Het zij toegegeven: ik kom er niet meer uit. Kunnen jullie mij alsjeblieft helpen met het beantwoorden van de vraag wat er nu zou moeten komen? Jullie helpen me ook gelijk met het voorkomen dat er nog een aantal gezocht topics bijkomen. Hartelijk dank! Een aantal plaatjes zijn van mijn pols.
Ik ben me overigens bewust van de flinke premium (op de Tudor) van AVW, maar tegelijk vind ik hem heel speciaal en zijn er genoeg mogelijkheden om hem daar te ‘upgraden’ naar andere modellen mocht hij niet bevallen!
Ik vind deze Polerouter niet terug op de site van Brocantique. Zij hebben een date versie. Maar die is in matige staat met o.a. veel slijtage op de gold plated microrotor en een vuil uurwerk. De kroon is niet origineel. De lumen is twijfelachtig en ik zou eigenlijk een relume vermoeden. Te duur dus…
…en, heeft er iemand al gezegd: Waarom neem je geen Seiko?
Ik heb zelf (ook) gekozen voor de Montblanc Heritage blabla, maar de Tudor BB36 zou ik ook niet erg vinden. Hoewel het mijn maat niet is. Succes met je keuze!
Met geen van die modellen is niets mis (integendeel) maar ze zijn wel heel erg verschillend. Dan heb je aan een poll misschien niet zo veel.
De Montblanc is een uitstekend gekleed horloge, maar op een Griekse strandvakantie ben je beter af met de BB36. Je zocht een Nomos, heb je die al? Dan zou ik nu eerst voor de BB36 gaan. Ga je alleen op stedentrips en werk je op kantoor? Dan misschien de Montblanc, Tudor Prince of Polerouter. etc. etc.
Het roept vragen op: Wat heb je al? Heb je al een Is het uitbreiding of vervanging? Wat doe je allemaal met je horloges? Het ligt er een beetje aan of je kantoorwerk doet of fysiek werk, of dat je er andere dingen mee wilt doen (vakantie, zwemmen, in het donker de tijd aflezen). En heb je al een beeld (hoe vluchtig en tijdelijk ook) hoe je collectie er uit ziet als je er 5 hebt? Of gewoon hoeveel je er hebt over 2 of 4 jaar? Als je daar niet of nooit over nadenkt zou ik gewoon een dobbelsteen gooien.
Als ik zo naar de uitslagen van de poll kijk, dan ben ik bang dat wij jou ook niet veel verder helpen. Misschien het allemaal even laten rusten. Je hoeft niet per se iets te kopen om het kopen. Zou even wachten, dan verdwijnen er ongetwijfeld al een aantal horloges van jouw radar
Haha, ik snap dat het totaal verschillende horloges zijn en dat het zonder context erg moeilijk is om te beslissen wat er in een collectie bij zou horen. Tegelijk dacht ik er ook aan om de horloges vooral voor zichzelf te laten spreken en jullie puur op de esthetiek van de modellen af te laten gaan! (Lekker cliché…)
Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties, ik ga hier zeker niet morgen al een beslissing in nemen en het hoeft ook zeker niet per se een van dezen te zijn. Dit waren de horloges die ik zelf in het oog vond springen, maar wie weet!
De opties die je heb gesteld zijn allemaal mooie stukken. Maar het maakt nogal wat uit waar je zit met je collectie, of wordt het een daily beater, one piece of meerdere pieces collectie om tot een gedegen advies te geven.
Op dit moment heb ik alleen dresswatches, die ik ook dagelijks bij mijn werk draag. Een Nomos Tangente en een vintage Omega springen het meest in het oog! Als ik dan al iets als type zou willen aanwijzen, dan is het bescheiden (34mm tot en met 38mm op zijn hoogst) en draagbaar onder een overhemd.
Persoonlijk voor mij de Montblanc. Maar ik heb een grote voorkeur woor wit/beige/champagne/lichte wijzerplaten.
De Tudor voelt ergens te grof. Dat ontwerp past beter als duikhorloge in de Black Bay line naar mijn mening.
Ondanks dat ik je graag help weet ik dat dit soort topics iemand eigenlijk niet verder helpen. Het is allemaal natuurlijk heel persoonlijk. Ooit heb ik mij ook veel aangetrokken van de mening van online horlogeliefhebbers. Om uiteindelijk tot de conclusie te komen dat die er echt geen reet toe doet.