Het (praktisch onnodig) van nieuwe horloges sparen gaat door en ik mis nog een chronograaf in mijn collectie. Net een contract getekend voor een nieuwe (droom) baan en dus een mooi excuus om weer iets toe te voegen aan de collectie. Nu heb ik zelf natuurlijk al het onderzoek gedaan maar ik denk dat ik nog wat over het hoofd zie. Vereisten voor het horloge zijn:
WR van minimaal 15 bar. Wil er mee kunnen zwemmen.
Schroefkroon.
Maximaal 43mm breed.
Dikte maakt mij niet veel uit maar bij voorkeur, hoe breder hoe dunner.
Prijs maximaal 3000,- maar bij voorkeur iets eronder (tweedehands is zeker een optie).
Geen fauxtina / kunstmatig verkleurde / verouderde lume.
RVS case (geen brons etc, zwart PVD sta ik voor open).
Microbrands sta ik voor open maar heeft voor nu niet de voorkeur.
Modellen waar ik naar gekeken heb zijn de Breitling Avenger Chrono (eigenlijk boven budget) en de Hamilton American Classic (10 bar…)
Ik heb de Hamilton in panda kleurstelling. Hele goeie anti-reflectie coating en magisch op een rally strap. Maar door de Valjoux wel flink dik (14+mm).
Deze is wat boven budget maar er is genoeg keus in de 103 serie.
De meeste chronograaf horloges zijn trouwens wel wat aan de dikke kant. In combinatie met titanium draagt dat dan wel prettig licht. Scheelt alweer wat.
Een duikhorloge met chrono? De Breitling Avenger chrono is 300 meter waterdicht, is een chrono en niet echt een duikhorloge. Deze is alleen een beetje aan de prijs maar misschien toch doorsparen.
Vind jouw opties wel heel mooi!