Hulp bij zoektocht naar blijvertje

Koenta Schreef:

De Oris small seconds!!!
Ik heb hem in het blauw gehad, erg mooi.
Hij was alleen wat groot voor mijn redelijk smalle
polsen want anders was hij nooit weg gegaan.
Mooi merk, Oris. Sinn ook trouwens;)
Succes met je keuze

Dàt was ook degene die ik een paar keer van dichtbij gezien heb. :wink:
Die is toch 47mm?

van je selectie vind ik de X-copter in staal vind ik wel erg leuk. Door de drukte hebben sommigen mogelijk wel dat ze er na een tijdje op uitgekeken raken (:S).
Zou het wel stoerder vinden als de rubberen band oranje stiksels had.

Voor mee alledaags zou de X-wind makkelijker passen.

Qua sportief karakter en afmeting die je zoekt kom je al snel op Oris uit.
De Orissen die je laat zien stralen zeker meer klasse uit dan de Hamiltons,
die zijn overigens ook erg mooi.

Kwam deze Junghans ook nog tegen.
Iets kleiner (43mm als ik het goed heb) maar zeker een sportieve chrono.

Maar Oris is toch sportiever en sjieker.

Hou het maar lekker bij een Oris.

Kijk deze nu toch eens!
De Oris “Great Barrier Reef” limited editon. Weer een stukje duurder, maar wat istie mooi…

http://www.ablogtoread.com/oris-great-barrier-reef-diver-limited-edition-watch/

Kèk! Das auk un moaie. Maah al draag ûn aap ûn gauwe ring…
(Ben je al naar 't Noordeinde geweest? En zegt die dame in de tram, die de haltes omroept steeds Noordeinde met de klemtoon op de Noord terwijl het met de klemtoon op de Einde moet? :slight_smile:

hharry Schreef:

Kèk! Das auk un moaie. Maah al draag ûn aap ûn
gauwe ring…
(Ben je al naar 't Noordeinde geweest? En zegt die
dame in de tram, die de haltes omroept steeds
Noordeinde met de klemtoon op de Noord terwijl het
met de klemtoon op de Einde moet? :slight_smile:

Nâh, degenen die zich in Den Haag volgens de website van Oris officieël Oris dealer mogen noemen, de Bijenkorf en van Willigen hebben vrij wènâh van mijn gading op voorraad. Eigenlijk helemaal nix. :frowning:
Bijenkorf gaat Oris vanaf maandag overdoen naar Diamondpoint, die ook in de Bijenkorf gehuisvest zit, de verkoopster weet niet of het hoofdkantoor besluit een grotere collectie in voorraad te nemen.
Ik wil ze toch eerst voelen en ruiken voordat ik er eentje koop.

En van die dame van de tram word ik helemaal temmes. Die blijft maar gillen dat je niet moet vergeten uit te checken met je OV chip. Ik heb een abo via het werk dus ik hoef helemaal niet te chippen! Grrrrr!
Gelukkig ga ik meestal met de fiets…

Wauw, die ltd ed van Oris ziet er erg mooi uit met dat blauw en oranje.

Thehaguedragon Schreef:

Koenta Schreef:

De Oris small seconds!!!
Hij was alleen wat groot voor mijn redelijk
smalle
Succes met je keuze

Dàt was ook degene die ik een paar keer van
dichtbij gezien heb. :wink:
Die is toch 47mm?

volgens mij hebben jullie het over mijn dikke oris;)
hij is idd 47mm maarten, je hebt m zelfs al eens omgehad,
maar om je nog ff lekker te maken,…bij deze dus:D

Jazz Schreef:

Nou ga ik even als de simpele leek spreken welke
ik ook in feite ben.
Zal me wellicht wat commentaar opleveren, maarja.
Dat moet dan maar. :wink:

Ik ken beide merken niet, dus heb geen kennis van
hun technische kunstjes etc.
Puur afgaand op het uiterlijk. Smaken verschillen,
en dit is mijn persoonlijke mening.

Oris;
De 2 afgebeelden zien er leuk uit, maar naar mijn
mening te basic/simpel.
Leuk dat die ene 1000 meter onder water kan, maar
heb je dat ook echt nodig?
Zoals ik al zei, mij lijken het basic horloges (op
het oog) en als iemand me
zou vertellen dat deze in dezelfde prijsklasse zou
zitten als bijvoorbeeld
een Seiko monster (oid) zou ik dat meteen
geloven.

en dat commentaar krijg je idd gratis.
een oris small second vergelijken met een seiko monster is natuurlijk vloeken in de kerk. heb zelf een monster gehad, erg mooie klok voor het geld, maar bij lange na niet te vergelijken met een oris, ik heb zelf de small second blue diver 47mm 1000m, als je die er naast leg zie je enorm veel verschil in afwerking, alleen de zware schakelband is al een juweel op zich. en dan niet te spreken over de kast die prachtig is afgewerkt, over de wijzerplaat maar niet te spreken, en nog een pluspunt, waar veel horloges hetzelfde smoellen door de lugs en kasten, heeft oris een heel eigen gezicht, herkenbaar op 10meter afstand, ik zou zeggen, ga zelf eens een oris in het echt bekijken, ik denk dat je er dan heel anders over gaat denken.

arie Schreef:

Thehaguedragon Schreef:

Koenta Schreef:

De Oris small seconds!!!
Hij was alleen wat groot voor mijn redelijk
smalle
Succes met je keuze

Dàt was ook degene die ik een paar keer van
dichtbij gezien heb. :wink:
Die is toch 47mm?

volgens mij hebben jullie het over mijn dikke
oris;)
hij is idd 47mm maarten, je hebt m zelfs al eens
omgehad,
maar om je nog ff lekker te maken,…bij deze
dus:D
http://i729.photobucket.com/albums/ww292/bucks100/
Afb0093.jpg
http://i729.photobucket.com/albums/ww292/bucks100/
Afb0094.jpg

Ja, idd bedoelde ik deze.
Omgehad??? Ja, hij zou passen als ik twee polsen in de band zou doen…:stuck_out_tongue:

En horloge.com dan?

Hamilton tjonge wat leuk spul het word steeds mooier en mooier.

Fortis is wel duurder dan € 1000,00.

Persoonlijk vind ik de Fortis B42 Mars Limited Edition mooi (circa €1500).Voor foto zie de link.
http://watches.infoniac.com/fortis-watches/

Zeno heeft ook mooie klokken. Groot automaat en chronograaf voor schappelijke prijzen.

Watchlou Schreef:

Fortis is wel duurder dan € 1000,00.

Persoonlijk vind ik de Fortis B42 Mars Limited
Edition mooi (circa €1500).Voor foto zie de link.
http://watches.infoniac.com/fortis-watches/

Die is wel heeeeeel mooi ja!

Hoi,

Je eerste Zwitser, wow ik ken dát gevoel maar al te goed.
Afhankelijk natuurlijk wat je keuze wordt, merk je vaak aan Swiss made klokken de prachtige afwerking, en het degelijke gevoel in de band. Voor mij is het een absolute pré dat er een fantastisch afgewerkte superdegelijke band aan zit, met zo min mogelijk zijwaartse speling.

Ik hou niet van die zwabberbandjes ::o

Je zal zien dat het toch meer verschil uitmaakt dan je dacht. Van je foto’s vind ik eigenlijk alle klokken mooi. Wanneer groot en stoer je ding is, spreken de X wind en X Copter mij bijzonder aan. Ze zijn qua styling ook onderscheidend. Al weet ik niet hoe lang het rode stiksel op één van de zwarte bandjes ook daadwerkelijk rood blijft…
Rubber vind ik bij een stoere klok eigenlijk mooier.

Toch zijn de Orissen ook leuk.

Ik heb geen idee hoe de afschrijving van dergelijke horloges is, je zou indien dat bekend is, dit mee kunnen nemen in je beslissing. Wellicht kan je ook in de states even rondneuzen, de Dollar staat zo leuk voor ons…
Tot slot: ik zou niet weten waarom je voor een bedrag van rond de 1000 Euro, geen holy grail kan kopen.

Túúrlijk wel :smiley:

Succes,

Groet,

Nico.

Grappig je opmerking over zwabberbandje.
Als het een Oris word, heeft op dit moment toch een voorsprong, dan ga ik voor de stalen band.
Op dit filmpje: [video]http://www.youtube.com/watch?v=jgIfo6xHWXI&feature=player_embedded[/video] van www.Friendsoforis.com zeggen ze ook dat de stalen band meer stabiliteit geeft bij zo’n zware klok dan de rubberen band.
Het enige jammere aan de verder schitterende band zijn de glimmende schakels. Het middenstuk is van mat staal en de buitenste glimmend.

Afschrijving boeit mij eigenlijk niet zo want zoals de titel van dit topic al aangeeft, het moet een blijvertje worden. Ik weet namelijk niet of ik ooit nog eens zo’n bedrag ga uitgeven, ik vind het ook heel leuk om in het goedkopere segment klokjes te kopen.

Hoi,

Mijn favoriet in het filmpje zou wellicht de “standaard” 300 meter versie zijn met blauwe dial, waarschijnlijk met rubber band. Grappig ook, ze waarschuwen dat je pols wel groot genoeg moet zijn voor de nieuwe grote, anders is de 300 meter versie een betere keus. Prima review, nice Australian accent…

Ik denk wel dat de Oris tijdlozer is dan de Hamiltons waar je mee kwam. Die zijn zeker onderscheidend, maar als het dan toch een blijvertje wordt? Het kan geen kwaad om een beetje vooruit te kijken.
Wat de schakels van de band betreft, even in real life gaan bekijken hoe erg het je werkelijk stoort.
Ze hadden het ook over Titanium in verband met krassen die vanzelf weer zouden wegcorroderen, erg leuk allemaal…

Succes,

Groet,

Nico.

Nico den Haak Schreef:

Hoi,

Mijn favoriet in het filmpje zou wellicht de
"standaard" 300 meter versie zijn met blauwe dial,
waarschijnlijk met rubber band. Grappig ook, ze
waarschuwen dat je pols wel groot genoeg moet zijn
voor de nieuwe grote, anders is de 300 meter
versie een betere keus. Prima review, nice
Australian accent…

Groet,

Nico.

Persoonlijk vind ik de dikte van de 1000mtr versies wel mooier de kast is dan mooier van vorm bij een zij aanzicht, ik zal eens snel een foto maken voor de beeldvorming…

Wat wel weer leuk is bij de 300 mtr versie is de zichtbodem:

Ik zou voor de Hamilton X-Copter met stalen band gaan.
De vrouw heeft uitstekende smaak :slight_smile:

Oris GMT, op chrono24 staat een nieuwe voor…995,00 bij een juwelier in Doetinchem.

http://www.chrono24.com/nl/oris/divers-gmt-date--id1617695.htm?query=oris+diver&suchen=Zoeken&dosearch=1&ausstartpage=1&searchexplain=1&resultview=list&dosearch=1&urlSubpath=/search/index.htm&searchResultIndex=4