Ik heb ‘m zelf (helaas!) niet maar de speedmaster vind ik een geweldig horloge. Meerdere malen gepast bij Eugene van Baal en voor €3950 heb je ‘m na wat onderhandelen (ook bij Gassan). Als je hiervoor kiest maak je wat mij betreft een uitstekende keuze.
Het kan geen kwaad om eens verder te kijken. Persoonlijk ben ik geen liefhebber van Breitling. Kijk eens naar verschillende Seamaster, Tudor, enz.
Ik wil sowiso een nieuwe horloge van een officiële dealer. Alleen de vraag is natuurlijk welke… Ik vind omega horloges prachtig, breitling niet zo. En de meeste zijn te grof / groot voor mij.
Deze zou ik een stuk eerder kiezen dan de drie horloges uit de openingspost. Speedie vind ik nogal saai en wat aan de grote kant. GM is een stuk chiquer dan de AT’S.
Kleine tip: GA PASSEN! Anders is het net als naar plaatjes van auto’s (Of vrouwen:wink:) kijken, je beleeft het pas echt als je er in zit en een proefrit gaat maken. Ik heb alledrie de Omega’s een keer in het echt gezien. De blauwe aquaterra heeft een hele mooie plaat en de see-through case back is ook erg leuk, maar de speedmaster blijft fantastisch en daar ga je vele jaren plezier van hebben. Dat zal ook mijn keuze zijn. Je kan uiteraard ook ff een dagje naar Amsterdam gaan en bij Gassan, S&C en de verschillende boutiques op de P.C. naar binnen gaan en daar zo veel mogelijk passen/je laten informeren.
Wel is de polsmaat en de afmetingen van een horloge belangrijk, want je wilt immers dat een horloge goed zit.
Zelf zit ik met een horloge van 42mm safe, maar het is beter om te passen want horloges kunnen anders uitvallen qua maat. Denk aan plat, dik, de vorm, de lugs.
Waarom het advies van de officiële dealer, de grijze markt, en een marktplaats is dat de laatste twee vaak voordeliger hun koopwaar aanprijzen, maar je neemt wel een gok.
Zelf heb ik mijn Omega seamaster 300 op de grijze markt gekocht, en ik vond het toch wel een nare gedachte dat ik zomaar ook een nepper had kunnen kopen.
Er zijn goede AD’s, en ik krijg vaak reclames van Eugene van Baal uit Nijmegen. Schaap & Citroen is ook een AD, dus ik zou zeggen, ga eens wat horloges passen.
In weerwil van wat men zegt vind ik de AT blauw veel mooier dan de Speedy. Dat ding ziet er IRL echt prachtig uit, speelt veel meer met licht.
Bovendien is een driehander simpeler en dus robuuster en goedkoper in onderhoud, zeker op lange ternijn. Als je uit de quartz wereld komt zie ik nadelen aan een gecompliceerder horloge.
Tot slot meen ik me te herinneren dat de waterresistentie van de AT beter is. Ik vind de AT overigens zelfs mooier dan de Connie.
Natuurlijk moet je gaan passen, maar afhankelijk van je polsomvang zou ik zeker eens gaan kijken voor de Aqua Terra. Dit horloge heeft me echt zeer verrast en is naar mijn idee wat ondergewaardeerd op dit forum.
Het is een all rounder die erg fraai is afgewerkt.
Mijn polsen zijn smal, is de AT zo breed dan? En ik heb al een paar horloges gepast… Behalve de aqua terra. Deze wil ik binnenkort gaan passen, samen met de Grand Seiko.
De AT is ook in een kleinere maat. Of is dat alleen voor vrouwen haha. Ik heb op meerdere forums gelezen dat deze zelfs beter is voor de wat smallere polsen.