Ik heb niet al te veel verstand van horloges en ik wil graag jullie mening en of ervaring weten over mijn keuze. Ik wil een Skeleton horloge kopen van rond de 200 euro en het liefst een handmatige opwind horloge. Wat ik mooi vind is zo veel mogelijk zichtbare loopwerk. Leren bandjes ipv metaal is ook mijn voorkeur.
Qua merk uurwerk weet ik totaal niks, wat is beter, Japans, Zwitsers, Duits etc. Hier onder mijn keuzes in willekeurige volgorde.
Ik heb deze naar volle tevredenheid daar gekocht. Sterker nog: De nr 363 die je daar ziet is de mijne. Vroeg Julian Kampmann om het horloge op blauw leder te leveren, hij vond het zo mooi dat ie het maar meteen gebruikt heeft op de website. Zit ook nog een andere kleur band bij zodat je kunt wisselen.
Geen idee wat de kwaliteit is. Ik vond hem er leuk uit zien en het ding loopt nog steeds. Afwerking vind ik ook meer dan acceptabel. Was iets van 50 euro. Op de site van miniinthebox vind je diverse skeleton horloges. Succes met je zoektocht.
Wat erg belangrijk is bij dergelijke horloges, betaal niet voor een duur klinkende Duitse naam, die gewoon op een goedkoop Chineesje is geplakt. Dan zou ik, zoals DMC al aangaf, op miniinthebox kijken. Je kunt natuurlijk ook doorsparen voor 't echte werk, waar je dan waarschijnlijk voor de rest van je leven een horloge aan hebt.
Je hebt een mooi exemplaar, zo iets zou ik niet erg vinden, ik zoek al diverse sites af zoals ook miniinthebox maar die van jouw ben ik nog nooit tegen gekomen, ook diverse sites die vanuit Japan of China leveren heb ik doorzocht maar die van jouw daar ook nooit gezien.
De Skeleton horloges die daar op staat zijn wel leuk, maar ik mis toch het duidelijk bewegende uurwerk en tandwieltjes.
De Calvaneo lijkt me qua afleesbaarheid onder slecht licht het meest practische.
En een handwinder is natuurlijk een must want een rotor ontneemt je bijna alle zicht op het mechaniek er achter.
in dergelijke prijsklasse kom je (nieuw) meestal uit bij chinese of russische uurwerkjes. als daily beater lijken die me minder geschikt, dan zou ik liever gaan voor n klokje v n ander merk (voor zover ik weet helaas dan niet geskeleteerd).
maar voor erbij om af en toe te dragen, voldoen ze voor mij prima.
betreft merk, wat dmc ea zeiden, chique klinkende namen, maar met hetzelfde uurwerkje als de goedkope merken.
natuurlijk betaal je ook vh design, dus als je t mooier vind dan zou ik daar voor gaan.
Heb zelf al eens gekeken naar het merk Rotary,
volgens mij Engels.
Geen idee van de kwaliteit.
Als ik me niet vergis zitten er Chinese uurwerkjes in. Kwaliteit is een beetje roulette, omdat de quality control niet hoogstaand is. Voor een klokje om af en toe lijkt het me prima. Als dagelijkse beater denk ik dat ie minder geschikt is.