Hulp bij breitling band

Hi horloge vrienden,

Ik heb een vraag mbt het korter maken van de navitimer band van breitling.
Hij zit lekker hoor dat zeker wel.

Als ik nog 1 schakel eruit haal is hij net wat te klein, maar doe ik er een schakel bij is hij net weer te groot.

Heeft iemand ervaring hiermee hoe dit op te lossen of kan er ook een halve schakel uit ?
En als dat kan hoe kan ik de band dan weer sluitend maken .

Alvast bedankt

Het gaat om deze navitimer band

Je kunt beter even een foto van de sluiting maken vaak zit daar een fijn verstelling op en als er halve schakels zijn zitten die naast de sluiting.

2 likes

Vlindersluiting is altijd “klote” … mijn meening :grimacing:

3 likes

Staat heel mooi maar voor mij ook geen vlindersluiting.

1 like

Ik heb niets liever dan vlindersluiting. :hugs:

Er zitten halve schakels op, daar kun je mee spelen.

Groen en oranje open, oranje op plaats van groen zetten.

Ook eens nameten wat het effect is van 2 halve er uit en 1 volle terug in. Zou nog een andere afstelling kunnen zijn.

6 likes

Top super bedankt hier kan ik wat mee thanks !

1 like

Ik heb het zelfde probleem, mooie band maar wel een rot band om groter of kleiner te maken. Er zit wel iets verschil tussen twee halve of een hele schakel dacht ik. Maar je polsen zetten ook uit en krimpen. Ik krijg hem iig niet perfect. Voor mij geen band meer zonder sluiting met fijn afstelling.

Die halve schakels zijn bij veel merken 2/3 schakels. Als je er 2 hebt kan je dus tot 1/3 schakels nauwkeurig de band op maat maken. Daar kom ik altijd mee uit

1 like

Super het is gelukt hoor, het was even goed kijken maar het werkte en hij past nu goed. :blush: :+1:t2:

2 likes