Hulp bij zoektocht naar Vintage horloge

Goedemorgen.

Voor een mannelijk familielid ben ik op zoek naar een mooi, goed onderhouden, vintage horloge. Ik wil mij graag door jullie laten inspireren. Ik wil de zoektocht breed insteken, waarbij een paar zaken vaststaan.

• automaat of handopwinder
  • geen radium
  • lederen band
  • rustig horloge
  • maximaal 36 mm
  • prijscategorie 400 a 500 euro

Kom maar door :+1:

1 like

Mooie Seiko of Citizen die recent een service gehad heeft.

Lord Matic is een echt premium klokje voor niet te veel geld.

Ik heb ook mijn king Seiko er tussen gezet, dat is geen <€500 in die staat, tenzij je heel goed en lang gaat zoeken.

Ik heb via eBay hele mooie klokjes gekocht met service uit Japan. Helaas moet je dan wel rekenen op extra invoer rechten.
Deze is een echte aanrader: nonkun0508 | eBay-winkels

5 likes

Zoiets bekend, Zwitsers uurwerk, loopt prima handopwinder, nog maar een 52 jaar oud.

3 likes

Ik zou zelf gaan (maar ja, ik ben dan ook een vintage Seiko-fan) voor een Seiko Matic 6216-9000
Die liggen prijstechnisch iets hoger, maar ik kan je er wel aan een helpen voor zo rond de €450.

Foto van mijn eigen exemplaar (die dus niet te koop is…)

Of als je een high-beat wilt, de Seiko Lord Marvel 36000 (Ook mijn eigen exemplaar, niet te koop)
Die kun je wel zo rond de €400-500 vinden. Blijf alleen weg van gekleurde wijzerplaten of met motiefjes erin, dat zijn Frankenwatches. Deze horloges zijn enkel in silver sunburst of linnen wijzerplaat (zilver/goudkleurig) uitgebracht.

Wat ook nog tot de mogelijkheden behoort, zijn de Movado horloges uit de jaren '50-'60. Inhouse movements, prachtig design. Het is, dat ik Seiko verzamel, anders had ik hiervan wel meer in mijn verzameling, dan ik nu heb…

8 likes

https://www.vinted.nl/items/9228985986-orologio-vintage-pryngeps-swiss-made

Wat vind je van zoiets?

36mm Maurice Lacroix in vergulde kast (ref. 23293) uit 1976-78. Meestal wel onder de 500 te vinden, al liggen ze niet voor het oprapen. Eta 2824 automaat.

1 like

Vers onderhouden , voor 500€ :fire:

4 likes

Wat ook aardig kan zijn voor de inspiratie is om deze wensen in te voeren op Chrono24, dan lekker gaan liggen lopen te scrollen en een hartje geven op alles wat aanspreekt.

Omega Geneve ?
Op Vinted staan er in die prijsklasse, sommige met service

1 like

Ken natuurlijk op leer

2 likes

ik heb op Vinted ook al eea gekocht/verkocht. Enige nadeel is dat ik nog geen optie heb kunnen vinden om verzekerd te verzenden, maar wellicht zie ik iets over het hoofd.

1 like

https://www.horlogeforum.nl/t/zenith-surf-handopwinder-cal-2572/591538/2

1 like

https://www.vinted.nl/items/9547469255-montre-vintage-king-seiko-5625
Ik heb geen idee of de prijs redelijk is, ik volg die markt niet, maar dit zag ik laatst op een GTG en ik vind het prachtige horloges om te zien.

Eens, maar die is stuk gepolijst.

Precies dat. Dat gezegd hebbende, ik krijg binnenkort deze King Seiko binnen. En met opknappen, nieuw glaasje en beurtje gaat me die echt geen €500 kosten, eerder veel minder. Het kan dus wel, maar je moet wel zoeken.

Bij deze hoef ik me niet echt zorgen te maken over sleet aan de goudlaag, want cap gold…

2 likes