Hulp bij heuer

Wie kan mij helpen.
Rond het jaar 1976 kreeg ik van mijn toenmalige vriendin, mijn huidige echtgenote een horloge kado.
Ik had dit gezien in de etalage bij een juwelier in onze woonplaats en ik vond het gewoon mooi. Ik weet nog dat het voor die tijd best wel duur was (voor ons nog studerenden dan) ongeveer 500 gulden. Ik was eerst een beetje boos dat ze zoveel geld had uitgegeven aan een horloge, maar was er stiekem toch wel blij mee. Ik heb nooit aandacht besteed aan het merk of iets dergelijks, maar wist wel dat er HEUER op het kroontje stond.
Nu vele jaren en horloges later kwam ik het weer tegen in een kast en mijn nieuwsgierigheid was gewekt.
Ik kon in eerste instantie niets terugvinden over dit specifieke horloge. Op de wijzerplaat staat Chrono swiss en op de kroon Heuer.
Nu is dit horloge gekocht rond 1976, maar het kan ouder zijn. De betreffende juwelier die inmiddels niet meer bestaat (letterlijk en figuurlijk) verkocht vaak oude voorraden en hield deze heel lang aan (een echte oude juwelier die nooit uitverkocht maar alles aanhield en hetzelfde geprijsd hield. Vandaag hoorde ik van een ander plaatselijke juwelier dat prisma ooit bij hem bij de gelegenheid van een jubileum nog 10 horloges had uitgehaald van types die ze zelf al niet meer hadden.
Tijdens het zoeken op internet kwam ik echter wel de Heuer Monaco 73633G tegen. En dit is hem voor de volle 100%. De tekst op de wijzerplaat is echter ipv “monaco heuer” “chrono Swiss”. Voor de rest identiek. De achterkant is helemaal blanco, iets wat ik bij de oude heuers ook gezien heb.
In eerste instantie dacht ik aan een replica, maar wie neemt zich nu de moeite op de kroon het heuer teken te vermelden en dit dan niet te doen op de wijzerplaat. Tevens was het volgens mij destijds nog niet zo erg met de replica’s en dan verwacht ik ook niet dat deze juwelier ze zou verkopen. Wie kan mij iets verder helpen met dit horloge???
Is het misschien een voorloper van de Monaco?
Ik zal proberen asap foto’s e plaatsen

front
http://www.mijnalbum.nl/Foto-48O4GCOO-D.jpg

kroon
http://www.mijnalbum.nl/Foto-OPR7PJ3A-D.jpg

Goede avond!
Een foto zegt meer dan duizend woorden. Plaats een paar foto’s van liefst voor- en achterkant en er zullen waarschijnlijk vele reactie’s volgen :).

Niels

Ben het aan het proberen. heb ze zojuist in mijn album.nl geplaats. nu nog ff de rest.hoop dat ze er zo bij staan

En nu in het kort? :+

help:)o

ik hoop dat jullie de foto’s via de link te zien krijgen??? Ik krijg ze niet rechtstreeks op de site. Wat doe ik fout

Uploaden (mogelijk eerst verkleinen naar - uit mn hoofd - 800x600) en dan het resultaat op deze wijze posten:

Maar de links die er nu staan zijn ook gewoon te openen en zichtbaar.

Als je de links naar de foto tussen [ img] en [ /img] zet dan krijg je:

(natuurlijk wel zonder de spatie na de [ maar anders kan ik het niet laten zien :slight_smile: )

(marz was me al voor)

Ziet er wel mooi uit trouwens. Is het een volstalen kast? Ik meen bij de pusher rechts op de foto wat koperkleur op de kast te zien.

oke bedankt

bedankt voor de info. Zal het zo proberen. Ik heb een even gepoetst en het verdwijnt.
Op de foto lijkt het ook op de pusher te zitten, maar daar zie ik dus niets. Ik heb nieuwe foto’s gemaakt. moet no even kijken of het iets is. Heb maar een gewoon cameraatje

Het kunnen ook stukjes me669 uit de jaren '70 zijn :slight_smile: Schoonmaken is dan inderdaad het beste om te doen. Zou het misschien één of andere speciale versie zijn van de wijzerplaat?

Echt geen flauw idee. Ik kan er niets over terug vinden. Ik heb ook een mail naar TAG Heuer gestuurd.
De monaco werd in 1969 geintroduceerd. het model wat ik heb komt uit 1972. Onderstaand de tekst uit wikipedia

Monaco 73633 [edit]
The Monaco model 73633 was introduced in 1972. Unlike earlier models, the date dial was eliminated in favor of a third subdial powered by a Valjoux 7736 movement.[10]
In all, aside the blue models, the other two of the three variants, 73633G, came originally entirely in grey, later it was replaced by the black/dark grey subdials.[10]

Het is geen automaat, wat de eerste monaco’s schijnbaar wel waren. Het horloge is echt loodzwaar. Vreemd is ook de benaming chrono swiss wat sinds 1983 een zelfstandig merk is (wel aan elkaar geschreven)

Heb je al op het merk Chrono Swiss gezocht. Het zou zomaar kunnen dat de knop alleen maar van Heuer is. ik gok maar wat.

Yip. Chrono swiss verwijst naar het huidige merk chronoswiss in 1983 opgericht. Heb inmiddels wel al wat meer gevonden. edox (toch niet de miste) heeft exact hetzelfde horloge gehad met alleen de nam edox ipv heuer

Misschien als je hem open maakt kun je kijken wat er allemaal op het uurwerk staat.

Is de kroon mogelijk vervangen door dit exemplaar bij een service?

Hoi me669 en welkom,

Was deze site je al bekend?

http://www.heuermonaco.co.uk/

Ik heb zo maar het idee dat daar veel kennis aanwezig is :wink:

Succes!

mvg

edit: overbodig linkje weggehaald.

Lijkt mij een zogenaamde Poor Man’s uitvoering. Een betaalbaar alternatief, zeg maar. Zie ook OnTheDash:

Ergens wel een charman idee, dat er toen al homages waren. Hoewel dat bij een model als deze wel erg opvalt in tegenstelling tot andere Poor Man’s Heuers die vooral op Carrera’s leken.

Maar hoe dan ook: interessante binnenkomer. Leuk verhaal en evenzo leuk horloge!

Hallo en welkom,

Leuk horloge maar zoals mijn voorganger zegt een “goedkopere uitvoering” .

Chrono- swiss is geen echt merk (chronoswiss wel)maar gewoon een algemene benaming net zoals chronographe suisse , het is dus geen Heuer wijzerplaat helaas .
Echter kan er maar zo een Heuer uurwerk inzitten maar daarvoor zal je hem moeten openen, kroontje doet vermoeden dat dit zo is al kan dat ook voro de leukigheid erop gezet zijn.
Met Heuer uurwerk heb je een heel leuke vintage chronograaf met een klasse uurwerk, zit er een valjoux of iets dergelijks in dan heb je een leuke chronograaf met een Heuer kroon maar met “standaard” uurwerk .

bedankt. Denk dat je gelijk hebt. Maar heb ook het idee dat van deze uitvoering met deze merknaam wellicht minder zijn gemaakt dan van de originele;). 500 gulden was in die tijd toch ook nog een hoop geld. Nu maar wachten tot de poor man’s meer waard worden dan het origineel :wink: