seamaster 120 cal 565

Hallo Allen,

Hierbij mijn eerste officiële topic betreft “hulp bij aankoop”. En dan ook meteen de eerste die niet voor mijzelf is maar voor een goede vriend. Zelf helaas (nog) geen Omega in de collectie maar wie weet komt dit ooit nog eens, maar daardoor kan ik hem ook niet echt helpen naast de algemene tips.

Het betreft het volgende; een vriend van mij is (zoals velen van ons) nogal gecharmeerd van de oude SM300. Maar zoals iedereen weet zijn de prijzen van deze horloges nogal uit de klauwen gelopen de laatste jaren. Daarnaast is er een grote kans een Franken te kopen.

Hij kan op dit moment het volgende horloge kopen voor EUR 2300. Het betreft echt een horloge met service plaat en wijzers zonder papier etc. Ik weet het, niet bepaald de natte droom van een verzamelaar maar sommige mensen kopen dingen om gewoon te dragen en hebben niet het budget om alles perfect te hebben… Echter ziet hij het als een tussenstap naar zijn grail.

Nou is de vraag; is dit een beetje een verstandige aankoop? Met de weet dat onderdelen vervangen zijn voor service parts. Maar ziet het er verder redelijk uit? Het is voor hem een opstap naar eventueel ooit in de toekomst een SM300 en is dus niet op zoek naar een collecters item. Hij wil hem echter op een gegeven moment wel verkopen om een stapje omhoog te doen.

Sorry voor het lange verhaal maar please shoot!

Maarten

Foto’s;

Ik weet het, de band is te smal :wink:

Die stinkt. Goudkleurig opgelegd logo? No way.

Effe doorsparen. :+1: :smile:

Doorverkoop gaat stuiten op andere liefhebbers/kenners (reken mezelf nog nauwelijks tot de laatste categorie) die het geld er niet voor over zullen hebben.

1 like

Heb me niet verdiept in dit model.

Maar ik kan het aanraden om door te sparen voor een kloppend model zonder eventuele service of nep onderdelen.

Dit horloge zal denk ik snel tegen gaan staan en moeilijk verkoopbaar zijn. Dan is 2300 euro toch een hoop geld.

1 like

Bedankt voor de reacties! Eventueel nog andere punten over de plaat? Wie weet kan ik er nog wat van leren :smirk:

Geen verstandige koop helaas.
De wijzerplaat is vervangen, wijzers idem.

Bezel waarschijnlijk wel origineel, maar toch zou ik overslaan.
De bezel is licht verkleurd, de wijzerplaat en wijzers totaal niet. Ziet er naar mijn mening niet mooi uit.
Zou tevens lastig zijn om deze ooit weer te gaan verkopen.

Stond laatst een te koop bij Steiner, maar volgens mij is deze verkocht.
Je zou daar nog even kunnen informeren.

Het model an sich is wel prachtig trouwens!

Sowieso lijkt dit model mij niet zo makkelijk kwijt te raken. Omega’s staan over het algemeen bekend om hun ingetogen stijl, maar deze ziet er nogal over-the-top uit, volgens mij is het aantal liefhebbers hiervoor beperkt.
Maar misschien zie ik dat verkeerd omdat ik het persoonlijk een erg lelijk ding vind. :open_mouth:

1 like

Dan ben je toch een uitzondering, dit is een zeer gezocht model van Omega zoals vrijwel alle duikers en hem kwijt raken is dan ook geen enkel probleem.

1 like

Ah Ok, nou vergeet die opmerking dan maar. :sweat_smile:

1 like