Ik probeer te achterhalen welk uurwerk dit is. Helaas geen nummers o.i.d. te vinden binnen in.Ook geen merk teken of iets dergelijks
Iemand een idee?
Alle hints zijn welkom…
Dit is de voorkant:
Ik probeer te achterhalen welk uurwerk dit is. Helaas geen nummers o.i.d. te vinden binnen in.Ook geen merk teken of iets dergelijks
Iemand een idee?
Alle hints zijn welkom…
Dit is de voorkant:
maak de foto eens op een witte ondergrond en dan zoeken met Google Afbeeldingen. Andere optie is bij Ranfft alle Pontiac uurwerken nalopen.
Het is een uurwerk uit de AS 984 serie. Hangt af van de afmetingen. Ik vermoed de 1002.
Grtz Melvin
Dat lijkt hem inderdaad te zijn, bedankt!
Zal hem eens opmeten om het precies te weten.
Ranfft geeft aan ca 1940 ik had eigenlijk verwacht dat hij een paar jaar ouder zou zijn. Naar m’n gevoel is het een van de eerste pontiac horloges. Geen naam op het uurwerk en ook geen serie of model nummer. Ik heb er nog twee van rond 1940 maar die hebben wel een model en serie nummer.
Deze uurwerken zijn aan de wijzerplaatkant gemarkeerd. Ebauches worden gekocht en vaak laat het horlogemerk de raderkloof graveren of soms het tonrad of iets dergelijks.
Ranfft laat altijd alleen een voorbeeld zien. Kan best zijn dat je gelijk hebt en dat ze al vanaf de jaren '30 worden geproduceerd. Dan zal je in de archieven van AS moeten duiken.
Grt Melvin
Ik vond deze op het WWW:
The A. Schild movements were identified starting in 1939 by an ébauche stamp under the balance wheel consisting of a shield outline with the capital letters AS inside.
Dat ontbreekt dus hij is van voor 1939
Pontiac is gestart in 1932 dus m’n theorie lijkt nog te kloppen.