Hulp bij aankoop vintage Omega Flightmaster

In het verleden heb ik meer dan genoeg van deze topics gezien, met soms best nuttige adviezen. Ik was aan het twijfelen om dit topic aan te maken omdat sommige het misschien niet kunnen waarderen, maar ik denk dat ik zeker wat aan jullie hulp kan hebben! En dit forum zou dan ook zeker, naast het leesgenot, een toevoeging voor mij hebben :smile: !

Al langere tijd ben ik aan het kijken naar een Omega Flightmaster 910 of 911, welke maar mij niet heel veel uit (wel lichte voorkeur voor 910 met het groen op de subdial). Per toeval kwam ik er eentje tegen, maar de verkoper uit USA heeft behalve 3 zelf verzonden e-mail adressen geen referenties. De communicatie verloopt overigens prima.

Nu heb ik natuurlijk mijn research geprobeerd te doen, maar bij vintage horloges is het soms letten op details waarvan je moet weten dat je erop moet letten.

Mijn gevoel is best goed bij deze deal. De foto’s zijn er goed uit, hoewel de wijzerplaat niet volledig scherp erop staat, is de staat erg goed. De vorm van de kast lijkt goed, wijzers/plaat lijken in orde, originele band en gesp zijn er, pusher hebben nog originele kleuren, uurwerk is voor zover te beoordelen in orde en papier “Extract from the archives” lijkt te kloppen.

Toch blijft het gaan om een redelijk bedrag, zonder dat ik de verkoper ken/horloge heb gezien.

Vandaar dat ik jullie hulp vraag!
Zien jullie iets wat niet klopt? Wat zegt jullie gevoel nav deze foto’s?

Alvast bedankt! Ik zal het laten weten mocht de deal doorgaan! :+1:

1 like

Service dial, heropgemaakte kast en nieuwe hands. Zonder tritium.
Niet vintage dus maar meer een NOS-renovatie.

1 like

Het horloge klopt wel en ziet er zo n.a.v. de foto’s goed uit. Vergeet alleen 1 belangrijk ding niet en dat is de invoerkosten en btw voor horloges uit de USA. Kosten horloge plus verzendkosten daarover 4,5% invoerrechten. En over dat totale rijtje dus horloge, verzendkosten en invoerrechten 21% btw. Kun je dus zelf makkelijk uitrekenen. Maar de aanschaf wordt dus veel duurder dan gedacht. De douane kent alle truukjes, b.v. geschenk/cadeau of van familie etc. dus begin daar daar niet aan. Ik spreek uit ervaring. Succes.

Klopt, verzending naar NL zal lastig gaan. Familie is met regelmaat vanuit Canada is USA, en hebben daar een postbox voor pakketten. In principe zou dat goed moeten komen.

Dank voor je antwoord! Hier was ik al een beetje bang voor…

Maar hoe zie je dat de wijzerplaat een service dial is? En dat de wijzers nieuw zijn?

Ik zou willen dat ik het ook kan zien, haha

Wat is de vraagprijs? Staan er in NL ook een aantal te koop volgens mij en in originele staat. Heb mijn 911, 145.026 pas geleden verkocht… :disappointed_relieved: :wink:

Ik gok dat er een T naast Swiss Made moet staan, en dat de wijzer te licht zijn…

Service dial en service hands van een horloge van +/- 48 jaar oud. Tenzij dit horloge gedurende zijn hele leven in een kluis gezeten heeft zou er toch een verkleuring van de dial en hands moeten zijn. Dat is bij het getoonde horloge niet het geval. Dus service dial en hands. Op Chrono staan er een aantal met mooi verkleurde wijzerplaat en wijzers, kan je mooi vergelijken. Weet wel dat de Flightmaster een brok staal is rond je pols.

Hier een leuk artikeltje over de Flightmaster.

http://chronomaddox.com/flightmasterarticle.html

1 like

Ja, dat denk ik ook… na gericht zoeken op omegaforums is idd te zien dat de cal. 910 alleen met “T Swiss Made T” wijzerplaat is gemaakt.

De wijzers vind ik nog steeds lastiger, verkleuringen horen erbij maar hoeft niet. Lastig.

Ja, zoals altijd bijzonder leuk artikel van chronomaddox! Ik had hem al opgeslagen en paar keer gelezen.

De verkleurde wijzers en wijzerplaten had ik al vaker dan lief voorbij zien komen. Met name de echt bruin verkleurde randen of wijzerplaten welke niet meer zwart zijn, vallen niet binnen mijn smaak.

De caseback ziet er enigszins versleten uit (hoewel ook erger gezien), de steriele plaat en wijzers passen hier niet bij. Enkel op gebrek aan verkleuring is dus te zien dat deze zijn vervangen? Geen andere vorm/verhoudingen/lettertype oid?

Kijk even op Marktplaats… wordt er net een aangeboden !

Gezien, en die staat ziet er zeker origineel uit! Maar zo verkleurd… ik weet niet of dat mijn smaak is.

Update:
Verkoper heeft niets meer laten weten… De deal gaat niet door.

Bedankt voor de kennis en eerlijke meningen :slight_smile: Nu zoeken naar de volgende :sweat_smile: