Ik ben van plan om mijn eerste “echte” horloge te kopen. De zoektocht naar het horloge is super! ( wel moeilijker dan ik dacht )
Ik heb nu drie horloges die ik super vind!
Ik ben heel erg benieuwd naar jullie mening. Ik heb voor het gemak een poll gemaakt.
Ik zit nog in het begin van mijn zoektocht.
Mijn collectie is geen collectie te noemen. Zoals ik aangegeven heb is dit mijn eerste echte horloge.
Ik heb nu twee armani horloges.
Verder sta ik open voor alle suggesties. Ik hou zelf niet van grote horloges met grote cijfers. Dus dan vallen al heel wat horloges af.
Ik vind de speedmaster verreweg het mooiste. Echter als 1 piece collectie niet het meest geschikt. Dan zou ik persoonlijk een mooie automaat zoeken met degelijke waterdichtheid. De andere 2 omega’s die je post vind ik persoonlijk niet mooi.
Winkels binnen stappen, passen passen en nog eens passen, rondkijken op blauwe gedeelte, veel bijlezen, foto’s kijken (nooit kopen op foto), oriënteren, winkels binnen stappen, passen passen passen. Nog wat meer rondkijken en als je dan een selectie hebt 3 maanden laten bezinken en als het dan nog je keuze is… kopen (maar zeker niet te veel betalen!)
Even langs gaan bij Gassan en de winkels van Schaap en citroen in Amsterdam (als het weer veilig is met de pandemie enzovoort). Dan heb je al wat serieuze horlogemerken gehad. Zelf ben ik fan van het prijsniveau van Tag Heuer en van het Navitimer ontwerp van Breitling. Vintage weten de anderen nog veel meer van dus begin ik daar niet over.
Romeinse cijfers en geen cijfers ben ik het mee eens dat die mooier staan.
Mooie zoektocht voor de boeg. De Speedy is uiteraard legendarisch, en ook de Aqua Terra is een mooi horloge. Ik heb ze beide om de pols gehad. Ik zou je willen adviseren de keuze breed te houden en veel te lezen en te passen. In het echt is het toch weer anders. Merken als Tudor, Nomos, GS, etc hebben zoveel mooie modellen in dat prijssegment. Mocht je toch een Aqua Terra willen, kijk dan ook eens naar de GMT versie, die vind ik ook prachtig. (Nog geen GS advies van een GS drager )