Hulp bij aanschaf van mechanisch horloge

Beste forumers,

Ik ben gisteren bij de juwelier geweest met als eerste uitgangspunt een seiko moondrive mee te nemen. Na even te hebben gepraat kwam ze ook nog even aanzetten met een mechanisch klokje, omdat ik aangaf voornamelijk op interessante uurwerk technieken te kicken. Dan was mechanisch natuurlijk veel interessanter voor mij.

Aangezien deze wel iets buiten het budget valt waar ik oorspronkelijk mee ging kijken, heb ik mijzelf toch maar naar buiten gedwongen om er even over na te denken. Na een nachtje heb ik toch besloten voor mechanisch te gaan en mijn budget op te krikken naar ca. 1500€.

Dit is een prijsklasse waar ik nog niet veel ervaring mee heb en ook het merk Frederique constant was nog wat onbekend bij mij. Hierom hoop ik op wat hulp en tips van jullie voor mijn zoektocht naar de volgende klok.

De uitstraling die ik leuk vind is zoals deze FC-335MC4P6.

Mochten jullie nog alternatieven weten waar ik ook zeker naar zou moeten kijken hoor ik deze graag. Ik koop eigenlijk alleen nieuwe horloges bij een juwelier.

Alvast bedankt en fijne feestdagen!

2 likes

Deze dus (hoeft niet iedereen te gaan googelen :smile: ):

Mooie klok, heb nog niet gelijk een alternatief paraat.

2 likes

Dankje wbcoupe!

1 like

Had echt net gegoogeld :wink:

1 like

Ik begrijp niet precies je wensen uit je verhaal, waar ben je precies naar op zoek?

Een automatische dresswatch met maanfase rond de 1.500 nieuwprijs bij juwelier? Welke diameter wil je, en is bv de open wijzerplaat zoals bij FC een vereiste?

Ben zelf wel erg gecharmeerd van de Junghans Meister serie. Volgens mij moet de maanfase wel lukken voor rond de €1500,-

Vooral van dit plaatje word ik erg hebberig.

Succes met je zoektocht!

3 likes

Deze Raymond Weil maestro phase de lune lijkt qua stijl wel op de FC die je aangeeft:

Het is volgens mij een uitloopmodel dus misschien kun je hem ergens voor een prijs binnen je budget vinden, al lag de catalogusprijs er volgens mij wel wat boven.

De nieuwe moonphase van christopher ward.
Wel net iets boven de 1500 euro

1 like

Uiteindelijk toch de Frederique Constant meegenomen en nu al een maandje om de pols. Zit super en ben er erg blij mee.


Sorry voor de telefoon foto, nog geen mooie foto kunnen schieten.

Dit wakkert de drang naar een volgend horloge wel erg aan. Zit nu ook te kijken naar de Raymond Weil Freelancer

4 likes

Hele mooie aanwinst, veel plezier ermee!
En zo te zien heeft het virus weer toegeslagen, je bent alweer op zoek maar de volgende. :smile:
De Raymond Weil Freelancer is ook een heel fraaie klok, en net iets minder klassiek dan de FC dus lijkt mij een mooie aanvulling.

Success met bepalen wanneer je het voor jezelf kunt verantwoorden om er een bij te kopen. :wink:

1 like

Mooi hoor, geniet ervan.
En we kennen het hier bijna allemaal,
Zodra je hem binnen hebt ga je alweer kijken naar de volgende.
Dat is de verslaving van de meeste hier op hf :wink:

1 like

Zeer mooie horloge en deze prijsklasse werkt bij mij ook super verslavend. Moet me alle dagen inhouden :wink:

2 likes

Mooie klok, gefeliciteerd

1 like

Chique hoor, gefeliciteerd en geniet ervan :+1:

1 like

Knap klokkie!

1 like