Hulp bij band voor Rolex Airking

Ik ben op zoek naar een leren band voor mijn Rolex Airking. Het gaat om 19mm aanzet. De kleur wijzerplaat is donkerblauw met sunburst, zie de foto’s hieronder. Ik dacht zelf meteen aan donkerbruin, jullie nog suggesties?

Is iemand bekend met sluitingen van Rolex? Ik zou er graag een sluiting van rond de1998 (of moet dit eigenlijk al naar vintage? :stuck_out_tongue: ) op hebben, dezelfde leeftijd als het horloge. Online kom ik nog wat wisselende prijzen tegen, waar waarschijnlijk een berg fake tussen zit.

En nu foto’s :smile:



13 likes

Prachtige Airking zeg! Die plaat! :sunglasses:

Ik zou hem zelf op de Oyster houden maar als je hem echt op leer wil zetten zou ik kijken naar een lichtgrijze struisvogel of suede band. Top bij zo’n donkerblauwe plaat!

5 likes

Cognac staat misschien ook wel mooi bij de dial.

2 likes

Thanks! Oyster is ook erg mooi, maar wil ook wel eens afwisselen. Suede is ook een toffe optie.

1 like

Een donkerblauwe croco lijkt mij een top combi. Moet wel je stijltje zijn natuurlijk.

1 like

Helaas heb ik geen cartoon nato’s anders was het zeker mijn stijltje geweest :smile:

1 like

Mooie klok, als hem kwijt wilt hou ik me aanbevolen :grinning:

Wat is het verschil tussen deze airking en een gewone oyster perpetual?

Wat ik heb gelezen is het vooral de maat. Air King is 34mm en OP’s beginnen bij 36mm. Verder is het een stukje historie, Air king was onderdeel van een lijn horloges die Rolex rond de tweede wereldoorlog uitbracht.

Nee hoor, zie die olijfgroene van @lasteraar. Waar het verschil wel in zit weet ik ook niet…

Goede vraag
Deze air king heeft Precision op de wijzerplaat staan. Maar is wel een automaat. Je hebt ook 34mm Precision Rolex horloges zonder ‘airking’ en zijn handopwinders.

Vreemde naam ook, Airking. Klinkt stoer op een soort flieger. Maar die hebben ze niet (echt) bij Rolex

Een GMT zou de Airking titel beter passen dan deze sportdresser.

Ah dan klopt er helemaal niks van wat ik gevonden heb. Een GMT zou een betere complicatie zijn bij deze naam inderdaad.

Nu zeggen de ouder modellen nog minder qua naam: Air-Lion, Air-Giant, en Air-Tiger die rond de tweede wereldoorlog zijn uitgebracht :wink:

Doen! Ik heb dezelfde kleurcombinatie, een sunburst blauwe wijzerplaat en een donkerbruine lederen band, en ben er nog steeds elke dag blij mee.

1 like

Ik heb zelf voor een blauwe alligator gekozen, echt mooi in real life

2 likes

Toffe combi in het echt! Minder opvallend dan ik had verwacht. Welke band is dit?

1 like

Het is de Rios Imperial. Kleine schub in donkerblauw.
Ik vind het erg chique staan bij dit horloge.
Goed soepel leer ook.

1 like

Caramel vond ik leuk (voor even) bij blauw.

Gr. Roel

6 likes

Op deze 34mm Tudor vond ik cognac als combi mooi. (Maar de Oyster vele malen mooier)

2 likes

Geen datum venster voor de Airking. OP wel.

Ook erg mooie combinaties :+1:

Zelf ben ik ook wel benieuwd hoelang ik het leuk ga vinden. Maarja als je eenmaal een idee hebt wil je het toch proberen :smile:

Iemand een idee wat een echte Rolex sluiting zou moeten kosten? 45 dollar via eBay lijkt mij een te mooie prijs om waar te zijn.