Hulp bij Breitling Chronomat Automatic

Hallo, ik hoop jullie advies te kunnen krijgen bij het volgende Breitling model,

Ik ben op zoek gegaan naar een Breitling Chronomat Automatic en kwam zoals onderstaand afbeelding tegen.

De vraagprijs is 1400€, mijn vraag is dan ook is dit een echte Breitling?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PXEYYP7U-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QDLEME3Z.jpg

Ik hoop zo snel mogelijk uitsluitsel te krijgen en verwacht heel graag ook alleen serieuze reacties (de foto is wat klein) ik hoop dat de echte kenners onder ons toch nog onderscheid kunnen maken

Het horloge dateert uit eind 2001 en wordt niet geleverd met papieren (zijn zoek geraakt, wel heb ik een reparatiebon kunnen zien)

BVD

Hallo,

Denk niet dat een echte kenner met deze foto’s iets kan…

Succes!

Mijn advies is: Ga met het horloge naar een juwelier die Breitlings verkoopt.
Ga dan wel naar een juwelier naar jouw keuze, en niet van de verkoper.
Succes!!

jespermulders Schreef:

Hallo, ik hoop jullie advies te kunnen krijgen bij
het volgende Breitling model,

Ik ben op zoek gegaan naar een Breitling Chronomat
Automatic en kwam zoals onderstaand afbeelding
tegen.

De vraagprijs is 1400€, mijn vraag is dan ook is
dit een echte Breitling?

http://www.mijnalbum.nl/Foto-PXEYYP7U-D.jpg

http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-QDLEME3Z.jpg

Ik hoop zo snel mogelijk uitsluitsel te krijgen en
verwacht heel graag ook alleen serieuze reacties
(de foto is wat klein) ik hoop dat de echte
kenners onder ons toch nog onderscheid kunnen
maken

Het horloge dateert uit eind 2001 en wordt niet
geleverd met papieren (zijn zoek geraakt, wel heb
ik een reparatiebon kunnen zien)

BVD

Ik heb de aanbieding op marktplaats ook gezien. Je moet mij zeker niet als concurrent zien voor deze. Hij is namelijk veel te ver van hier (Friesland).

Toch moet ik je even meedelen dat de uitleg die erbij staat een beetje louche is.

Maar zoals je ziet is keuring ook toegestaan.

Ik haat gewoon het gezever van het ontbreken van doos en papieren … HOE kan dat nou?

Hij ziet er goed uit, en hij lijkt echt (van de foto’s te zien.) (Kijk maar naar datum)

Maar ik zou het toch nog eens laten controleren.

Ik haat gewoon het gezever van het ontbreken van
doos en papieren … HOE kan dat nou?

Iemand die niet horlogegek is hecht er niet zo aan en dan zijn ze snel verdwenen.

Jesper, als je er zelf geen (of niet genoeg) verstand van hebt, aldtijd naar een geautoriseerde dealer gaan en op echtheid laten controleren, vóór de aankoop!

Hallo, allereerst bedankt voor de reacties, ik ga hem morgen ophalen en laat hem controleren bij Popma & Popma te Heerenveen.

Nu las ik op de Breitling site dat deze juwelier geen verkoper was van Breitling horloges (de winkel staat niet tussen de lijst)

Het horloge is daar al eerder ter reparatie opgestuurd.

Nu was mijn vraag als ik het daar laat controleren en hij komt door de keuring kan ik er dan op vertrouwen dat ik werlijk een echte klok heb gekocht.

Hoop snel op reacties, BVD jesper

jespermulders Schreef:

Hallo, allereerst bedankt voor de reacties, ik ga
hem morgen ophalen en laat hem controleren bij
Popma & Popma te Heerenveen.

Nu las ik op de Breitling site dat deze juwelier
geen verkoper was van Breitling horloges (de
winkel staat niet tussen de lijst)

Het horloge is daar al eerder ter reparatie
opgestuurd.

Nu was mijn vraag als ik het daar laat controleren
en hij komt door de keuring kan ik er dan op
vertrouwen dat ik werlijk een echte klok heb
gekocht.

Hoop snel op reacties, BVD jesper

Ik zou wel naar een Officieel Dealer van Breitling gaan.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat Popma & Popma het niet kunnen zien of hij echt of niet is. Gewoon een extra zekerheid.

Maar alles hangt van jou af.

Mee eens. Je moet een geautoriseerde Breitling dealer hebben.

Geert T. Schreef:

Ziet er 100% echt uit. Zitten de doos en papieren
bij het horloge? Zo nee, dan is het toch wel erg
veel geld hoor.

Duur?
Het gaat hier over een model uit 2000 of later.
Ook staat er een Pilot band aan. Deze kost nieuw €1000 en geeft het horloge een hogere waarde.

Ook is dit een B variant. Het goud doet niet erg veel aan de prijs, maar het is toch een merkbaar verschil.

Papieren krijg je als je hem naar Breitling opstuurt voor service.

Geloof me voor deze: Online kopen van een Breitling … Bijna nooit doos en papieren bij een ouder model.

Je moet dus erg kieskeurig zijn, net zoals mij, en dan geraak je echt moeilijk achter een Chronomat :frowning: .

1. Foto’s zijn véél te klein. Op basis daarvan kan NIEMAND met zekerheid zeggen of ie “echt” is of nep.

2. Op die foto’s kan je ook de uiterlijke staat niet beoordelen. Dus IK zou hem alleszins niet kopen op basis van DIE foto’s.
    Wil de koper het horloge toch verkopen ? Tja, dan moet ie maar wat meer “moeite” doen om een deftige foto te plaatsen. Zelfs met een GSM maak je tegenwoordig 5MP foto’s van een behoorlijke kwaliteit.

3. De Chronomat is de MEEST GEKOPIEERDE onder alle Breitlings. Maar het hangt natuurlijk ook af van welk type Chronomat.

Lijkt wellicht raar: maar je zoekt misschien best eens op sites die replica’s aanbieden, zo weet je ten minste of het model bestaat in “replica”.

Als het niet bestaat in replica, ben je toch al zeker dat het een echte is. :wink:

1. Geen doos of papieren: niet van wakker liggen ( nu, ik deed dat vroeger ook wel hoor ), maar het enige voordeel dat je hebt is dat ze voor een hogere verkoopsprijs zorgen. ( Als jij ooit de Chronomat zou willen doorverkopen ).
    Anderzijds: je betaalt er ook zélf voor hé ! :wink:

Oud model zonder papieren = KAN “normaal” zijn.

Nieuw model zonder papieren = ZEER VERDACHT

1. Weetje: kartonnen Breitling omdozen en bakelieten Breitling boxen kan je overal los kopen ( zelfs op de Rikketik )

2. Papieren ( ook nagemaakte ) zijn jammer genoeg ook “vlot” te verkrijgen.

Mijn mening: 1.400 euro is zeker geen abnormaal hoge prijs. Maar voor dat geld koop je beter van een gereputeerde tweedehandswinkel, zoals je er op Ebay wel enkele kan vinden. Kingschild.de is er zo eentje.

Succes !

Hier zijn wat beter foto’s

Type ‘Breitling Chronomat’ in het zoekvenster van Marktplaats. Die van €1.399,00 is hem.

Bekijk het eens.

Hm, zijn nog niet zo superduidelijk.

Ik heb ondertussen wat research gedaan en mijn vermoeden was juist: hij bestaat in “nep”. :frowning:

Dus zeker laten controleren, anders NIET kopen.
Als je hem irl ziet kan je het wellicht wel merken dat het een nepperd is ( alhoewel, naar het schijnt kunnen ze de echte zeer sterk benaderen ??? )

Maar een goede horlogemaker kan dat zelfs al merken door gewoon de wijzers te verzetten, of de klok eens op te winden.

En voor absolute zekerheid: openmaken. ( maar doe dat niet zelf, want je hebt er speciale tools voor nodig )

Als de man echt geen problemen heeft met een controle bij de horlogemaker, moet je dat dus zeker laten doen. ( Het kan ook bluf zijn, en dan zal ie wellicht niet meer toestemmen als puntje bij paaltje komt )

Nog een tip: Afspreken op een drukke plek met véél sociale controle.

Allemaal bedankt voor de reacties,

ik ga het als volgt doen ik betaal 750 direct en laat hem controleren met hem erbij bij hopma en hopma (geen officiele Breitling dealer)

Vervolgens ga ik terug naar huis en laat hem voor 25 euro controleren bij Koningsbrugge in Zoetermeer (officiele Breitling dealer)

Krijg de klok dan as dinsdag terug als alles in orde is stort ik de volgende 750
en stel uiteraard alles zwart op wit wanneer hij niet echt is alles met terugwerkende kracht van dienst gaat.

BVD

Jesper