Hulp bij zoeken endlink/bracelet Seiko SQ 50

Een kennis van mij heeft al jaren een Seiko SQ 50. Helaas is daar gisteren de band van losgekomen en is een van de endlinks zoek geraakt.

Zij zou graag weer de originele band, of vervangende originele band, terug willen plaatsen. Een leren band, of andere metalen band heeft niet de voorkeur.

Zelf ben ik op zoek gegaan, maar is het mij niet gelukt om de end-link te vinden, of de bi-color bracelet van Seiko.

Hier is informatie wat ik tot nu toe heb verzameld:

• Model: Seiko SQ 50
  • Referentie: SGE322P0 (of SGE322P1)
  • Kastcode: 7N42-9A10
  • Uurwerk 7N42
  • Gravering op end-link: 4383-G-E

Hier de foto’s die ik vanaf de koffietafel heb gekregen :smile:

Weet iemand hoe we de juist endlink of originele Seiko bracelet kunnen halen? Is dit nog mogelijk?
Of zit er niets anders op dan een andere metalen/leren band zoeken?

Alvast bedankt voor het meedenken/zoeken! :+1:

is dat een 20mm aansluiting?

Klopt! Lugsize is 20mm

ik zie een soortgelijke band voor weinig op Ebay staan ( foto van aanbieder )

Ok, dank voor zoeken! Naar welke termen kan ik zoeken om een band te vinden, en hoe weet ik of deze band hetzelfde is?

Ik snap dat dit niet de meest leuke vraag op het forum is, en aan gebrek van reacties neem ik aan dat dit niet te vinden/ op te lossen is? :slight_smile:

Zoeken op 2 tone Seiko bracelet 20mm, eBay bijvoorbeeld

Yes, dank voor de tip! Maar passen de 20mm endlinks op deze kast?

En met welk “nummer” oid, kan ik zoeken naar dezelfde band?

Ik weet niet of je naar Rotterdam kunt komen op een zaterdag.
Op de Blaakmarkt staat de Horlogedokter en die heeft thuis een reusachtige verzameling schakels en bracelets.
Hij moet even zoeken, maar zelfs mn Credor heeft hij bijna onzichtbaar weten te verlengen !

Ok, goede tip! Helaas wordt een zaterdag naar Rotterdam lastig, maar zeker een om te onthouden voor toekomst.

Ik denk dat een donker bruin leren band de beste optie is! Blijkbaar is deze band niet eenvoudig te vinden.

Dank :blush: