Een familielid van mij gaat een avontuurlijke tocht maken in een oerwoud. Het wordt een tocht van ten minste enkele weken. Om zich goed te kunnen orienteren heeft hij een horloge nodig. Het horloge hoeft in principe niet veel poespas te bevatten. Wel is het erg belangrijk dat het horloge waterdicht is/tegen modder kan, tegen flinke stoten kan en dat de wijzerplaat eenvoudig verlicht kan worden in het donker. Het is dus zoeken naar een zo robuust mogelijk horloge. Nu komt ook nog de moeilijkste opgave, het mag niet te duur zijn. Denk bij voorkeur aan een budget van rond de 100 euro (liefst nog minder).
Zelf dacht ik aan een Gshock. Ik heb echter totaal geen verstand van deze horloges. Er zijn nogal veel verschillende soorten en ik kan wel wat hulp gebruiken om een goed advies te vormen. Andere soorten horloges kunnen ook. Hij is totaal niet gevoelig voor merken, zo lang het maar aan de bovengenoemde kenmerken voldoet en het horloge op korte termijn gemakkelijk is aan te schaffen.
Ik zou ook gaan voor een G-Shock. Bijvoorbeeld voor een GW 5600 zoals anderen ook al aangaven, of de zogenaamde G-shock Mudman. Weet dat er versies zijn met Solar Power en/of met synchronisatie met de Atoomklok (Multiband 5 of 6). Zijn wel ets duurder, maar nooit meer troubles met (lege) batterijen. Dit met het oog op de verlichting die hij (regelmatig) wil gaan gebruiken. De verlichting pakt nl het meeste stroom.
Ik zou ook gaan voor een G-Shock. Bijvoorbeeld
voor een GW 5600 zoals anderen ook al aangaven, of
de zogenaamde G-shock Mudman. Weet dat er versies
zijn met Solar Power en/of met synchronisatie met
de Atoomklok (Multiband 5 of 6). Zijn wel ets
duurder, maar nooit meer troubles met (lege)
batterijen. Dit met het oog op de verlichting die
hij (regelmatig) wil gaan gebruiken. De
verlichting pakt nl het meeste stroom.
+1 op alles, behalve de 5600. vind nadeel v deze module dat de set knop, net als bij de 6900 serie bij 1x drukken al werkt. ik heb liever dat je em n paar secondes ingedrukt moet houden.
behalve de 5600. vind nadeel v deze
module dat de set knop, net als bij de 6900 serie
bij 1x drukken al werkt. ik heb liever dat je em n
paar secondes ingedrukt moet houden.
Maar deze knop ligt wel wat dieper in de kast om te voorkomen dat je hem indrukt tijdens het dragen. Meneer Casio heeft daar dus aan gedacht !
persoonlijk zou ik ool voor n mudman met minimaal solar gaan. maar is volgens mij iid wel boven budget.
hoewel… in oerwoud heb je waarschijnlijk weinig zonlicht op je pols…
behalve de 5600. vind nadeel v deze
module dat de set knop, net als bij de 6900
serie
bij 1x drukken al werkt. ik heb liever dat je em
n
paar secondes ingedrukt moet houden.
Maar deze knop ligt wel wat dieper in de kast om
te voorkomen dat je hem indrukt tijdens het
dragen. Meneer Casio heeft daar dus aan gedacht !
dat is zeker waar. toch vind ik 2 a 3 secondes ingedrukt houden prettiger idee. combinatie vd 2 is helemaal veilig, alleen soms minder handig om bijv timers enzo in te stellen.
Ik heb mijn zwager 3 jaar geleden een Casio C-AE-2000WD gegeven voor nog geen €30,00. Hij heeft dit horloge nu voor het derde jaar om tijdens de Dakar. Het horloge word niet gespaard, zand, olie, modder, en andere middelen komen dagelijks over zijn horloge voor 3 weken lang. Tussentijds spuit hij het schoon met een hoge drukreiniger.
Batterij is nog niet vervangen. Hij is er erg tevreden over.
Ik heb mijn zwager 3 jaar geleden een Casio
C-AE-2000WD gegeven voor nog geen €30,00.
Hij heeft dit horloge nu voor het derde jaar om
tijdens de Dakar. Het horloge word niet gespaard,
zand, olie, modder, en andere middelen komen
dagelijks over zijn horloge voor 3 weken lang.
Tussentijds spuit hij het schoon met een hoge
drukreiniger.
Batterij is nog niet vervangen. Hij is er erg
tevreden over.
idd, een Mudman mag dan wel speciaal gemaakt zijn om onder modder e.a. te zitten. Elke G-shock en zelfs normale Casio’s kan wel wat hebben. Maar in oerwoud met meer kans op stoten, zou ik wel voor een G-shock gaan.
Ik laad mijn G-shock meestal extra op door er met mijn edc ledlamp van 300 lumen even op te schijnen, daarnaast ligt hi gewoon op de slaapkamer en niet eens direct naast het raam. En toch staat hij al vanaf het begin op battery stand High.
Ik laad mijn G-shock meestal extra op door er met
mijn edc ledlamp van 300 lumen even op te
schijnen, daarnaast ligt hi gewoon op de
slaapkamer en niet eens direct naast het raam. En
toch staat hij al vanaf het begin op battery stand
High.
Ik weet niet hoe oud ie is, maar het kan ook zijn dat de accu nog steeds vol is en langzaam leegloopt. Kan ook zijn dat 't genoeg uit.
Ik leg de mijne tegenwoordig gewoon bij 't raam (in de zomer niet direct in zonlicht uiteraard), en ze houden 't nu zo een 7 jaar vol.