Hulp bij opknappen vintage Casio 38cr-12

Hey!

Ik heb van mijn overleden grootvader zijn Casio gekregen. In de caseback staan zijn en mijn initialen gegraveerd, dus ik vind het een speciaal stuk dat ik graag wil gaan dragen. Op dit moment mist het batterijtje, het bandje en is het glaasje in matige staat. Wie wil mij helpen met het opknappen van dit horloge of kent een adresje?

Daarnaast zou ik het tof vinden om wat meer informatie te hebben over het horloge! Dus als je informatie hebt dan hoor ik het graag!

Groet,
Jeroen

1 like

Niemand die iets weet of iemand kent? :open_mouth:

Ik polywatch me intussen het glas uit de kast maar het mag niet baten ben ik bang
:sweat_smile:

Jeroen

Wellicht een beetje een oud topic uit de sloot halen, maar het is me helaas nog niet gelukt dit horloge in redelijke staat terug te brengen (batterij maar vooral even een opknapbeurt van het glaasje) Wie kan me hierbij helpen? Omgeving Arnhem zou tof zijn maar het is me een tripje waard. Alle hulp is welkom :slight_smile:

Ik vind het te jammer om dit in de kast te laten liggen, ook door het verhaal en onze initialen.

Jeroen

1 like

Hoi Jeroen,

Het horloge werkt dus?
Ik wil je er best mee helpen maar het glas is niet meer te redden. Je zou ceriumoxide kunnen proberen. Maar echt heel mooi zal het niet worden

Casiotron’s zijn cool. En zeker met dit verhaal erbij

Stuur het naar me toe en geef me wat tijd, dan ga ik mijn best doen voor je.

3 likes

Als je mazzel hebt is het glas los van de onderliggende ‘wijzerplaat’ dan kan er een nieuw glaasje in.

1 like

Bedankt voor je reactie! Het hoeft ook niet als nieuw te zijn wat mij betreft, wat beter dan dit lijkt me al heel fijn! Ik merk dat ik niet de ervaring en tools heb (ken) om hier een succes van te maken, dus tof dat je dit aanbiedt!

Ik weet niet of het horloge het nog doet, eerlijk gezegd. Daar zal ik deze week even onderzoek naar doen.

Iemand vertelde me dat het glaasje niet vervangen kon worden, maar zeker weten doe ik dat uiteraard niet.

Ik zal je even een berichtje sturen als ik weet of hij loopt of niet. :slight_smile:

1 like

prima! Ik hoor het wel

Dit is wederom best wel een oude koe die uit de sloot wordt gevist maar de voortang is langzaam helaas en gezien het verhaal heb ik wel de drive om dit horloge goed te maken en te gaan dragen. Ik heb intussen een donor gekocht uit Marokko (duurde al een eeuwigheid voor deze in het Gelderse aankwam) voor de kast en het glaasje en het bandje. Batterij erin deed het horloge werken en lopen, maar helaas loopt hij best snel en gaat de batterij vrij vlot leeg. Zijn dit dingen die verholpen kunnen worden? En, in de hoop dat er wat leden bij zijn gekomen
door wie? :slight_smile:

tekst staat meestal achterop het glas geplakt bij zulke casio’s

Glas vervangen gaat dus enkel met hetzelfde type waar het printje ook op zit.

Schoonmaken van module kun jezelf wel, even youtube erbij halen hoe je dit doet.

Hier heb je je glaasje

1 like

Thanks! Van het glaasje wist ik, daar was de donor onder andere ook voor. Thanks voor het linkje! Als ik de module schoonmaak, wat zou dat opleveren (gezien hier geen bewegende componenten inzitten)?

corrosie verwijderen met isopropyl alcohol. Stroom gaat dan ook weer beter door de module.
Als je geluk hebt valt het mee. Tijd reguleren kan met knopje op module volgens mij (+ of - )

Hier heb je een kanaal met veel info over reparatie van LCD horloges

https://www.youtube.com/c/VintageDigitalWatches

3 likes