Ik voel de drang voor een nieuw horloge. Momenteel heb ik een Oris 65 met een blauwe wijzerplaat, een Nomos Orion 309, een Seiko Monster Black SRP307, een Seiko Sabr033, een Hamilton King Khaki Black en een Cartier Santon van mijn vader.
Ik merk dat ik de Oris het meest gebruik, ik hou van de wijzerplaat, de veelzijdigheid, hoe het zit en het horlogebandje. Als ik de Oris niet draag, zou ik de Orion dragen voor nette gelegenheden, het Monster voor reizen, concerten, festivals,… en de Hamilton om af te wisselen.
Nu wil ik graag een nieuw horloge dat een zomerse uitstraling heeft, veelzijdig is qua horlogebandjes en eruit springt. Ik wil het voor elke gelegenheid kunnen dragen, zoals mijn 65, dus het moet geschikt zijn om mee te zwemmen en te snorkelen.
Heeft u aanbevelingen? Ik overweeg de Mühle Panova, Doxa, Oris Pilot, Squale (ik vind de kleur leuk, maar de 4 schroeven niet), Sinn 104 Green, Nomos Club. Geen Seiko of Rolex voor nu.
Of als de Oris dan toch zo goed bevalt, dan de nieuwe Cotton Candy? Is wel 38mm, maar lijkt mij heerlijk dragen! Dan uiteraard wel op staal nemen en dan nog apart een perlon strap er bij nemen. Ik zie het wel zitten
Ja, ik ga toch de Squale 1521 aanraden. Die schroefjes, aan de zijkant van de bezel, wen je heel snel aan, omdat ze echt minuscuul zijn, irl. Ze vallen, tijdens het dragen, eigenlijk niet eens op. En ja, dit is nou eenmaal hoe Squale dit model heeft gemaakt. Is ook wel weer wat onderscheidend. Ik ben het eigenlijk wel gaan waarderen.
Maar goed, belangrijker nog, een 1521 is misschien wel het meest comfortabel dragende duikershorloge dat op dit moment te koop is, met de legendarische Von Buren case.
Verder is dit model in vele uitvoeringen te krijgen. Dus iedereen vindt wel een mooie. Daarnaast heb je met de 1521 een echt robuust horloge, met fantastische WR en van een onderscheidend, zelfstandig merk, met een respectabele geschiedenis, op het gebied van duikershorloges.
Oh ja, en ze zijn ook nog eens betaalbaar.
Als laatste nog de tip om even te kijken bij huisdealer