Iemand heeft me een Tissot met Lemania 1343 (?) uurwerk te koop aangeboden. Het horloge is optisch in goede staat, maar het uurwerk heeft aandacht nodig: na het starten van de chrono duurt het een paar tellen voordat de secondewijzer gaat lopen en de gangreserve is niet zo lang…
Voordat ik verder ga en de onderhandelingen start, wil ik graag weten of het economisch en technisch haalbaar is om het horloge in orde te maken, uitgaande van de feiten die ik hierboven noemde. Laten we er gemakshalve van uit gaan dat er verder geen problemen zijn.
Ten tweede: er zijn maar heel weinig recente verkoopprijzen te vinden. Wel van een paar jaar geleden, wel van een iets andere uitvoering, maar niet van deze. Enig idee wat een faire prijs zou kunnen zijn, bovenstaande gegevens in gedachten houdend, natuurlijk.
Ik vond een mooie heldere foto op het internet van net zo’n horloge; een foto van WUS. Maar nu blijkt dat deze foto door onze gewaardeerde medeforummer Freddie is gemaakt. Ik hoop dat hij het niet erg vindt dat ik 'm hier gebruik. (Ik krijg vast wel een PB als ik het niet goed doe).
Dat was inderdaad de mijne. Is geloof ik een 1342. De 43 heeft twee subdials. Bij mij bleek uiteindelijk 70% van het uurwerk verroest te zijn. Allemaal wel goed gekomen maar was niet de minste reparatie.
Uiteindelijk is ie naar de UK gegaan
in goede staat, maar het uurwerk heeft aandacht
nodig: na het starten van de chrono duurt het een
paar tellen voordat de secondewijzer gaat lopen en
de gangreserve is niet zo lang…
M.i. blijkt hieruit dat het horloge kompleet is , toch wel heel belangrijk ,
en dat het een service beurt nodig heeft .
prachtig horloge, na dat ik deze eens vastgehouden heb op de rikketik heb ik deze een tijdje geleden in de gaten gehouden op ebay etc., het aanbod van deze horloges is beperkt. er is dacht ik ook een witte wijzerplaat uitvoering.
de prijzen die ik toen langs zag komen lag tussen 500 en 800 euro.
misschien kan Freddie een indruk geven van de verkrijgbaarheid van onderdelen?
Dank voor de link naar het archief! In die tijd was ik nog niet zo actief op horlogegebied. (Nou ja, ik kende deze site in ieder geval nog niet).
Als ik de fotoreportage zo bekijk en zie hoe mooi het horloge eigenlijk is, word ik steeds enthousiaster over het horloge waar ik het in eerste instantie over had.