Hulp gevraagd band Tudor Pelagos

Hallo forumgenoten!

Zo net voor de feestdagen wilde ik mijn Pelagos weer op de titanium-band zetten. De Crafter is er af, maar met mijn 6767 lukt het me niet om de titanium-band er weer op te krijgen… Uiteraard doe ik (wellicht te) voorzichtig om beschadigingen te voorkomen, maar nu kan ik m helemaal niet dragen :wink:

is er toevallig iemand in Leeuwarden/ noord Nederland die hier ervaring mee heeft en mij hiermee, uiteraard corona-proof, bij zou kunnen helpen? Helaas is ook mijn vaste adres waar ik normaal met dergelijke vragen naartoe ga gesloten.

Ik hoop op een positieve reactie!

Ik word wel eens voor gek verklaard met mijn plakbandjes, maar het zorgt er wel voor dat ik echt helemaal nooit beschadigingen aan de lugs maak.

Mijn methode bij de Pelagos: De band van onderen met de uitstekende pinnen op de lugs (op het plakband) leggen, de pin aan één kant indrukken en met je duim aan die ene kant naar de lug duwen. Die blijft met de pin klemmen als je je duim er op houdt. De andere kant de pin indrukken en ook recht naar beneden duwen. Klikkerdeklik. Vast.

Ik woon denk ik te ver bij je vandaan, omgeving Hilversum. Anders had ik je wel even willen helpen.

9 likes

Dank voor je uitleg. Hilversum is me idd wat te ver voor alleen dit :wink:

Ik ga het nog een keer voorzichtig proberen op jouw manier.

1 like

Zodra je kracht moet gaan zetten, moet je stoppen. Dat is nl. niet nodig. Het is een handigheidje met een beetje gevoel… :wink:

2 likes

Mission failed… :frowning:

Aanzet van onderen erin schuiven totdat de pushpin aan de onderkant van de lugs staat… dan links pushpin indrukken aanzet iets omhoog drukken zodat de band er aan een kant inzit… en dan se andere kant…

Met fluwelen handschoenen wordt dat nooit wat… maar grog geweld heb je absoluut niet nodig!!!

2 likes

Jij hebt de band nog losgekregen, zelfs dat is mij nog niet gelukt. Dus je bent niet de grootste prutser… :laughing:

1 like

Niet te voorzichtig jongens, het is gehard staal he en geen porselein. Wel met beleid natuurlijk, maar er een beetje losjes tegenaan schuren gaat niet werken. Je bent geen 16 meer he.

BAMMM! Thanks voor de tips! @junior en @LUWE

En zonder krassen :wink:

Heerlijk; hij is weer klaar voor optimaal gebruik! :star_struck:

14 likes

Wacht, stop: het is me gelukt.
Junior opende mijn ogen, je moet het bandje doorduwen naar beneden…

2 likes

Gaaaap…

en vice versa

4 likes

Ook niet prettige handeling, maar eerder ook gelukt. Ben ws toch iets te voorzichtig.

Andere banden gaan veel makkelijker.

Hij staat beter op rubber :speak_no_evil:

1 like

Rubber is ook prachtig, maar titanium tm mei/ juni.

1 like

Nee! De titanen band is het mooist😉

4 likes

Story of my life … :sunglasses:

@Lwd79, fijn dat het ‘schadevrij’ gelukt is. Stuk beter zo, op de Titanium band. Vind ik. :wink:

4 likes

Titanium rules. Ik check altijd nog wel ff goed of de pushpins goed in de gaatjes vallen, alle 4.

2 likes

Eens!

5 likes

Het is feitelijk titanium gr 2 en best wel zacht dus :wink:

2 likes