Hulp bij krassen

Op mijn horloge band zitten inmiddels wel heel veel krassen. Vooral de sluiting heeft het zwaar te verduren. is er een manier om een horlogeband uitgevoerd in geborsteld roestvrij staal weer als nieuw uit te laten zien. Ben bij een juwelier geweest die zei dat hij hem kon polijsten maar dan zou ik een glimmende afwerking krijgen als gevolg.

Bij voorbaat bedankt.

Jup. Cape cod doekjes. Behalve diepe krassen.

Cape cod voor geborsteld staal??? Lijkt me niet!

Cape Cod moet je niet op geborstelde delen gebruiken.

Ik zou een iemand zoeken die het wel kan borstelen in plaats van polijsten. Over wat voor horloge hebben we het en hoe erg zijn de krassen?

Overheen gelezen, maar dan gaat het glimmen inderdaad. Dan voorzichtig zelf borstelen of iemand vinden met het juiste materiaal.

Scotch brite. Of gewoon de groene kant van een schuursponsje :slight_smile:

De sluiting van het horloge van m’n vriendin haal ik wel eens langs een lineaal over een vel waterproof schuurpapier.

Cape cod zoals iedereen al zegt is alleen voor polished staal.

Misschien kan deze persoon je helpen?
http://horlogepolijsten.nl/

Dus met een gewone schuurspons kan het ook?
Weet eigenlijk niet wat een juwelier hiervoor rekent. heb geen zin om een hoop geld uit te geven om dan een half jaar later weer terug te moeten gaan.

Ik weet niet om wat voor horloge het gaat natuurlijk :slight_smile: in theorie zou je er wat wat krassen uit kunnen poetsen met een schuurspons. Zou het niet bij een Rolex of ander duur horloge doen, dat dan weer niet.

1 like

Cerrina Action diver

Liefst een gebruikte Scotch brite, of een met een witte pad (is zachter)

Dat kan eventueel met een sponsje, een scotchbrote pad is beter. Je moet wel rustig, met gelijke druk, in één richting en in een rechte lijn borstelen, anders lijkt het nergens op.

Wat gebruikt de horlogemaker hiervoor?

Met de groene kant van een spons werkte heel erg goed. Bedankt allemaal voor de tips

2 likes