Hulp gevraagd band Tudor Pelagos

Zo’n ‘tweezer’ heb ik ook liggen en die gebruik ik ook wel voor het losmaken. Gaat inderdaad heel simpel.

Toch pak ik wel telkens de 6767 bij het aanzetten van een band. Werkt voor mij prettiger. Zal wel met mijn onhandigheid te maken hebben. :upside_down_face:

4 likes

Kapnou! :confounded:

1 like

Ja…maar ik heb de zwarte ook gehad. :wink: :grin:

2 likes

Doe ik ook hoor :grin: Gebruikskrasjes heb ik niks op tegen, maar dit is zo makkelijk te voorkomen. Het kost je nog geen 5 minuten extra en je voorkomt lelijke ‘bandenwisselsporen’. De enige horloges waarbij ik het niet doe zijn gebruikte horloges die ik met bekraste lugs gekocht heb :grimacing:.

2 likes

Niceee :ok_hand::ok_hand::ok_hand::ok_hand:

2 likes

:joy:

Oh ja. Dat is die Pelagos waar de kroon aan de verkeerde kant zit en waar ze vergeten zijn om de helft van datumschijf uit de grondverf te halen. Toch … :innocent:

4 likes

Een maandagmorgen model :rofl:

2 likes

Fijn dat het gelukt is, soms is het inderdaad pielen met die pushpins. Daarom kan ik er vooral bij metalen banden echt met mijn verstand niet bij dat veel fabrikanten geen gebruik maken van quick release… Een aantal fabrikanten beginnen het te snappen. Maar hoe kan je nou een horloge maken van duizenden euro’s en te zuinig zijn om de quick release te integreren :flushed:

2 likes

Wat bedoel je met een “quick release”?

Bedoel je zo’n pushpin met een palletje er aan, wat je simpel kan ‘op(en)schuiven’… daar ben ik zelf hélemaal geen fan van. Die kunnen nl. ook per ongeluk openschieten, als je je pols knikt en het palletje in je arm blijft hangen. BAM! Horloge op de grond. Heb het al zien gebeuren.

Geef mij maar normale pins. wel de juiste stevige en passende uiteraard. Oh enne doorboorde lugs, dat is prettig zaken doen! :wink:

Overigens heeft Sinn wel een mooie “quick release” op de EZM12. Soort van haaksysteem. Ziet er stevig uit, mag ook wel want dat is een Einsatzzeitmesser, für den Luftrettungsdienst. Dus.

2 likes

Quick release - vergelijk inderdaad de dikte van de pennen die in de lugholes gaan eens met echt goede springbars. Ik koop ook mijn Molequins nooit met quick release, omdat ik weet dat mijn originele Omega springbars beslist 5 keer beter zullen zijn.

Maar handig is het wel. :wink:

Wat betreft die dubbele “tweezer” - heb er eentje, paar keer gebruikt, hopeloos. Is nota bene nog een Bergeon ook, was duur. Met de 6767F krijg ik wel alles los.

2 likes

Die palletjes liggen bij de betere banden verdiept in de band waardoor deze niet per ongeluk open gaat :wink: sowieso moet je flink je best doen om een normaal geïntegreerde quick release al per ongeluk open te krijgen, maar het zou theoretisch kunnen. Maar dat verdiept in de band kan zelfs al bij een Casio van 99 euro. Dus dat moet de grote merken ook wel lukken lijkt me. Dan kan deze echt niet per ongeluk open gaan.

1 like

Dat zal het probleem ook niet zijn. Het is een kwestie van “niet willen” denk ik. En nu ik er zo eens over nadenk: Waarom zou je dat willen? :wink: … ik snap de handigheid wel hoor maar ik kan prima overweg met mijn 6767.

Snap ik, ik heb er zelf ook geen probleem mee. Maar je bent met je eens dat een quick release makkelijker is toch? Banden wisselen in 5 seconde :ok_hand: dan kies je s’ochtends niet alleen je horloge maar ook nog eens je band :wink: ik ga s’ochtends met mijn slaperige kop echt niet aan de gang met een tool :rofl: maar hé; ieder zijn ding. Even goede vrienden. Ik vind het gewoon super handig.

:kissing_heart:

1 like

Deze moet ik er idd nog maar eens bij aanschaffen :ok_hand:t2:

1 like