Een familielid van mij gaat een avontuurlijke tocht maken in een oerwoud. Het wordt een tocht van ten minste enkele weken. Om zich goed te kunnen orienteren heeft hij een horloge nodig. Het horloge hoeft in principe niet veel poespas te bevatten. Wel is het erg belangrijk dat het horloge waterdicht is/tegen modder kan, tegen flinke stoten kan en dat de wijzerplaat eenvoudig verlicht kan worden in het donker. Het is dus zoeken naar een zo robuust mogelijk horloge. Nu komt ook nog de moeilijkste opgave, het mag niet te duur zijn. Denk bij voorkeur aan een budget van rond de 100 euro (liefst nog minder).
Zelf dacht ik aan een Gshock. Ik heb echter totaal geen verstand van deze horloges. Er zijn nogal veel verschillende soorten en ik kan wel wat hulp gebruiken om een goed advies te vormen. Andere soorten horloges kunnen ook. Hij is totaal niet gevoelig voor merken, zo lang het maar aan de bovengenoemde kenmerken voldoet en het horloge op korte termijn gemakkelijk is aan te schaffen.
Ik zou ook gaan voor een G-Shock. Bijvoorbeeld voor een GW 5600 zoals anderen ook al aangaven, of de zogenaamde G-shock Mudman. Weet dat er versies zijn met Solar Power en/of met synchronisatie met de Atoomklok (Multiband 5 of 6). Zijn wel ets duurder, maar nooit meer troubles met (lege) batterijen. Dit met het oog op de verlichting die hij (regelmatig) wil gaan gebruiken. De verlichting pakt nl het meeste stroom.
Ik zou ook gaan voor een G-Shock. Bijvoorbeeld
voor een GW 5600 zoals anderen ook al aangaven, of
de zogenaamde G-shock Mudman. Weet dat er versies
zijn met Solar Power en/of met synchronisatie met
de Atoomklok (Multiband 5 of 6). Zijn wel ets
duurder, maar nooit meer troubles met (lege)
batterijen. Dit met het oog op de verlichting die
hij (regelmatig) wil gaan gebruiken. De
verlichting pakt nl het meeste stroom.