Hulp bij defect

Ik kan zonder meer stellen dat ik flink pech heb op horloge gebied.
Eerst een band kopen in de verkeerde maat en nu dit :

Mijn horloge stopt ermee zodra ik de chronograaf uitzet. Het balancing wheel komt langzaam stil te staan en het uurwerk loopt vast. Echter wanneer ik de chronograaf dan weer aanzet begingt de hele boel weer netjes te tikken. Kan iemand me hiermee helpen ( ik ga sws naar de juwelier)

Hallo Dennis, heb je misschien iets meer informatie? Over wat voor horloge hebben we het en heb je misschien foto’s?

Heb je dit horloge nieuw gekocht bij die juwelier?
Zo nee dan zou ik geen juwelier aanraden maar een echte horlogemakert.

je hebt het over een balanswiel dus dan zou het gaan om een mechanisch (auto dan wel handopwind)

Natuurlijk; Het gaat om de Tissot Couturier Chronograph Automatic

Ik heb deze nieuw gekocht, maar in Spanje. Tissot heeft wereldwijde garantie, dus ik hoopte daarmee aan te kunnen komen.

Als hij nog binnen de garantieperiode zit dan lijkt me dat geen probleem.

Het horloge is slechts een maand oud, dus lijkt me ook niet. Ik ga dan gewoon langs met de garantiekaart

Gewoon even googlen welke juwelier/winkel bij jou tissot dealer is is in dat geval het makkelijkste lijkt me.

1 like

Het overbrengings-rondsel voor de chronograaf grijpt dan net iets te diep in. Elke 7750-kenner (reken ik mezelf ook wel een beetje toe) lost dit in een paar minuten op. Kwestie van een excenter-schroef een paar honderdsten verdraaien. Heb je wel een speciale “female” schroevendraaier voor nodig. Wellicht iemand anders op het forum in jouw buurt…?

Heb een geschikte juwelier gevonden.
Ik ga morgen gelijk langs.
Ik wil liever niet zelf aan het uurwerk zitten ivm de garantie

Zou ik ook niet doen. Is wel een hele simpele ingreep, dus ik hoop dat ze het niet moeilijker maken (c.q. langer laten duren) dan nodig is. Succes!

Ja, inderdaad niet hopen dat ze hem daarvoor naar Tissot sturen…

Helaas, toch naar Tissot.
De aankomende 6-8 weken de seiko dan maar dragen

Normaal is het omgekeerd : met slechte excentriek schroeven stopt het als de chrono wordt aangezet. Ik hoop dat zij zullen zeggen wat de probleem was… voor onze opleiding :wink:

Je hebt gelijk Bruno, als er iets mis is met de chronograaf stop het uurwerk als de chrono gestart wordt maar met uitzetten zou dan het uurwerk weer moeten gaan lopen, wel vreemd inderdaad ik zou zo ook geen oorzaak kunnen bedenken.
Gelukkig heb je garantie op het horloge dan zal het vast helemaal goed komen.

Ik zal verslag uitbrengen.
Het enige jammere was wel dat ik het defect niet kon opwekken bij de juwelier.

1 like