Hulp bij aanschaf vintage Omega

Ik ben aan het zoeken naar mijn eerste! vintage horloge.
Ik zoek er eentje van Omega en gezien de prijzen (ik ben student) zit ik te kijken naar een Omega Geneve.
Alleen omdat dit allemaal nieuw is weet ik niet goed waar ik op moet letten en hoe betrouwbaar het is om een horloge aan te schaffen via chrono24/marktplaats/Ebay etc.
Ik zou er dus ook het liefst eentje halen bij een (webshop) van een juwelier.
Hebben jullie nog websites/webshops die ik zeker eventjes moet bekijken?

Ook zag ik deze 2 horloges die mij aanspraken:
http://www.ebay.co.uk/itm/Gents-Omega-Geneve-Hinding-Winding-Cal-1030-17-Jewels-Dated-1978-/152731005189?hash=item238f7a3105:g:hy0AAOSwARhZ1m8l

http://www.ebay.co.uk/itm/Gents-Omega-Geneve-Automatic-Cal-1481-21-Jewels-Dated-1972-/152728374078?hash=item238f520b3e:g:AlAAAOSwKkhZtsbZ

Kan ik er uberhaupt achterkomen of het hier om echte en goed werkende horloges gaat?

Alvast bedankt!

De eerste heeft op het eerste zicht wat roestsporen aan de opwindstift.

1 like

De eerste heeft een lelijk er aan gekluste band.

Bij de tweede vind ik de kroon raar. Die lijkt uit te steken namelijk.

Ik zou beide exemplaren laten schieten en opzoek gaan naar een andere.

1 like

Scherp opgemerkt van @pieterken en @koekoek!

Persoonlijk blijf ik mij -na aankoop- toch ergeren aan niet te repareren schade of vlekken maar misschien heb jij daar geen last van.
Ik ga dan ook -maar dat is mijn persoonlijke handelswijze- altijd voor een zo onbeschadigd en origineel mogelijk horloge; bij voorkeur in een goede staat (weinig schade; vlekken etc etc)
Dat kost misschien meer geld in aanschaf maar het is daarmee wel een horloge voor de lange termijn (tenzij je een flipperaar bent) :slight_smile:

Verder handig om hier advies te vragen; er zijn nogal wat -samengestelde- Frankenstein horloges in omloop.
(ik zelf heb overigens ook niet de kennis die eruit te kunnen pikken; andere forummers wel!)

Suc6!

1 like