Hulp bij zoektocht naar 4 hoeken

In mijn collectie missen nog 2 items. Een pilot/navigator (wordt een IWC spitfire (denk ik)) en een horloge met 4 hoeken. Nu zijn er natuurlijk de voor de hand liggende 3: Tag Heuer Monaco, JLC reverso en de Cartier tank. Maar ik weet zeker dat jullie me kunnen helpen om de keuze wat moeilijker te maken. Van de bovenstaande 3 gaat mijn voorkeur uit naar de reverso. Verder heb ik eigenlijk alleen als eis dat het een mechanisch uurwerk moet zijn.

9 likes

Wellicht een Tetra (Neomatik)?!

5 likes

Die zijn erg sjiek :heart_eyes: zeker deze kleuren combo vind ik erg mooi!

7 likes

Goeie keuze, zowel de IWC als de rechthoekige opties. Ik volg jouw voorkeur voor een klassieke Reverso. Indien je iets modern overweegt, moet je zeker die vierkante Nomos overwegen zoals reeds vermeld. Tenslotte zijn er heel veel tank-achtige horloges op de markt in uiteenlopende prijsklassen.

Als ik me niet vergis is er iemand op het forum met de Tag Monaco die daar binnenkort wel afscheid van wil nemen.

Als je iets helemaal anders wil, en het mag vintage, kan je ook richting jaren 30-stijl gaan en zoeken naar een rechthoekig “jump hour” horloge. Budget hangt wat af van het merk/staat/etc… hier eentje van Cartier (zeldzaam).

3 likes

Persoonlijk begin ik vierkant steeds aantrekkelijker te vinden, ik zou voor de Tag Monaco gaan.

1 like

Als je v stoeptegels houdt of iets met luchtvaart hebt

5 likes

Ik plug hier maar even ongegeneerd mijn nieuwe rechthoekige aanwinst, qua maatvoering precies tussen een Reverso medium & large en met de wijzerplaat in de Tank stijl. De Longines Dolce Vita.

13 likes

Ik zou die Monaco maar eerst eens passen. Ik heb n 18 cm pols, maar ik vond m wel erg dik/groot.

Dat is een hele mooie!

1 like

Vind het bij bell&ross jammer dat de wijzerplaat wel rond is. Ik vind juist het afwijkende design van een vierkant/rechthoek een leuke aanvulling.

2 likes

Kan ik me voorstellen, maar t ontwerp komt ergens vandaan waar praktisch en afleesbaarheid belangrijker zijn. En n ronde wijzerplaat is toch wat prettiger aflezen. Vooral op n afstandje in n cockpit.

1 like


Deze is incoming, vrij snel gekocht, misschien een impuls maar binnenkort mijn eerste vier-hoeker.

5 likes

Alternatief voor je flieger

1 like

Deze :heart_eyes:

7 likes

In het blauwe gedeelte staat nu wel een Tag Heuer Monaco…

En deze dan?

Niet helemaal vierkant maar wel bijna.

Heb je ook meteen een met heritage in de luchtvaart, twee vliegen in Ă©Ă©n klap.

4 likes

Deze is echt prachtig! Zeker met blauwe dial. Wel stevig prijskaartje :sweat_smile:

1 like

Ik ken dit merk niet echt, maar dit vierkante model spreekt mij enorm aan. En een mooie pointer date:

4 likes

Eigenlijk is de Monaco Calibre 11 het meest iconische horloge met 4 hoeken. Deze al eens omgehad? Buiten de dresswatches zoals een Cartier tank.

De Monaco van mij mag je overnemen :wink:

Nogmaals alternatieven

Voor de flieger
39mm en schroefkroon

En eterna madison (spherodrive, de laatste technische vernieuwingen van Eterna voordat het ten onder ging)

1 like

Madison is zeker een optie, mooie klok!