Hulp en advies gevraagd voor horloge en contact met Franse verkoper

Hallo allemaal,

Het past niet helemaal bij het vintage forum (het betreft hier vooral contact met een Franse verkoper), maar ik denk dat dit wel de beste categorie is.

Ik ben zeer geïnteresseerd in een horloge op eBay, namelijk de Seiko 6159-7001:

Er is echter één probleem, het betreft een Fransman en is zeer slecht in Engels. Mijn vaardigheid in Frans is echter nog slechter dan zijn vaardigheid in Engels, dus ik kom er niet helemaal uit met de verkoper. Hij heeft eerder (goedkope) artikelen verkocht waar PayPal een optie was, maar hij biedt nu voor het eerst een duur horloge aan en hij biedt nu niet de optie om PayPal te gebruiken.

Ik wil in het Frans vragen of alles aan het horloge origineel is en ik wil duidelijk maken dat ik direct akkoord wil gaan voor de vraagprijs mits PayPal gebruikt kan worden. Ik heb toch wel grote bezwaren om >4000 over te maken en niet de garantie te hebben dat ik dat geld kan terughalen als er niet wordt geleverd.

Nu heb ik geen directe angst dat er wat mis zou kunnen gaan, maar ik vind het toch tricky.

Zou iemand mij kunnen helpen om in het Frans duidelijk te maken dat ik toch heel graag PayPal als optie wil?

En verder: Stel het horloge is origineel, maar hij wil echt geen PayPal gebruiken, wat zouden jullie doen? Verder zoeken? Mits het horloge origineel is, is deze namelijk wel in supergoede staat en mijn ultieme grail. Daar kan zelfs het horloge in m’n profielfoto niet tegen op :wink:

Edit: De komende tijd is het niet mogelijk om het horloge op te halen, dit is dus op korte termijn geen optie.
Overigens, mocht dit toch beter passen in Off Topic, wees vrij om deze te verplaatsen!

Voor 4k+ zou ik er gewoon heen gaan…

2 likes

Eerst moest ik hard lachen maar bij nader inzien is het zo gek nog niet!!
:joy:

Op zeer korte termijn is dit helaas niet mogelijk, vandaar de vraag. Ben ik vergeten te melden in de openingspost.

Maar los daarvan wil ik ook zekerheid hebben over de volledige originaliteit van het horloge. Dat communiceert nu niet handig.

Openingspost bij deze aangepast.

Dat was ook mijn gedachten. Volgens de advertentie woont hij in Montmorency, wat een voorplaats is van Parijs… Niet overkomelijk ver rijden dus…

Ik wil wel contact opnemen hoor. Met mijn français gantoise lukt dat wel :wink:

Echter zijn veel Fransen hier zeer weigerachtig tegen tegen PayPal. Een overschrijving lukt ook wel.
Zorg dat je een naam / telefoonnummer e.d. hebt van de persoon. Als je geen horloge opgestuurd krijgt dan ga je er eens heen om een herinnering van levering te geven :wink:

2 likes

Ik heb dit even voor je gevraagd aan de verkoper. Als ik antwoord krijg laat ik je iets weten.
Ok?

1 like

Wow fantastisch, ik had je al een privébericht gestuurd, maar dit is helemaal mooi. :smile:`

De rien :wink:
Ik antwoord even op je PM nog.

Met + 4000 euri een Parijse voorstad inrijden…
Neem mij maar mee dan :grinning:

Ook handig hoor:
https://www.babelfish.com/

Voor mijn handel in Frankrijk heb ik een fransman onder de arm genomen, en dit opent werkelijk alle deuren.
Zelf spreek ik goed frans, maar een belgisch nummer of mailadres, is dikwijls(meestal) voor die mannen al genoeg om niet te reageren.