Hulp bij identificatie: Junghans, Rover & Lakes en Seiko

Eerste post op dit forum! Mijn opa heeft een paar horloges nagelaten: een Junghans, een Rover & Lakes en een Seiko.


Ik heb geen foto van de achterkant.

Weten jullie welke series dit zijn? Weet iemand wat meer over de Rover & Lakes? Ik kan er maar weinig over vinden.

Alvast bedankt voor de reactie!

probeer het nog een keertje want je foto’s zijn niet ze zien.

wellicht dat @koekoek wat zinnigs over die seiko kan roepen

Check! Ik dacht al dat het ergens mis ging.

Wat wil je er verder over weten? Zo te zien is het een Seiko SQ 4004 uit mid jaren 70s. Deze SQ modellen waren de modellen bestemd voor de export.

Rover and Lakes is even uit mijn hoofd een Duits merk met made in China horloges en niet de slechtste. Volgens heeft microbrand and value for money watches koning @James_T_Kirk er eentje.

1 like

Precies dit wilde ik weten. :slight_smile: Ik heb nu wat betere foto’s gevonden en het is best een mooie klok.

Hahaha, leuke omschrijving van mijn collectie! Ja, ik heb er een en ik denk dat deze kan wedijveren met heel veel bekendere merken die overigens hun horloges ook uit China halen.

1 like

Die van jou zit er supersolide en mooi afgewerkt uit!
Er kan echt supermooie kwaliteit uit China komen, zelfs zonder dat he het weet.

Longines laat de kasten van een heel aantal modellen (oa Avigator en Legend Diver) in China maken, houden ze ondanks de net wat lagere prijzen dan ècht dure Zwitserse merken de marge lekker op peil!

Dubbele “o” ringen bij de kronen, metalen uurwerkhouder, zoals je ziet, Sea Guls imitatie van een ETA binnenin. Niet slecht hoewel ik liever nog een Seiko of Miyota aan boord heb. Probeer bij een defect uurwerk van Sea Gul eens onderdelen te krijgen! Bijna ONMOGELIJK! Voor Seiko en Miyota kun je her en der terecht…

ST2130… als hij loopt, blijft hij lopen, da’s het voordeel! Ik heb een OWC met dat uurwerk, als er wat mee is hebben zij onderdelen! :slight_smile: