Hulp bij aanschaf Breitling

Ik ben me aan het oriënteren op de mogelijke aanschaf van een Breitling Chrono Colt type A73380-018 van 29-06-2010. Ik heb echter geen idee waar ik op zou moeten letten en je snapt wel dat ik geen risico wil lopen. De koper heeft vermeld dat alle papieren aanwezig zijn, behalve een aankoopbon omdat het om een geschenk zou gaan. Ik heb de bijgevoegde foto gemaild gekregen.

Is dit genoeg? Of is het verstandig om naar een juwelier te gaan ter verificatie. Gebeurt dit wel eens? Wat zijn de kosten die daar mogelijkerwijs dan aan verbonden zijn? Ik hoop dat jullie me wat op weg kunnen helpen. Alvast bedankt.

ik ben geen kenner, maar hoort zo een zwarte nylon doosje met ritssluiting niet bij een servicebeurt of reperatie? mocht dat t geval zijn, misschien dat ie daar wel een bonnetje van heeft.

ik vind het tegenwoordig ook wat riskant om van een onbekende zo een dure klok over te nemen. replicas vond je vroeger voornamelijk in buitenlandse kraampjes. maar tegenwoordig maken ze ook even makkelijk de doosjes en papieren na.

en van de ervaringen op t forum heb ik begrepen dat een bezoekje aan de ad geen garantie is op een authentiek klokje. sommige hebben experts die de klokjes kennen. sommige ook weer niet. ook wel begrijpelijk, want ik kan me voorstellen dat niet elke verkoopmedewerker de uurwerkjes (uitgebreid) te zien krijgt.

Warranty boekje is zeer belangrijk, maar kan natuurlijk ook nagemaakt worden…

Daar staat normaal de naam van de juwelier in die het horloge verkocht ( zelfs geperforeerd in het karton van het boekje )

Dus je hebt normaal nodig:

1. Manual

2. Breitling International Warranty ( ref nr, serial nr, date of purchase, country and retailer’s name )

3. Attestation de Chronometre

Dit zijn 3 gele documenten die in een geel houdertje zitten.

Dan een zwarte bakelieten doos, met tegenwoordig een lederen binnendoosje.
En een grote gele omdoos. ( of geel en het deksel met viegtuigjes )

Vraag hem of controle bij een AD mag.

Als hij daar al positief op antwoord, hoef je het misschien nog niet eens te doen.

Of als je het wél wil doen, BETAAL de AD voor zijn keuring: dan zal hij dat ook grondig doen.

En last but not least:

First buy the seller, then buy the watch. :wink:

UPDATE: Maar die zwarte nylon doos zit er bij verkoop normaal niet bij.
Die zit je Breitling in NA een servicebeurt bij Breitling…

Dus dat is een beetje raar.

Marc-B1 Schreef:

UPDATE: Maar die zwarte nylon doos zit er bij
verkoop normaal niet bij.
Die zit je Breitling in NA een
servicebeurt bij Breitling…

Dus dat is een beetje raar.

Dat bedoelde ik. Als ie naar Breitling is geweest, dan is daar waarschijnlijk wel documentatie van.

Veel suc6!

Vraag de verkoper om betere foto’s ééntje van de voorkant met een door u bepaalde tijd (bijvoorbeeld: kwart na zes) dan weet je al dat hij het horloge in het bezit heeft, en ééntje van de achterkant.
Post die foto’s op het forum van
http://breitlingsource.com/phpBB2/index.php?sid=eb154ca204a1db904a94ab3b0072c3dc][b]Breitling source[/b
in het “Replica Breitling Identification topic” en dan krijg je binnen een korte tijd wel een antwoord of hij fake of echt is.
Zo zou ik het doen als ik twijfels had.

Mvg, Ben.

Hartstikke bedankt voor jullie tips en infomatie!!! Hier kan ik wel verder mee. Die nylondoos is waarschijnlijk de - zoals de verkoper het noemt - reisetui. Verdacht? Hier ga ik hem eerst eens even mee confronteren. Foto’s die deze persoon zelf heeft gemaakt van het horloge zijn vaag, wat ook niet echt het vertrouwen vergroot. Ik kan het horloge overigens kopen voor 1500 euro. Is dit een reëele prijs of een ‘good to be true’ prijs?

Ik zou gelijk afhaken met vage foto’s en dito verhaal. Buy the seller zegt men altijd, er is gewoon teveel fake in omloop. Bij twijfel afhaken.

Kijk eens op chrono24.com om je te orienteren. De prijs is ook aan de hoge kant. Er worden daar meer Breitling Chrono Colts aangeboden. En van trusted sellers…

Een nieuwe Colt is niet veel duurder, ik zou bij deze prijs direct afhaken. Denk ergens tussen de €800,-/€1100,-

Succes!

Volgens mij gaat het om dit exemplaar:

http://www.watch2watches.com/nl-NL/Breitling/Chrono+Colt+Quarz/3466.aspx

Dan is de vraagprijs toch niet hoog, lijkt mij.

Dit werkt blijkbaar niet. Nog een poging:

http://www.authenticwatches.com/286ii.html

Dit model dus.

Op Watchuseek kan je ook een Breitling laten keuren ===> forum Watchuseek Breitling Fakebusters.

http://forums.watchuseek.com/f260/

Deze bedoel je

Als het goed is (afgaande op het type nummer), zou dat hem inderdaad moeten zijn. Ik zie dat die nieuw zo rond de 2700 euro ziet.

Als echt alles in orde is vind ik het nog niet zo’n slechte deal maar ik heb er te weinig verstand van.

Op het eerste gezicht ziet alles eruit zoals het bij een eerlijk horloge hoort.
Die reisetui kan de verkoper ook achteraf hebben gekocht via Rikketik oid.
Mocht hij wel geserviced zijn moet er een garantie/reparatiecertificaat van Koster Badhoevedorp erbij zitten.

Succes!

dmc Schreef:

Ik kan het horloge overigens

kopen voor 1500 euro. Is dit een reëele prijs of
een ‘good to be true’ prijs?

Dat is te veel voor een quartz,ik zat zelf aan 1200 euro te denken.
Je hebt er nog wel een jaar garantie op.

Als je betere foto’s van de verkoper kunt krijgen, kun je ze ook hier plaatsen. Er zijn hier ook mensen die er iets over kunnen roepen (onderbouwd). Plaats dan ook gelijk een goede foto van de attestation, daar zijn ook volop nep exemplaren van.

Update:

De verkoper heeft aangegeven dat het warrentyboekje inderdaad geperforeerd is en een stempel van de juwelier bevat. Voor wat betreft de zwarte nylon doos die er normaliter niet bij zou zitten: de verkoper noemt dit een reisetui en weet zelf ook niet hoe dat zit. Hij geeft aan dat dit waarschijnlijk gewoon iets extra’s is geweest. Op dit forum wordt overigens op dit moment ook zo’n reisetui aangeboden, dus heel vreemd is het niet. Schaap en Citroen wilen wel naar het horloge kijken en de verkoper heeft aangegeven daar geen enkel probleem mee te hebben. Ik krijg hierdoor wel steeds meer vertrouwen. Het punt is echter dat ik eigenlijk de chrono superocean mooier vind…

dmc Schreef:

Update:

De verkoper heeft aangegeven dat het
warrentyboekje inderdaad geperforeerd is en een
stempel van de juwelier bevat. Voor wat betreft de
zwarte nylon doos die er normaliter niet bij zou
zitten: de verkoper noemt dit een reisetui en weet
zelf ook niet hoe dat zit. Hij geeft aan dat dit
waarschijnlijk gewoon iets extra’s is geweest. Op
dit forum wordt overigens op dit moment ook zo’n
reisetui aangeboden, dus heel vreemd is het niet.
Schaap en Citroen wilen wel naar het horloge
kijken en de verkoper heeft aangegeven daar geen
enkel probleem mee te hebben. Ik krijg hierdoor
wel steeds meer vertrouwen. Het punt is echter dat
ik eigenlijk de chrono superocean mooier
vind…

Klinkt veelbelovend.

Maar als je de Superocean mooier vind… ik zou dan doorsparen. Sommigen zouden misschien de Colt kopen en later inruilen voor een Superocean.

Kan een stuk duurder zijn
http://www.chrono24.com/en/breitling/chrono-superocean-stahl-schwarz--id1713652.htm?dosearch=true&query=chrono+superocean&resultview=list&searchexplain=1&showpage=2&sortorder=1&suchen=Search&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm&searchResultIndex=37

Maar met een paar ‘krasjes’ ook een ‘beetje’ duurder
http://www.chrono24.com/en/breitling/chrono-superocean-aus-2009--id1786973.htm?query=chrono+superocean&suchen=Search&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list&dosearch=true&urlSubpath=/search/index.htm&searchResultIndex=27

Suc6 met je keuze.

De reactie van de verkoper geeft wel wat vertrouwen.

De SO vind ik persoonlijk ook mooier, volgens mij staan de subdials daar niet zo “willekeurig” op de plaat. Geen aankoop doen als je hart ergens anders ligt.