Hulp bij identificatie van oud Mignon horloge

Dit horloge zat bij een partijtje spullen. Na opwinden loopt hij prima en houdt nu al een hele dag prima de tijd bij.
Met mijn (beperkte) zoekmogelijkheden kwam ik bijzonder weinig tegen.
Het gaat mij absoluut niet om de waarde. Die zal zeer laag zijn. Is ook geen goud oid maar puur uit nieuwsgierigheid of iemand iets zinnigs kan zeggen.

De fotoos.

Hoi kwartvoortwaalf,

Een blik in Mikrolisk levert het volgende op:

Best veel mogelijkheden. Leuk zou zijn om de achterkant open te maken en te kijken welk uurwerk er in zit. Dit zou wel eens een AS 984 kunnen zijn.

Leuk horloge, tientjeswerk aan waarde voor een liefhebber.

Serge

2 likes

Ha serge, bedankt voor de info. Ik ben net zo handig als een gemiddelde BOA dus openmaken ga ik niet doen.
Vanmiddag toch wat batterijtjes laten vernieuwen. Ik neem hem wel mee en laat hem even openmaken. Post ik wel een fotootje.

Hij loopt nog steeds trouwens. En nog prima op tijd ook.

2 likes

Niet heel veel over bekend. Ik kwam onderstaande tegen:

The history of the Mignon watch company is as follows: This company was founded in the mid 19th Century by Adolph Huguenin. They exhibited in the International Exhibition at Philadelphia in 1876. In 1877, when they one a prize at the Neuchatel contest. They were listed as A Huguenin & Fils. The company was noted for producing good quality watches and Chronometers. The company was listed in Bienne in 1887 and were still there in 1924. In 1880, they registered the name A Huguenin & Sons, Locle. They registered a tradename ‘Nielaschef’ in 1914. They were still about in 1926 when they patented the ‘Ermeto’ or ‘Hermetic’ watch. About 1956, the company was bought by the Hamilton Watch Co., but they carried on as a separate division. Other known brands include: Alpex, Celene Luxe, Eurama, Firn, Hugo Watch, Mignon Watch Co, Zentra & Zentra Royal

(Bron: https://mb.nawcc.org/threads/mignon-wrist-watch.46693/#post-345491)