Dat zijn er dus een heleboel, en ze zitten behalve te piaget allemaal tegen de 5k aan.
zelf neig ik naar de oysterquartz vanwege waardevastheid (en dagelijkse draagbaarheid) , maar ik twijfel of dit wel een goede reden is om hem te kiezen. van de andere horloges heb ik weer twijfels omdat het horloges zijn die ik alleen kan betalen omdat ze juist zo in waarde gedaald zijn over de jaren.
wat denken jullie?
andere aanraders zijn ook welkom!
Als je neigt naar de Oysterquartz dan zou ik die nemen. Niet mijn keuze overigens . En wat de twijfels betreft over de andere horloges tsja als ik een SD of Sub kan kopen omdat hij in waarde gedaald is dan zou dat mij niet weerhouden van aanschaf. Een horloge spreekt je aan of niet. Dit is mijn simpele mening, maar wees gerust er zullen er meerdere/betere volgen! Met zo een ruim budget zijn er legio keuzes, ook die zullen wel voorgesteld worden. In ieder geval suc6 met de keuze.
ik ga toch steeds meer richting die oysterquartz.
van de overige aanbevelingen vindt ik de seiko best mooi maar te dik en kan ik de groene stipjes op de perpetual niet uitstaan. overigens vindt ik ze beide erg duur. (ik weet het dat komt van iemand die een kwarts overweegt etc. )
Reparaties van een Oysterquartz zullen steeds moeilijker worden. De electronische modules worden al lang niet meer gemaakt, en zullen eens op zijn. Voor mij is dit een reden geweest er nooit eentje te kopen.
Wat Marijn ook al zegt, gezien reparaties in de toekomst.
En mocht je hem ooit willen verkopen aangezien je het over waardevastheid hebt, kom je moeilijker van een oysterquartz af dan van een automaat.
ook wel tegen gekomen idd, maar het model dat op de 17000 lijkt (de 1530) is volgens mij dubbel mijn budget!
daarbij heb ik ook niets tegen het quartz uurwerk
Zelden zo’n uiteenlopende lijst van kandidaten bij elkaar gezien. Denk dat mogelijk waardevastheid de grootst gemene deler was. Is volgens mho geen goede. Wie wil nou voor 5k een lelijk ding dragen of erger, wie wil nou een lelijk ding van 5k in de kast hebben liggen (sorry, mijn mening, de Rolex uitgezonderd). Ik snap echter wel de vraag. Waardevast en mooi hoeft geen onmogelijke combinatie te zijn, maar wel een lastige rond de 5K. Komt volgens mijn beperkte kennis o.a. Rolex voor in aanmerking (bijv. Sub) of een IWC maar die moet je dan wel mint houden en gaat langer duren. William heeft een mooie, hou je nog 50 piek over voor een leuke fles whisky
Ai, als je 5000 kan besteden dan moet je kopen wat je mooi vindt. Waardevast is een mooie bijkomstigheid, maar je hebt niet gespaard om het te verkopen.
Ik zou met zo’'n budget een goede juwelier zoeken en daar de hele dag horloges proberen. Buiten het feit dat de zoektocht en het omdoen van de horloges een feest op zich is, is elk horloge in het echt anders.
Je hebt zoveel merken en types, gewoon proberen en kijken waar je direct de klik mee krijgt.