Kan iemand mij misschien adviseren over waar ik het onderstaande horloge zou kunnen laten repareren? Het gaat om een Slava met serienummer 113842.
Ik ben bang dat het erg lastig gaat zijn om aan het juiste glaasje te komen.
Ik denk dat je op zoek moet naar een horlogemaker in Rusland of de Oekraïne, De vorm is zo specifiek dat het heel moeilijk wordt om het ergens anders te vinden.
Wellicht deze op Ebay https://www.ebay.nl/usr/servicevintagewatches2012
Het is een redelijk goedkoop horloge, wel met een prachtig dubbel veerton uurwerkje.
Dus een op maat gemaakt glaasje kan relatief duur uitpakken.
Ik zou op zoek gaan naar een donorhorloge dat niet meer loopt en de onderdelen omwisselen om er weer 1 goede van te maken.
Krassen kan je gewoon wegpoetsen maar barsten natuurlijk niet.
Bij een recent bezoek aan de Oekraïne (Lviv) langs een horlogemaker geweest en die had de juiste onderdelen helaas niet. Ik heb er nog niet aan gedacht on het naar iemand op te sturen. Eerlijk gezegd, heeft dat niet echt mijn voorkeur. Wellicht als laatste redmiddel
Het heeft wel dezelfde vorm, maar die van mij lijkt minder afgevlakt aan de boven en onderkant. Heeft u dat glaasje in uw bezit? 3cm breed en 2,5cm hoog?
Ik kon mijn ogen ook niet geloven, maar toen ik op de link klikte, was het horloge al verkocht. Balen.
En het glaasje dat @Slava liet zien heeft helaas niet de juiste afmetingen
We zoeken dus verder