Hulp bij verkoop

Ik zie er eerlijk gezegd ook niet zo snel eentje die qua prijs in de buurt komt

1 like

Ja precies. @sj44k zou je een link kunnen delen?

1 like

Heren, een google is toch niet zo moeilijk … maar vooruit omdat het zondag is en ik in een goeie bui ben.

Als je even op het typenummer (als ik het goed heb FC-260WR5B6 ) googled vind je wat meer resultaten, zo vind ik hem voor $430 in een gouden uitvoering

Dat is 432 eu + importkosten (want joma is buiten de EU). Dan kom je met import zo op 535 euro. Dat is toch 185 meer dan die van Sjoerd :thinking:

3 likes

Zeer voorspelbare reactie op nota bene 1 voorbeeld niet geheel onwaar, u rekent echter wel behoorlijk ruim en als u verder kijkt kom ik ze op Ebay al tegen voor $430 ( wat ongeveer 385 euro is)
Mijn ervaring is anders dan de uwe met het buiten de EU kopen (ook bij deze specifieke webwinkel trouwens).
Laten we het daar maar bij laten er werd immers expliciet om een mening gevraagd.

1 like

Je zit met de prijs wel prima denk ik, maar er staat “gedragen staat”. Hoe kan iemand het beoordelen op die paar foto’s?

Wist je dat je op sommige verkoopkanalen verplicht elke hoek op de foto moet zetten?

Dit zijn echte verkoopfoto’s :point_up:t2:

Edit: ik blijf hier ook aan vasthouden:

Ik ging net even Instagram op:

…en ineens dacht ik; 'nou nou, de pols mag iets breder, maar met een FC onder een manchet kun je prima voor de dag komen. Dat ziet er gewoon chique uit’.

Beleving baby :sunglasses:

6 likes

Daar heb je een goed punt. En ik heb een light box dus wellicht een nieuwe advertentie maken met wat nieuwe foto’s vandaag of morgen :thinking: thanks!

2 likes

Maar dan koop je op ebay. En niet bij een forumlid. Ik snap je punt maar ik vind mijn prijs echt niet onrealistisch

U is ineens boos? :thinking:

Foei @koekoek, hoe durf je die meneer zo te schofferen. :joy:

2 likes

Nee maar ik was in een goed bui :slight_smile:
Echter wist al toen ik die reactie schreef dat ik de reactie van @Koekoek terug kon verwachten.
Te lui om zelf even te googlen maar wel meteen met een oordeel klaar staan.
Wellicht niet rot bedoeld maar echt constructief vind ik het niet.

Inmiddels kent u mij toch wel een beetje, ik ben de grootst mogelijke kniepert van dit forum die altijd een zo laag mogelijke (reële) prijs probeert te vinden.

Maar neen boos niet, wel een beetje teleurgesteld :slight_smile:

(sarcasme is hier van toepassing)

Dat heb ik ook niet gezegd, en wist al dat het een saillant onderwerp zou zijn.
Maar zoals al aangegeven ik ben een kniepert, en betaal dan liever paar tientjes meer voor het nieuwe product (en ja dan neem ik wel het risico van de import maar tot op heden heb ik daar blijkbaar heel veel geluk mee gehad want ik heb nog nooit wat bij hoeven te betalen bij ontvangst (zie ook mijn topics hierover).

1 like

Ik ga er aan werken. Nu ik het zelf wat kritischer bekijk zie ik ook dat het horloge niet echt tot z’n recht komt op mijn foto’s

1 like

Het was denk ik geen oordeel maar een constatering. Hij wilde helpen denk ik en volgens mij is koekoek niet te lui om te googelen, die googelt zich dagelijks de blaren op de vingers.

Ik wel! Verstrooid als ik ben vergeet ik nog wel eens die douanekosten.

Hier zit een concurrent. :grin:

2 likes

Haha! Ik googlede inderdaad en zag wat jij vond, eentje op joma van 435$ wat dus incl import een stuk meer is. Als je buiten de EU iets koopt moet je rekening houden met import en dus is de 435 op de website dus niet de reele prijs waar jij over rept.

3 likes

Terwijl die volgens mij best gaaf is. Weet je een referentienummer? Als je dat model op Instagram kan vinden zit er misschien wel een hele gave wristshot tussen.

2 likes

If so dan mijn welgemeende excuses aan @koekoek

1 like

FC-260WR5B6 als ik me niet vergis.

1 like

Misschien is de reactie van @HanDavinci wel de beste feedback op dit topic tot nu toe. Als de beleving top is neemt men vaak een iets hogere prijs op de koop toe. Ehh, niet dat er hier sprake is van een hoge prijs hoor (voordat ik ook nog een bak ellende over mij heen krijg :wink: )

2 likes

Ik kijk er niet van op. :sunglasses:

5 likes

Aarrgghh neeee, wat doe ik nu? Geef ik zomaar Han een compliment…

Mijn oprechte excuses mede HF-ers :rofl:

4 likes

Los van de hier besproken horloges: dit is absoluut waar, om nog een reden.

Ik was laatst best geïnteresseerd in een horloge maar ik had de indruk dat de vraagprijs veel te hoog lag, nl. 375 euro. Dan kun je wel een veel lager bod doen, maar je wilt ook niet te boek komen te staan als lowballer. Dus heb ik het er maar bij gelaten.
Zag ik later dat het horloge na een serie ups was verkocht voor 165 euro, 44 procent van de vraagprijs. Toen dacht ik: shit. :slightly_frowning_face:

4 likes