Zo net voor de feestdagen wilde ik mijn Pelagos weer op de titanium-band zetten. De Crafter is er af, maar met mijn 6767 lukt het me niet om de titanium-band er weer op te krijgen… Uiteraard doe ik (wellicht te) voorzichtig om beschadigingen te voorkomen, maar nu kan ik m helemaal niet dragen
is er toevallig iemand in Leeuwarden/ noord Nederland die hier ervaring mee heeft en mij hiermee, uiteraard corona-proof, bij zou kunnen helpen? Helaas is ook mijn vaste adres waar ik normaal met dergelijke vragen naartoe ga gesloten.
Mijn methode bij de Pelagos: De band van onderen met de uitstekende pinnen op de lugs (op het plakband) leggen, de pin aan één kant indrukken en met je duim aan die ene kant naar de lug duwen. Die blijft met de pin klemmen als je je duim er op houdt. De andere kant de pin indrukken en ook recht naar beneden duwen. Klikkerdeklik. Vast.
Ik woon denk ik te ver bij je vandaan, omgeving Hilversum. Anders had ik je wel even willen helpen.
Aanzet van onderen erin schuiven totdat de pushpin aan de onderkant van de lugs staat… dan links pushpin indrukken aanzet iets omhoog drukken zodat de band er aan een kant inzit… en dan se andere kant…
Met fluwelen handschoenen wordt dat nooit wat… maar grog geweld heb je absoluut niet nodig!!!
Niet te voorzichtig jongens, het is gehard staal he en geen porselein. Wel met beleid natuurlijk, maar er een beetje losjes tegenaan schuren gaat niet werken. Je bent geen 16 meer he.