Hulp bij beoordelen staat Rolex Datejust two tone jaren 70

Beste forumgenoten,

Ik ben erg gek op deze klassieker en kreeg het volgende horloge aangeboden. Het zou gaan om een volledig origineel model gekocht in de jaren 70.

Nu ben ik geen expert en zou ik graag van de kenners wat meer horen over de staat en originaliteit van het horloge. De prijs is vrij scherp als ik deze snel vergelijk, daarbij sta ik niet negatief tegenover wat mooi ontwikkelde patina en wat normale rek op de band zolang dit correspondeert met de leeftijd en alles klopt aan het horloge.

Hierbij de foto’s:




Alvast hartelijk dank!:slight_smile:

2 likes

Foto’s zijn dermate onduidelijk dat er weinig van te zeggen is.

1 like

Inderdaad fotos zijn net niet genoeg gefocust om de details goed te zien.

Zou vragen om wat daglicht fotos.

Waar herken jij dan een goede Rolex aan… met goede foto’s?

2 likes

Ziet er oké uit, glas bevat wel aardig wat sporen.

1 like

Duidelijk! Ik ga om betere foto’s bij daglicht vragen haha :grin:

Van de dial close-up heb ik die nog wel ergens trouwens. Deze waren gemaakt met vraag naar de staat van de kast en rek op de band. Is via deze foto’s wel iets te zeggen over mogelijk veelvuldig polijsten of oogt het nog strak?

En is dergelijk plexiglas duur te vervangen dan wel krasvrij maken?

En voor zover te beoordelen, 2100 euro nette prijs of laten liggen en doorsparen?

B+P aanwezig?

Alleen box volgens mij!

Ben absoluut geen Rolex kenner!!
En denk dat je aan mij zelfs een zeer goede immitatie als echt kan verkopen. Haha
maar vind wel dat als je een horloge uit dat segment wilt kopen je wel wilt weten waar je aan toe bent qua staat / dial / lume /!gepolijst of niet en weet ik het wat meer.
En ook denk ik dat als je deze elders (hier) wilt laten beoordelen het hebben van goede scherpe foto’s een “must is”
Zodat je de putjes / krasjes etc iig kan zien voordat je hem koopt / gaat kijken

Voor mij als leek klinkt dat zo goedkoop dat ik zou doorlopen…
Ik volg dit even of mijn gevoel juist is. :slight_smile:

2.1k voor een TT DJ met wat rek is een normale prijs hoor.

1 like

Nette Datejust voor een nette prijs :+1:

1 like

Het is wel goedkoop maar geen heel gekke prijs inderdaad. Hij oogt nog wel redelijk strak maar wel gepolijst, zo op het oog lijken de onderste lugs wat oneven.

Wel interessant zou zijn om een goeie foto van de wijzers ook te krijgen om te kijken of die bijvoorbeeld origineel zijn.

Heeft TT een lagere marktwaarde? :slight_smile: Gewoon een vraag eigenlijk.

Nee hoor. Integendeel zelfs. Zeker wanneer het een net exemplaar betreft.
Deze is wat gepolijst ( zie je aan de bezel die niet zo scherp meer is )

Maar voor 2k mag je niet zeuren. Daar vind je ze niet meer voor.

2 likes

In de US is TT wel degelijk lager gewaardeerd dan een stalen DJ.

2.4k USD is daar nog makkelijk te halen voor DJs.
Hier zijn de prijzen de laatste tijd weer serieus geklommen.

1 like

De mate van rek is op deze foto’s ook niet goed te beoordelen. Daar wil je het soort foto’s uit bv deze draad voor hebben:

Period correcte band ?

  • Wat is de ref van de band ?
  • Endlinks ?
  • Jaartal ?
  • Komt dit overeen met het jaar van het serienummer ?