Hulp bij zoektocht naar blijvertje

In december heb ik een leuk bedrag op mijn rekening beschikbaar voor mijn eerste, en heel lang laatste, Zwitserse horloge.
Als daar de noodzakelijke gezinsuitgaven vanaf gaan blijft er circa 1000 euro over om een mooie klok te kopen.

Ik ben dus op zoek naar een blijvertje, ik noem het mijn grail. Eigenlijk vreemd dat ik niet direct weet wat ik wil hebben voor dat bedrag maar aan het zoeken ben, kan je dan wel spreken van een grail?

Anyway, ik ben de laatste tijd op zoek gegaan. Hier op het forum, op internet maar
ook bezoeken aan juweliers om bepaalde klokken in het echt te kunnen aanschouwen.
Afgelopen zaterdag bij een juwelier vertelde deze mij dat hij alle horloges, ook degenen die hij niet in zijn winkel had, kon bestellen en dat er op zo’n te besteden bedrag over een korting van 20 tot 25% te praten was. Als ik mijn huiswerk zou doen, kon hij bestellen. Daar werd ik wel blij van want dat houd in dat ik nu in een nog hogere prijsklasse kan zoeken. Ik wil echter wel onder de 1000 blijven.

Wat ik mooi vind zijn grote, stoere, zware horloges van minimaal 44 mm. Ik ben redelijk groot van postuur (1.93m) maar smalle polsen (18 cm). Liefst stalen band maar dit is niet noodzakelijk. Chronografen vind ik heel mooi, wijzertjes die draaien en waar je mee kan spelen vind ik heerlijk. Ook de looks van chronografen spreken mij aan.

Om een indruk van mijn smaak te geven zal ik hieronder een paar dingen laten zien die op dit moment favoriet zijn. Kunnen jullie mij helpen met mijn zoektocht naar horloges die passen binnen het budget en mijn smaak? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Ik heb wel een paar keer een mooie Oris Small Seconds gezien en die spreken mij erg aan. Onderstaande exemplaren vind ik erg mooi, ook vanwege de oranje tinten erin. Het zijn weliswaar geen chronografen maar ook dit is niet perse noodzakelijk.

Deze GMT vind ik nog mooier.

Gisteren heb ik in een winkel een drietal Hamiltons gepast die mij in het echt nog beter aanspreken dan op de foto’s. Wàt een heerlijke klokken om te zien.
Het zijn de X-Wind, X-Copter.

De X-Wind

Mooie en heel prettige band

En wàt een mooi kontje heeft de X-Wind

Ik houd niet van goud maar deze roséversie van de X-Wind sprak mij zeer aan. Niet overheersend goud maar mat rosé. Alleen de pushers zijn van glimmend roségoud.

En tot slot de X-Copter die de vrouw het mooiste vind, en ik eigenlijk óók!

Ook in roségoud weer erg mooi.

En ook weer een mooie, spectaculaire en originele achterkant en mooie details op de pushers.

Bedankt voor het kijken,

Maarten

Ik vind van de door jou hier gepresenteerde horloges de Oris GMT-duiker het mooist. Ook de Hamiltons hebben wel iets, maar ik vind ze vaak naar mijn smaak te druk qua ontwerp. Wel een paar mooie kontjes!

Gezien je formaat en budgetwensen heb je wel meteen toppers uitgekozen…

ik zou in dit geval voor oris gaan … met de zelfde rede als reeds genoemd, de hamiltons die je laat zien zijn opzich niet verkeerd maar redelijk druk.

succes met het maken van je keuze (tu)

Ik zou ook voor de Oris gaan. De Hamiltons zijn zeker mooie fraaie horloges waar niks mis mee is maar Oris, een onderschat merk, is een regelrechte topper.
Heb je al naar een Sinn gekeken?

Bij mij gaan horloges met kleur sneller vervelen, ik zou dus voor die stalen Hamilton X-wind gaan.

Mooie horloges. Vergelijkbaar zou ik zo uit mijn hoofd niet weten. Sinn is al genoemd, misschien kun je eens kijken naar Fortis (weet niet of die binnen budget vallen).

Horloges met veel kleuren moet je m.i. wat terughoudend mee zijn als het je enige horloge is/wordt. Het past dan niet altijd bij de kleding die je aanhebt.

Traveller69 Schreef:

Mooie horloges. Vergelijkbaar zou ik zo uit mijn
hoofd niet weten. Sinn is al genoemd, misschien
kun je eens kijken naar Fortis (weet niet of die
binnen budget vallen).

Horloges met veel kleuren moet je m.i. wat
terughoudend mee zijn als het je enige horloge
is/wordt. Het past dan niet altijd bij de kleding
die je aanhebt.

Nee, het is niet mijn enige horloge (zie mijn onderschrift :D). Pakken draag ik (bijna) nooit dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.
Fortis zou het ook kunnen worden. Ik ga kijken. Thanx!

ahum, ik ben wel lekker wakker merk ik.

For what it’s worth - ik zou dan gaan voor de X-copter (en dan gelijk met een stalen, zwart leren en oranje leren band voor de afwisseling).

Traveller69 Schreef:

ahum, ik ben wel lekker wakker merk ik.

For what it’s worth - ik zou dan gaan voor de
X-copter (en dan gelijk met een stalen, zwart
leren en oranje leren band voor de afwisseling).

Ik zat idd al te denken dat als het de X-Copter zou worden, ik zowel staal als de zwarte band wil hebben.

hoewel de X bijzonder fraai is, zou ik toch voor de oris gaan

Oris is wel wat meer ingetogen, maar de Haagse Draak gaf al aan van veel metertjes en zo te houden.

Bij een Oris zou ik zelf gaan voor de GMT of een Meistertaucher regulateur - oh wacht, die laatste heb ik al :slight_smile:

Ik zou ook eens kijken naar de kosten van een service beurt en dit mee laten wegen.

GR harb

Ik zou uit jouw voorstellen ook voor een Oris gaan, maar zoals al geopperd zou Sinn of bijv. Damasko hier ook een heel goed alternatief zijn (tu)

Nou ga ik even als de simpele leek spreken welke ik ook in feite ben.
Zal me wellicht wat commentaar opleveren, maarja. Dat moet dan maar. :wink:

Ik ken beide merken niet, dus heb geen kennis van hun technische kunstjes etc.
Puur afgaand op het uiterlijk. Smaken verschillen, en dit is mijn persoonlijke mening.

Oris;
De 2 afgebeelden zien er leuk uit, maar naar mijn mening te basic/simpel.
Leuk dat die ene 1000 meter onder water kan, maar heb je dat ook echt nodig?
Zoals ik al zei, mij lijken het basic horloges (op het oog) en als iemand me
zou vertellen dat deze in dezelfde prijsklasse zou zitten als bijvoorbeeld
een Seiko monster (oid) zou ik dat meteen geloven.

Hamilton;
Zier er al een stuk beter uit en heeft ook leuke details verwerkt. Lijken mij
als leek zijnde echt horloges uit de hogere prijsklasses. Vooral de X-copter
met lederen band is een horloge wat ik wel zou dragen. Niet omdat ik zelf een
helicopter heb of weet wat al die functies inhouden, maar het oog wil ook wat.
Als iemand hier me zou zeggen dat dat model €1500 zou kosten, zou ik me daar
wel iets bij voor kunnen stellen.

Nogmaals, dit is mijn mening als leek welke de merken en gebruikte technieken
niet kent en puur afgaat op de foto’s. Hoogstwaarschijnlijk zal in tegenstelling
tot wat ik denk de Oris de duurdere zijn en de Hamilton een goedkoper model,
maar zo zien ze er in mijn ogen niet uit. “Beauty is in the eye of the beholder.”

@Jazz, je hebt gelijk, 1000 meter is toch niet nodig in de praktijk? Maar de functies van de X-Wind (om zijwinden te berekenen) en X-Copter (berekenen van de maximumlading) zijn in mijn geval helemaal overbodig…
Ik denk dat ik eerder die 1000 meter diepte nodig zou kunnen hebben als ik misschien ooit nog eens in een gekke bui het Kanaal over ga zwemmen, maar in dat geval ga ik niet meer omhoog, dan dat ik een helicopter leer besturen.

Overigens zijn ze allemaal in dezelfde prijsklasse behalve de roségouden modellen.

Ik zal voor de Oris Divers Small Second Date gaan en dan wel met stalen band.
Heb ik zelf ook gehad,zware maar mooie klok.

Ik weet een dealer in Den-Haag met mooie korting ook,ik betaalde laatst rond de 900.00 voor deze.

Pb terug,was even werken.

Ik vind de bovenste oris diver non gmt het mooist.

Ik zou voor exact de zelfde versie gaan als op de foto.

Verder veel succes met de keuze die je maakt.

Vriendelijke groeten.

N.Visser.

De Oris small seconds!!!
Ik heb hem in het blauw gehad, erg mooi.
Hij was alleen wat groot voor mijn redelijk smalle polsen want anders was hij nooit weg gegaan.
Mooi merk, Oris. Sinn ook trouwens;)
Succes met je keuze