Hulp bij Omega Constellation Pie Pan 1961

Ik ben al tijden verliefd op de vintage Pie Pan Constellations. Nu liep ik net, na een tip, bij Metropolis tegen een mooi exemplaar aan. Ik heb er zelf te weinig verstand van om de exacte staat te beoordelen. Willen jullie helpen?

Het gaat om dit horloge.

En daar horen de volgende plaatjes bij:

5 likes

Ziet er goed uit. Lugs zijn iets minder scherp dan hoe het hoort maar dat is bij deze erg vaak. Wijzerplaat is erg mooi. Prijs is ook prima, zeker voor bij een dealer met garantie.

2 likes

Mooi ding hoor…:+1:

1 like

Ziet er netjes uit. De hoeken zijn een beetje rond, maar dat heb je al gauw met goldcapped exemplaren.

Vroeg exemplaar. Dit is wel een tienkantige kroon, maar volgens mij de niet de juiste. Je moet bij een volledig originele de iets dunnere variant hebben, maar dit is een mooi alternatief. Zou voor mij niet per se een dealbreaker zijn.

afbeelding

2 likes

Wat denk jij van de prijs?

Ietwat fors. Maar ja, Metropolis is wel een betrouwbare verkoper, waarbij je ook garantie koopt enzo.

2 likes

Thanks. Zijn die dunnere originele kronen nog te krijgen?

Te gepolijst, ik zou hem skippen.

1 like

Op de lugs? Die zie ik namelijk wel Of vind je de rest van de kast ook te glad? Daar zie ik namelijk niet zo veel aan.

Goud is zacht… dus die zijn nooit zo scherp. Dit is een goede, eerlijke vintage staat denk ik.

2 likes

Fantastisch mooi horloge! Ik zeg doen.

1 like

Op de foto lijkt hij inderdaad wel gepolijst, maar ik vind deze persoonlijk niet lelijk gepolijst en hem er mooi uit zien zo :slight_smile:

Maar goed dat is uiteraard een smaak dingetje en ik weet dat er verzamelaars zijn die dit wel een dealbreaker zouden vinden

1 like

Amsterdam Time Classics heeft vaak Omega’s op voorraad. Je kunt de eigenaar even contacten.

2 likes

Ja, geloof niet dat ik er heel veel last van heb. Al snap ik de opmerking over de ‘ronde’ lugs wel.

1 like

Mooie horloge, ik zou proberen voor die prijs om een Originele Omega gesp los te peuteren bij aankoop.

2 likes

Lugs zijn vaak minder scherp bij goldcapped modellen, dat in acht nemende vind ik ze in acceptabele staat. Qua prijs ga je ze bij een dealer niet veel goedkoper vinden, dat is gewoon de realiteit.

1 like

Zie ze inderdaad ook niet veel goedkoper dan dit. Particulier kan het wel goedkoper weet ik inmiddels :slight_smile:

Maar dan moet je wel geluk hebben.

1 like

Klopt, maar niet zonder de nodige risico’s natuurlijk.

1 like