Vooralsnog heb ik erg weinig informatie, maar zouden jullie willen helpen met onderstaande? Via via kan ik onderstaande speedmaster kopen. Dit is tot nu toe de enige foto die ik heb. Als jullie dit zo zien, is dit een echte? Uit welk jaar zou hij ongeveer komen en wat kan ik er ongeveer voor geven wat een beetje realistisch is? Is dit overigens de originele band?
Ik zal proberen wat foto’s van het uurwerk te krijgen, maar hoop dat jullie me alvast op weg kunnen helpen. Bedankt.
Aangenomen dat hij echt is (zie op deze ene foto geen reden om daar aan te twijfelen), is het aan de DON bezel en het (missende?) opgelegde logo eentje van eind jaren 60/ begin 70 vermoedelijk.
Er zullen alleen meer foto’s moeten komen om dit duidelijker te maken. Bovendien ben ik geen expert. Wellicht kunnen @Watchstick_81 of @septentrio hier iets meer over zeggen.
Is volgens mij een 145.012 uit ‘67 ongeveer. Moet het boek erbij nemen. Secondenwijzer lijkt me vervangen. Mooi ding. Op de band en met onaangetaste wijzerplaat zit je om en bij de 8-9k denk ik.
Zou goed kunnen, maar de patina lijkt redelijk gelijk. Vaak lijkt het lichter omdat het omringd is door een wit kader. Vaak werden deze teardrop chronowijzers tijdens een service vervangen met de sword variant. De wijzerplaten werden nog wel gemaakt door Omega, maar tegenwoordig zonder tritium natuurlijk. Ik snap de twijfel wel, de andere wijzers zijn erg vies en de onderste iets beschadigd. Alsof het kapot is gegaan bij een service.
Niet onbelangrijk is de staat vh uurwerk.loopt het een beetje lekker op tijd? Werkt de chrono correct? Een servicebeurt gaat geld kosten, veel geld en dan liefst niet bij Omega want dan vervangen ze vast ( ook uiterlijke) onderdelen vh horloge door nieuwe en dat wil je nu net niet met deze oude heer. De DON bezel is op zich al een fors bedrag waard.
Speedmaster101 zegt 8000$ voor een 145.012 uit 67 in “good” condition (denk wel dat deze onder de noemer “good” valt?). Dat is zonder band en in dollars. Met band een euro of 8000 dan?
Het uurwerk is te servicen. Het uiterlijk en staat niet.
Kies dus liever voor zo’n hoog mogelijke kwaliteit aan looks en let niet teveel op het binnenwerk.
Ie. laat deze dus niet voorbij gaan als de staat goed is op zoiets als onderhoud. Niet werkend is wel een serieuze min, geserviced moet zo’n ouwe omega wrs toch.