Hulp bij aanschaf gevraagd

Binnen nu en vier maanden ga ik de knoop doorhakken om een grail te bemachtigen. Het probleem is dat ik er twee op het oog heb die beide ernstig sexy zijn dus nu doe ik een beroep op jullie meningen om een nieuwe blik te laten werpen op mijn keuze.

Als eerste het horloge waar ik net een paar weken voor op de wachtlijst sta. Dit vind ik een geweldig horloge omdat er veel historie aan het merk en model zit, de wijzerplaat nergens met dit contrast gemaakt wordt en het uitzicht op de achterkant ook wel mooi is. Het nadeel is dat hij helemaal van staal is gemaakt en hij maar 120m waterdiep is. Maar wat ligt hij toch lekker om mijn pols!

De tweede optie heb ik in mijn hoofd gehaald omdat ik de stalen variant als in het bezit heb en het een zeer fijn horloge is met interessante details. Mooie sluiting, keramische lunet en hij wordt ook gemaakt door een merk met een uitbundige historie. Hij zal iets meer opvallen omdat de wijzerplaat en lunet wat aanweziger is dan de Patek maar mooi blauw is niet lelijk. Het gewicht van witgoud lijkt me ook wel gaaf om te ervaren zodat je lekker undercover een klapper van een klok draagt. En hij is beter waterbestendig dus gedoe met de WR is een heel stuk minder. Het nadeel is weer dat ik al een zwarte keramische heb en ook een 16613 LB waardoor ik eigenlijk twee horloges buitenspel zet. Van dit horloge heb ik geen polsplaatje van mijzelf maar dit vind ik een alleraardigst plaatje van het internet.

Dus welke kant zal ik opgaan? Ik hoor het graag!

Gelet op je collectie en je verhaal zou ik voor de PP gaan.

Patek Philippe, sex on the wrist. Rolex ook hoor, maar een keer vreemdgaan is ook lekker!

rolex

Ga voor de Patek: een stijlvol horloge, veel eigener dan wéér zo’n Rolexding.
Ja, je draagt dan niet “lekker undercover een klapper van een klok”, wat ik overigens wel het raarste argument van 2012 vind.

Ha, dat is kiezen tussen twee ‘kwaden’.

Ik zou als ik jou was toch maar voor de PP gaan, die oogt toch specialer.
(ook al weet de kenner dat de rolex ook erg bijzonder is)

Die rolex vind ik geweldig mooi.

pp

Zelfs al ging de Patek maar tot 40 meter :~

De Nautilus!!
Overigens lijkt me nogal een prijsverschil tussen deze 2 toch?

Ik zou voor de PP gaan.
Ik vind hem mooier ontworpen dan de sub en vind bovendien dat de sub staal moet zijn.

Beiden zijn overigens wel erg mooi

voor de looks: de Rolex

voor de naam: PP

en ja, ik ben wel van de duikerstijl :slight_smile: dus Rolex

Ik zou voor de PP gaan, 120 meter WRR voldoet prima in het dagelijks leven.
De Sub heb je al in twee varianten en ik persoonlijk vind een witgouden Sub
met gepolijst middenschakels helemaal nergens op slaan.

De PP vind ik specialer, als je die kan betalen zou ik voor die gaan. en wat betreft de: Het nadeel is dat hij helemaal van staal is gemaakt en hij maar 120m waterdiep is" je hebt toch al die andere Lexen die wel diep kunnen. Probleem opgelost.

Het lijkt me dat de mate van WR niet relevant is voor dit soort horloges, zeker als je al andere “echt” waterdichte klokjes hebt. Verder is de Rolex eigenlijk alleen zo kostbaar vanwege de edelmetaalsoort.

hcptdg Schreef:

Het lijkt me dat de mate van WR niet relevant is
voor dit soort horloges, zeker als je al andere
"echt" waterdichte klokjes hebt. Verder is de
Rolex eigenlijk alleen zo kostbaar vanwege de
edelmetaalsoort.

Mee eens. De Rolex is eigenlijk heel normaal (of iig, net als elke andere sub), daarbij betaal je veel voor een klomp goud. Dat gewicht lijkt me wel apart om te voelen, maar daar wen je denk ik snel aan. De PP vind ik wel echt bijzonder. Mooi uurwerk om naar te kijken, leuke, andere verschijning naast je normale sub en die wijzerplaat, daar raak je nooit op uitgekeken!

met deze Patek Philippe heb ik zelf niet erg veel
dus deze zeer speciale Rolex is voor mij een interessanter geheel

deze Rolex is een zeer unieke klok
maar gezien de prijs wel een enorme gok

de Patek Philippe heeft een nadeel waar je je aan stoort
terwijl de Rolex een nadeel binnen je verzameling aanboort

hoe belangrijk zijn deze twee reeds in bezit zijnde stukken?
misschien moet je ze wel verkopen, als je het met de witgouden wilt laten lukken

dat is mogelijk de grote vraag waar je mee loopt
als je ze kunt missen heb je de Rolex waar je op hoopt

neem echter ruim de tijd voor dit lastige besluit
beide horloges zijn klatsers, ga daar maar van uit!

jeronimo Schreef:

PP

+1

Grt. Marco

Geen enkele twijfel. De Patek. Is über Klassieker die fantastisch staat bij spijkerbroek, onder hemd en mooi pak. Duiken … 120 m… Dat ga je toch zeker met deze nautilus niet doen. Dus 120 meter diepte geschikt… Is geen issue.
Patek rules en is zo heftig indrukwekkend. Veel meer een sieraad ook wat mij betreft.

Nou de beslissing is genomen voor je, slotje dan maar :smiley: