Had ik vorige keer nog “geluk” om in een goedkope partij banden een Breitling bandje aan te treffen (naar alle waarschijnlijkheid niet echt maar ach), nu zit ik stevig in de rats.
Op marktplaats een Prof II gekocht voor eur 240 (redelijke prijs) maar na aankomst twijfel ik of hij echt is.
Hij voldoet aan ALLE kenmerken die ook op eerdere postings zijn genoemd (schroefjes, vijsjes, soepelheid) op ééntje na;
De achterzijde van de sluiting laat een doordruk/kleurverschil zien op de plaats van het logo. Nu zegt breitlingsource dat dit een beetje kan maar ja… wat is een beetje?
Ik weet niet wie van jullie een 22mm Prof II hebben maar doe mij een plezier en vergelijk jouw band even met deze foto’s. Ik heb nu een échte expert nodig en niet minder dan dat.

en voor de hele grote foto’s:
http://www.mijnalbum.nl/Album=VJBWKXUD
Thanx!!
Ik ben geen ‘echte expert’ maar kan met niet herinneren dat ooit gezien te hebben op mijn band. XXof heeft hem nu dus die kan het nakijken.
Ik ook niet. Ik heb een 24mm prof II die heeft het niet, mijn 22mm Prof I heeft het een beetje, mijn 16mm Prof II weer niet.
Hopelijk krijgen we meer reacties…
hoi Jur
staat er een nummer op de begin van de band 2 nummers aan elke kant en wat staat er voor tekst op je klip sluiting van de binnen sluiting .
dat is de belangrijkste dingen voor dat je weet als hij echt is.
Dat van je foto dat heeft een maat van mij ook ik denk fabriek’s foutje .
Gr tim
Hallo Jur,
Ik heb Aerospace Advantage met een ProfII, maar in titanium.
Het Breitling-logo is in geen enkel opzicht “doorgedrukt” aan de achterzijde. Die is gewoon egaal.
De sluiting van mijn B1 ( fighter band ) is OOK egaal, zonder doordruk van het logo.
Ik heb echter ook een Aeromarine Chrono Superocean, met een ProI, en daar zie je wél een doorschijn van het logo.
Al deze horloges komen van bij een Breitling AD
Op de band bij de kastpoten staat een nummer bv 0299 en A300
Het nummer 0299 betekent week 02 in 1999 A300 is het soort band.
Als dit er niet in staat is het een niet echte.
Jur,
De “echte/fake” Pilot-band die ik een tijd geleden van jou overgenomen heb heeft identiek dezelfde (vrij felle) doordruk. Als ik naar de kwaliteit van de gesp op mijn lederen Breitling-band kijk, zie je hier totaal niets van doordruk… Niet zo een goed teken waarschijnlijk…
C.
Bedankt voor alle reacties guys.
Nog wel wat vraagjes;
@ Marc “met een prol” wat is een prol?
@ Comit Het is niet echt een doorduk he? Je voelt het niet. Het is meer kleurverschil. Bij jou ook?
Ik bedoel Prof I, met de gewone rechte schakels.
De Prof II heeft van die platte schuine schakels.
Of haal ik nu alles door mekaar ???
Schroef er eens een schroefje uit en maak een foto van dat schroefje…
Nee, haha. Ik las een prol, zoals een prul
Het klopt overigens Prof I is recht, prof II is schuin.
Enne, beterschap!
Jur
Ik zal morgen de band demonteren en alle onderdelen op de foto zetten!
Jur
Hoi,
Niet 1 van mijn Breitling banden heeft zo’n doordruk of kleurverschil.
Groet,
Marc
Nu ik zou me niet al de druk maken over dat logo. Het belangrijkste is dat de band goed zit. Een echte Breitlingband is uitermate “soepel” en alles klikt vast zoals het moet, zonder overmatig forceren.
Het zal met de namaak-banden wel zijn zoals met de replica’s: ze worden steeds “beter” 
Vandaag bij de AD geweest en guess what??
De band is deels origineel en deels namaak.
Hij is samengesteld uit stukjes origineel, aangevuld met namaak.
De sluiting en schakels zijn namaak, de eindstukken en schroefdelen zijn echt.
Waar vaste- en schroefschakels samenkomen is e.e.a. aan elkaar geperst.
Hier heeft een echte vakman een mooie klus aan gehad. Omdat het niet rendabel is om dit te doen, vermoed de AD dat het hier gedaan is om een kapotte originele band weer waarde te geven. De vraag is wie dat gedaan heeft maar er achter komen zal wel nooit lukken.
Enfin, nu maar hopen dat de verkoper hem weer terugneemt. Was toch eur 240,- he? Twee keer tanken…
Jur
Bwa, da’s balen zeg… 
Een frankenband dus ! Ik wist niet dat dit ook bestond…
Maare…waarmee rij jij Jur ?
120 euro voor een tankbeurt ??? 
Jur,
het zal toch niet zo zijn dat je eerste “mazzel” meer echt blijkt te zijn als deze?::o
gr Ron
Ik heb al heel wat Breitlingbanden vast gehad.
Zo’n sterke doordruk heb ik nog nooit gezien.
Soms met de juiste lichtinval zie je wel iets, maar nooit zo.
Ik zou graag een schroefje willen zien … de punt en de afwerking van de schroefdraad.
Deze toch?

vreugd2 Schreef:
Deze toch?
http://img.photobucket.com/albums/v629/vreugd2/800
px-MHV_P26L_Dynamic_1937_01.jpg
LOL !!!
Maar dan moet ie toch geen Breitling bandjes KOPEN ?
Dan NEEMT hij die toch gewoon ?