Hulp bij vintage Omega voor vriendin

Dag allemaal,

Ik ben al enige tijd op zoek naar een betaalbare Omega voor mijn vriendin. Het liefst geef ik een gouden horloge in plaats van een gold plated, maar ik heb na maanden zoeken nog geen betaalbare en mooie variant gevonden. Ze gaf aan de volgende wel leuk te vinden: https://www.ebay.nl/itm/Ladies-1965-Omega-17J-Mechanical-Watch-with-Quality-Box/274077754685?autorefresh=true

Het gaat echter tegen mijn principe in om een dergelijk bedrag voor een gold plated vrouwen horloge te geven. Toch kom je ze via de gebruikelijke online kanalen niet echt goedkoper tegen.

-Klopt het dat de prijzen voor gold plated vrouwen Omega’s van de jaren '60 flink zijn gestegen? En wat mag een dergelijk exemplaar dan maximaal kosten? De eigenaar van Amsterdam Time Classics vertelde mij namelijk dat dit niet meer dan 35 euro waard is…
-Waar kan ik, naast Ebay, Marktplaats, Chrono, Catawiki etc, zoiets vinden?
-Is er toevallig een HF-er die iets voor een leuk prijsje heeft liggen?

Alvast bedankt!

1 like

Goedemiddag,

Ik heb een stalen Geneve dynamic te koop met stalen band in nieuwstaat echter heeft wel service nodig.

1 like

De prijs lijkt me aan de forse kant en wil ze echt zo’n klein horlogetje?

Hier een foto van hetzelfde kaliber met een duimstok er naast om haar een indruk te geven.

Overigens volgens mij is de kroon niet origineel.

2 likes

Dat lijkt me zeker veel geld…

Heb door de jaren heen ontzettend veel dames horloges van de leukere Zwitserse merken bij horloges (mee)gekocht. Als er wat voor je bij zit mag je er zeker een overnemen. Kosten minder dan de helft van bovenstaande Omega.

Zijn van allerlei merken. Omega, Zenith, Longines, Eterna, Movado enz

4 likes

Hier ook dames horloges in overvloed raak ze niet kwijt en wil ik ook niet dus bewaar ze lekker voor familie vrienden en kennissen om weg te geven als ze er een willen.

3 likes

@Maurits Poeh ze zijn wel erg klein he. Thanks voor het maken van de foto. Misschien dat dit haar van gedachte verandert.

@Magni80 Dat is een flinke bak. Ik stuur je even een pm. @Tokes ook jou stuur ik een pm, wie weet heb je wat liggen. Bedankt voor de reacties!

Prijs van je eBay-horloge is niet heel verkeerd voor een vintage A-merk dameshorloge; uurwerkje ziet er keurig uit en heeft de glans van eentje die niet lang geleden onderhoud heeft gehad.

Veel dames hebben er een hekel aan elke dag hun horloge op te moeten winden. Sta daar wel even bij stil…

6 likes

:joy::joy::joy: Houd op met me! :joy:

1 like

Tja, horloge is natuurlijk maar “een” woord hier… :grin:

1 like