Hulp bij aanschaf Meistersinger op Chrono24

Hallo liefhebbers,

Ten eerste ben ik nieuw op dit interessante forum en heb gezocht naar vergelijkbare topics en niet kunnen vinden. Mocht ik ernaast hebben gekeken, excuus.

Nu mijn grote vraag: Ik ben al enkele maanden tot over mijn oren verliefd op het merk Meistersinger, de prijs hield mij tot nu toe tegen om er een aan te schaffen. Tot nu.

Ik heb een hele mooie advertentie gevonden op Chrono24. En, If it sounds too good to be true, it probably is maar ik heb de kennis en ervaring niet om te weten of dit klopt of niet. De advertentie is de volgende:

Het gaat om een nieuwe Meistersinger Nr 1 AM3303 met doos, papieren, in folie waar een verkoper uit Groot-Brittannië €443,- euro voor vraagt. Mijn voorstel van €375,- (plus €15,- verzendkosten) werd meteen geaccepteerd.

Het serienummer is goed leesbaar op de foto’s maar ik kan dit nummer nergens checken. Mijn grote vraag is dus, moet ik dit doorzetten of meteen wegklikken?

Alvast heel erg bedankt voor de moeite!

Groet Dirk

Deze modellen gaan nieuw bij de AD voor 1250 euro, model 2017 wel voor minder af en toe, en via Chrono voor rond de 1000 euro. Ik stel mezelf altijd de vraag; waarom neemt deze verkoper genoegen met 400 euro als hij ook een stuk meer kan vragen…

Foto’s ook erg onduidelijk, ik zou dit zelf niet aandurven.

1 like

Zonder trusted checkout? I’d walk away…

2 likes

+1 …ding is trouwens (al) gereserveerd. Ga je de gok toch wagen @Dirksinger?

Klopt niet

Er zijn replica’s te koop van Meistersinger en er staat “Swiss ETA” (die term wordt vaak gebruikt voor replica’s) in zijn advertentie. Ik zou zeker ook gezien de niet realistische prijs met een heeeeeele grote boog om deze meneer heen lopen :roll_eyes:

Die reservering staat erop toen hij positief reageerde op mijn bod van 375 ex verzendkosten.

Andere vraag: kan ik hem vragen de Trusted Checkout er op te gooien als voorwaarde voor de verkoop?
Én, zouden jullie het wel overwegen als deze er wél opzit?

Kan ik overigens het serienummer ergens checken en heeft dit zin?

Bedankt voor de reacties zover!

Ik geloof niet dat je het snapt

375 euro voor een nieuwe Meistersinger…lijkt een buitenkansje maar ik zou mijn vingers er echt absoluut niet aan branden. Voor deze prijzen koop je een leuke Certina, geen Meistersinger.

Ik zou hem helemaal niks meer vragen. It’s too good to be true! Als je per se 400 euro door de plee wil spoelen, dan heb ik nog wel een rekeningnummer voor je… :wink:

2 likes

Duidelijk.

Ik ben snel verliefd. Zal de onderhandeling inderdaad stoppen en verder sparen/zoeken.
Nogmaals bedankt

3 likes

Ik denk dat hier iemand een koopje gedaan heeft.

Ik zou het niet doen, tenzij je van 400 euro af wil, maar dan heb ik nog wel wat alternatieven en krijg je daadwerkelijk een echt merk horloge.

Zou je kunnen doen maar je hebt al een voorstel gedaan wat is geaccepteerd. Daarbij wordt een nepper door het toevoegen van TC geen echte :wink:

Ik zou het advies hier aannemen en weglopen nu het nog kan. Doorsparen en voor de juiste prijs een echte kopen.

just my 2 cts

1 like

Net contact met Chrono24 gehad en volgens hun is ie echt.
Ik weet het verder ook niet.

1 like

Maar of hij ook geleverd wordt na betaling is dan weer een tweede. Ik weet niet hoe dat werkt zonder trusted checkout.

Als zij het je kunnen garanderen en bij nep de boel terug draaien kun je de gok wagen.
Maar ik ben geen kenner van het merk en als de prijzen zover uit elkaar liggen is het fishy of heeft verkoper snel geld nodig.

Dat is een goede vraag , wordt het geleverd na betaling ?

@guus1 ook niet trouwens! Tenminste als je serieus van plan bent dat ding te kopen?

niet doen.