Hulp bij het vinden van een annual calendar gmt

Hoi allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum dus op voorhand excuses als ik dit verkeerd heb gepost.

Ik ben nu al enige tijd opzoek naar een betaalbaar automatisch horloge die zowel een annual kalender als een GMT functie heeft. 2 horloges die ik heel tof vind en die dit hebben zijn de Rolex skydweller en de Ulysse Nardin Perpetual Calendar GMT. Maar deze zijn voor mij niet echt betaalbaar.
Mijn budget is ongeveer €500,-.

Concreet mijn graag, kennen jullie een automatisch horloge met een annual kalender en gmt functie voor maximaal 500 EUR?
Alvast bedankt voor het meedenken!

Gr, dennis

1 like

Als je met “automatisch” een mechanisch uurwerk bedoelt, gaat dit niet lukken voor dit budget. Je moet eerder aan een paar duizend denken.
Ik denk dat Casio wel digitale modellen heeft met annual/pertual (synchronisatie GPS/radio signaal) i.c.m. GMT (world time). Maar als je GMT in de vorm van een aparte uurwijzer wil, kan ik dat zo snel niet vinden.

Misschien vintage Raketa of nieuwe Vostok ?
GMT dan he?

1 like

Dat gaat niet lukken vrees ik :wink:

Blancpain maakt ook een mooie! De Villeret Quantième conplet. Maar die gaat niet in je budget passen.

Voor dat geld kun je met een beetje mazzel een vintage tripple date vinden. Geen annual kalender en zonder gmt functie.

Yup, toch een van de betere adviezen :blush: voorgestelde horloge is wel mooi. Ben ook bang dat de combo voor genoemd budget moeilijk wordt. Misschien dat de Pellikaan GMT iets voor je is?

Groet, Vincent

2 likes

Bedankt voor jullie reacties. Dan lijkt de conclusie dat ik even door moet gaan sparen of het doel bij moet stellen :slight_smile:

1 like

:laughing::laughing::laughing::laughing:

Jij mag van mij ook een voorstel doen!

Voor 500 euro kun je een vintage Invicta met tripple date kopen. Die zal rond de 300-400 euro kosten in de meeste gevallen. Dan krijg je zoiets als dit:

3 likes

Volgens mij heb jij je post aangepast of ik heb eroverheen gelezen!:grinning:

Maar hij wilde ook een annual kalender! :sweat_smile:

Waarom wil je een annual calendar? Die ene keer in de 2 maanden de datum door draaien is de moeite niet toch?

1 like

Dat is een goeie, het is meer dat ik het gewoon tof vond. Als ik een van de twee functies zou moeten kiezen zou ik voor de gmt gaan. Een soort daydate gmt design vind ik ook wel vet

Wil ik ook​:grin::grin:

Ik loop hier al 4 jaar rond en ben nog geen anual calendar met gmt tegen gekomen

???

Complet* ,Even googlen mag geen foto’s posten hier.

1 like

Nee

1 like