Hulp bij keuze gevraagd.

Is ook een hele mooie inderdaad, is wel de automaat toch, die is misschien wat te prijzig voor me.

De Aikon, maar dan zonder chrono functies dan is hij mooi clean net als de Tag Heur.

1 like

Persoonlijk vind ik de dial dan niet zo mooi op de quartz, op de automatic wel wat mooier maar word er niet warm van zal ik maar zeggen.

1 like

In dat geval zou ik zeggen, ga voor de Tag die je hier geplaatst heb.

dit advies is volledig opgemaakt uit eigen smaak en kan verder niet onderbouwd worden😬

De Aquaracer vond ik tot een half jaar geleden prachtig, maar sindsdien is hij me tegen gaan staan. Het ontwerp heeft in mijn hoofd geen echte staying power, en dat is omdat ik er teveel in handen heb gehad met de lamellen op de plaat. Maar ook de bezel met knobbies is op termijn niet m’n ding. Ik zie m’n stalen bezels het liefste glad:

Op zich wel mooi, maar dan vind ik eerlijk gezegd een Tissot PRX mooier, en goedkoper. De Aikon heeft een erg hoog Ingenieur/Royal Oak/Big Bang/Nautilus/Aquanaut gehalte, en dat vind ik jammer. Ergens blijf ik het een hommage vinden, iets wat ik bij de Tissot PRX helemaal niet zo beleef.

Van de Tissot zou ik de quartz pakken, dat “je kunt dit niet meer reguleren” modulaire powermatic 80 uurwerk in de mechanische versie vind ik niks.

Prachtig horloge. Het is onderscheidend, heeft een vintage vibe en een moderne vibe tegelijkertijd, en de afwerking van CW is altijd fantastisch.

Tussen deze drie zou ik de CW pakken. Zonder meer.

2 likes

De TRX zag ik ook voorbij komen, die vind ik ook heel erg mooi. Kan me verder wel vinden in je feedback. CW heeft iets eigenzinnigs tegenover de rest, en een horloge wat je niet vaak ziet, dat vind ik zelf altijd wel mooi.

1 like

Ik kende hem trouwens niet, maar een Panda-dial met honingraat-motief en zonnepanelen achter de subdials? Supercool ding, ook met die twisted lugs.

2 likes

Welkom hier , en ja die TH :+1:

Vind het zelf ook een echt mooi horloge, inderdaad zitten de panelen achter de subdials. Enige nadeel is dat de lume wel werkt bij nacht, maar in de schemering of in een licht duistere ruimte de tijd bijna niet of niet kan aflezen. Maar ja, wie heeft er nu een horloge om de tijd te kunnen zien :wink:

1 like

Er is ook een aikon quartz versie

Deze past dan ook wel in je straatje denk ik.

https://www.christopherward.com/sport-new/c63-sealander-gmt/C63-39AGM3-S00B0-VC.html

Vergeet niet om de code 120loupe22 te gebruiken.

1 like

Die Tag heuer is mooi voor alle gelegenheden behalve formeel. Prettig rustig en neutraal. De Aikon voel ik persoonlijk niks voor. De C60 is mooi maar ik kan mij voorstellen dat het niet altijd past bij wat voor horloge je die dag wil dragen. En als je nog geen ervaring hebt met automaten moet je het niet erg vinden om iedere paar dagen het horloge op tijd te zetten en wanneer je hem niet veel draagt of veel achter een bureau zit dat je om de zoveel dagen hem met de hand opwind.

Heb je de Tag Heuer al in het echt een keer gepast? Dan voel en zie je in mijn ogen namelijk de kwaliteit die veel mensen hier voor die doet kiezen.

1 like