Hulp bij een nieuw horloge

Beste forumleden,

Ik heb 3 jaar geleden samen met mijn ouders een Seiko SNP025P1 voor mijn verjaardag gekocht en sindsdien ben ik weer in de ban van horloges.
Nu ben ik toe aan een nieuw horloge en ik heb het forum al aardig doorgespit, maar ik vind niet echt wat ik zoek. Misschien zoek ik ook verkeerd, maar ik waardeer zeker wat hulp :slight_smile:

Ik zoek;

  • Een mechanisch horloge dat je echt hoort tikken, ik zag op het forum ook een horloge dat ieder kwartier een signaal kon geven en dat lijkt mij ook wel mooi.
    -Het liefst een handopwinder, maar automaat mag ook.
    -Maximaal 45mm incl. kroon.
    -Gouden accenten en een donkere plaat.
    -In de stijl van de Seiko Premier lijn, hoge kast en het liefst met datum notatie.
    -niet meer dan 900 euro.

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk beeld heb kunnen schetsen en dat jullie mij misschien naar een merk kunnen wijzen waar ik mij dan in kan verdiepen.

Alvast bedankt voor de hulp,

Robert

Als je hem in de Seiko Premier lijn wilt hebben, waarom koop je dan geen Seiko?
Past binnen het budget, maar waarschijnlijk wil iets geheel nieuws?

Is dit iets?
http://www.ebay.nl/itm/ORG-MAURICE-LACROIX-Herrenuhr-classic-automatik-limited-edition-neu-/220937856676?pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item3370ec26a4#ht_1953wt_1025

Gaat gemiddeld genomen voor iets meer dan 500 euro weg.

De mechanische klokjes die periodiek een signaal geven heten een repetition, sommige per uur, of met kwartieren erbij, of instelbaar. Die kosten wel meestal meer dan het tienvoudige van je budget.

Ik weet niet hoeveel goud je wilt hebben op je klok, maar gezien de aparte lugs van je Seiko dacht ik aan zo iets misschien?

@mcfr

Ik wil graag mijn collectie breder maken en er zijn prachtige merken die ik nog lang niet ken, maar wel wil ontdekken :slight_smile: Wat ik vooral met de Seiko look bedoelde was de grotere kast, de lage kast die ik vaak bij vintage horloges op het forum zie vind ik minder bij mij passen.

@BobT

Dat horloge ziet er erg strak uit, maar ik koop graag via een juwelier. Ik vertrouw dat ebay nog niet met zoveel geld :stuck_out_tongue: Ik heb even wat rondgebeld met de lokale juwelier en kwam erachter dat dit merk ver boven mijn budget valt :slight_smile:
Hoewel ik deze wel mooi vind en ook in mijn budget valt, deze ga ik maar eens opzoeken bij een juwelier.
http://www.kingwatch.nl/nl/maurice-lacroix/175-maurice-lacroix-les-classiques-chrono-st-g.html

@marnix.moed
Jammer dat die zo duur zijn, maar ik wil er zeker 1 hebben dus dat wordt toekomst werk. Op dit moment heb ik nog niet zoveel geld over of misschien vind ik ooit een mooi 2e hands dealtje :slight_smile:
Hamilton heb ik mij even in verdiept en vind ik zeer interessant, meestal wil ik een plaat met veel erop zoals sec/maand/24uurs. Nu vind ik vooral de Jazzmaster lijn van Hamilton helemaal super, ik ga hier zeker even in het echt naar op zoek.

Allemaal bedankt voor de reacties en jullie hebben mij weer in wat nieuwe richtingen gestuurd, nu heb ik de komende maand weer wat leuk zoekwerk te verrrichten :slight_smile:

Kamikolopopo,

Ik heb bij exact dezelfde site al twee horloges gekocht, allebei ook maurice lacroix. Levering was super, informatievoorziening mbt het versturen ook. Daarnaast ontvang je gewoon een garantiekaart met stempel van de duitse juwelier. Is m.i. echt heel betrouwbaar. En, om een voorbeeld te geven, mijn horloge kostte incl verzenden 734 euro, en ligt in zwolle bij de juwelier voor 1650 euro in de schappen!

Op die manier kan dit merk dus wel binnen je budget vallen. Hier staat ie met blauwe wijzerplaat, ook erg mooi

Let wel, dit is de nukopen prijs, hij komt echter ook regelmatig langs als veilingobject en gaat dan voor een stuk minder dan de 798 euro weg, volgens mij rond de 500 euro…

Ik zal het in de gaten houden, maar ik heb altijd geleerd.

Als iets te mooi is om waar te zijn, dan zal het wel niet waar zijn.

Daarom vertrouw ik dit soort sites vaak niet. Liever rij ik zelf even naar Duitsland om hem zelf op te halen.
Ook ben ik niet ervaren in het spotten van neppe horloges, dus wil ik het graag via de meest officieele manier doen.

Ik heb in Houten een juwelier die mij de Seiko voor maar 50 euro meer heeft verkocht als dat ik hem op internet vind, dus dat vind ik netjes genoeg. Hij moet ook zijn pandje kunnen huren :slight_smile:

Morgen ben ik vroeg klaar met werk en dan ga ik eens even in de winkel kijken voor die Hamilton :slight_smile:

Het is niet te mooi om waar te zijn, in het grijze circuit zitten er gewoon minder schakels in de keten en kunnen dus de prijzen een stuk lager zijn.

Hou deze maar eens in de gaten
http://www.ebay.nl/itm/ORG-MAURICE-LACROIX-Herrenuhr-classic-automatik-limited-edition-neu-/320833118496?pt=DE_Kleidung_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=item4ab324e120#ht_1919wt_1025

kamikolopopo Schreef:

@marnix.moed
Jammer dat die zo duur zijn, maar ik wil er zeker
1 hebben dus dat wordt toekomst werk. Op dit
moment heb ik nog niet zoveel geld over of
misschien vind ik ooit een mooi 2e hands dealtje
:slight_smile:

Om een idee te krijgen van wat een repetition uurwerk zoal kost…
http://www.chrono24.nl/search/index.htm?query=repetition&suchen=Zoeken&dosearch=true&searchexplain=1&resultview=list

Hamilton heb ik mij even in verdiept en vind ik
zeer interessant, meestal wil ik een plaat met
veel erop zoals sec/maand/24uurs. Nu vind ik
vooral de Jazzmaster lijn van Hamilton helemaal
super, ik ga hier zeker even in het echt naar op
zoek.

De uitvoering die ik heb laten zien past makkelijk binnen je budget, althans als je em uit 't buitenland durft te halen.
http://www.ebay.nl/itm/HAMILTON-JAZZMASTER-H38645735-MENS-WATCHMIB-SAVE-175-/400262334127?pt=UK_Jewelery_Watches_Watches_MensWatches_GL&hash=item5d317e86af
Ik kan me je… vrees voor vage verweggistan eBay aankopen voorstellen, maar als je je goed indekt, door bijvoorbeeld te betalen met PayPal en Creditcard. En natuurlijk na aankoop bij een AD laat keuren, dan loop je weinig risico op nepperds. Of anders ben je er gedekt voor. Het hele bedrag wel te verstaan.

Ook een Jazzmaster Chrono zou in dat geval haalbaar zijn. http://www.chrono24.nl/search/index.htm?dosearch=true&query=Hamilton+jazzmaster+chronograph&resultview=list&searchexplain=true&sortorder=1&suchen=Zoeken
http://www.ebay.nl/sch/i.html?_from=R40&_trksid=m570&_nkw=jazzmaster+chronograph

508 euries werd het uiteindelijk, onderliggende adviesverkoopprijs is 1350 euro… Tja, ik had het wel geweten :slight_smile:

Ja ik had hem gevolgd, ik was dit weekend alleen aan het schaatsen. Dus heb weinig tijd gehad om te bieden. Ook wil ik het horloge echt om me pols zien, omdat ik een nogal lichte huid heb en niet al het goud komt daar mooi op uit.

Ik ga hem even bekijken bij de juwelier en als de prijs echt veel verschild dan ga ik nadenken over ebay, voor een paar tientjes extra haal ik hem gewoon bij de juwelier :slight_smile:

Gelijk heb je, vrees alleen dat het verschil niet bij een paar tientjes blijft
:wink:

kamikolopopo Schreef:

Ja ik had hem gevolgd, ik was dit weekend alleen
aan het schaatsen. Dus heb weinig tijd gehad om te
bieden. Ook wil ik het horloge echt om me pols
zien, omdat ik een nogal lichte huid heb en niet
al het goud komt daar mooi op uit.

Ik ga hem even bekijken bij de juwelier en als de
prijs echt veel verschild dan ga ik nadenken over
ebay, voor een paar tientjes extra haal ik hem
gewoon bij de juwelier :slight_smile:

Als je geen flipperaar bent, dan zou ik em zeker eerst in real life bekijken. Want anders zit je met een horloge opgescheept.