In december heb ik een leuk bedrag op mijn rekening beschikbaar voor mijn eerste, en heel lang laatste, Zwitserse horloge.
Als daar de noodzakelijke gezinsuitgaven vanaf gaan blijft er circa 1000 euro over om een mooie klok te kopen.
Ik ben dus op zoek naar een blijvertje, ik noem het mijn grail. Eigenlijk vreemd dat ik niet direct weet wat ik wil hebben voor dat bedrag maar aan het zoeken ben, kan je dan wel spreken van een grail?
Anyway, ik ben de laatste tijd op zoek gegaan. Hier op het forum, op internet maar
ook bezoeken aan juweliers om bepaalde klokken in het echt te kunnen aanschouwen.
Afgelopen zaterdag bij een juwelier vertelde deze mij dat hij alle horloges, ook degenen die hij niet in zijn winkel had, kon bestellen en dat er op zo’n te besteden bedrag over een korting van 20 tot 25% te praten was. Als ik mijn huiswerk zou doen, kon hij bestellen. Daar werd ik wel blij van want dat houd in dat ik nu in een nog hogere prijsklasse kan zoeken. Ik wil echter wel onder de 1000 blijven.
Wat ik mooi vind zijn grote, stoere, zware horloges van minimaal 44 mm. Ik ben redelijk groot van postuur (1.93m) maar smalle polsen (18 cm). Liefst stalen band maar dit is niet noodzakelijk. Chronografen vind ik heel mooi, wijzertjes die draaien en waar je mee kan spelen vind ik heerlijk. Ook de looks van chronografen spreken mij aan.
Om een indruk van mijn smaak te geven zal ik hieronder een paar dingen laten zien die op dit moment favoriet zijn. Kunnen jullie mij helpen met mijn zoektocht naar horloges die passen binnen het budget en mijn smaak? Ik ben benieuwd naar jullie reacties.
Ik heb wel een paar keer een mooie Oris Small Seconds gezien en die spreken mij erg aan. Onderstaande exemplaren vind ik erg mooi, ook vanwege de oranje tinten erin. Het zijn weliswaar geen chronografen maar ook dit is niet perse noodzakelijk.
Deze GMT vind ik nog mooier.

Gisteren heb ik in een winkel een drietal Hamiltons gepast die mij in het echt nog beter aanspreken dan op de foto’s. Wàt een heerlijke klokken om te zien.
Het zijn de X-Wind, X-Copter.
De X-Wind

Mooie en heel prettige band

En wàt een mooi kontje heeft de X-Wind

Ik houd niet van goud maar deze roséversie van de X-Wind sprak mij zeer aan. Niet overheersend goud maar mat rosé. Alleen de pushers zijn van glimmend roségoud.

En tot slot de X-Copter die de vrouw het mooiste vind, en ik eigenlijk óók!

Ook in roségoud weer erg mooi.

En ook weer een mooie, spectaculaire en originele achterkant en mooie details op de pushers.
Bedankt voor het kijken,
Maarten