Hulp gevraagd! Beste daily, Tudor bb 36 of Grand seiko sbgr253

Meestal een beetje sportief zoals bijvoorbeeld jeans en polo, maar soms ook in pak.

Persoonlijk zou ik voor de GS gaan. Mooie dauphine wijzers. En de erg mooie band. Die wijzers van de Tudor heb ik nooit echt mooi gevonden. De uren wijzer is zelfs een beetje lomp met dat extra wiebertje. Dan is een Rolex Explorer wel weer een stukje mooier.

2 likes

Grand Seiko. Uurwerk is top, afwerking is ongeevenaard (in die prijsklasse) en veelzijdiger door de klassieke wijzerplaat (zie bijgevoegd foto’s van mijn GS op rubber, leer en staal). Een beter waar voor je geld in die prijsklasse is er niet.

Zou persoonlijk alleen voor de oude wijzerplaat configuratie gaan.

14 likes

Wat voor rubber band is dat?

1 like

Ik zou voor de Grand Seiko gaan.

3 likes

Als ik moest kiezen, dan zou ik de GS als advies geven, aangezien deze wat traditioneler oogt. Hierdoor gaat deze minder snel vervelen denk ik.

Het verder sparen voor een Explorer 1 zou mijn persoonlijke voorkeur hebben. Succes in ieder geval met de afweging!

3 likes

Ik heb de zilveren 37 mm grand Seiko automaat en die draag ik twee tot vier keer per week. Nu ben ik geen bouwvakker maar het is een prima horloge om dagelijkste dragen. En krasjes, dat hoort erbij. Op mijn horloge zullen ze vast zitten maar ik zie ze niet.

Overigens ligt bij de Seiko shop in het outlet Roermond die zwarte voor 3.000 euro nieuw.

1 like

Thanks voor tip. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Indien mogelijk zou ik toch sterk aanraden om ze alletwee in het echt te gaan bekijken. Ik vermoed dat het verschil een stuk groter is dan de foto’s doen blijken. Grand Seiko is vooral beroemd omwille van het Zaratsu-polijstwerk. Combineer dat met de dauphine wijzers en de klassieke indices en je hebt een horloge dat neigt naar de familie van de dressers.

De Tudor BB oogt wat sportiever, maar daarom misschien ook wat anoniemer. Er is geen enkel kenmerk bij dit horloge waar het zich onderscheidt van andere horloges. Als tool watch is het wel een veel geschiktere kandidaat dan de GS.

Ik ken de dikte van de beide horloges niet, maar ik weet dat de BB 41 aan de behoorlijk dikke kant is en ook GS-horloges zijn meteen echt beroemd omwille van hun geringe dikte.

Grand seiko is in dit geval dikker dan de tudor. De tudor is 10mm terwijl de grand seiko 13mm is volgens mij. Ga ze binnekort allebei proberen. De GS is natuurlijk wel een stuk exclusiever. Zoek een goede daily watch om zowel sportief al casual te dragen. Ik ga het niet echt gebruiken als een tool watch. Zit meer achter een bureau :joy: maar het moet wel wat kunnen hebben. Krasjes storen me persoonlijk ook niet echt. M’n sarb zit er al redelijk vol mee. Wordt goed gebruikt :+1:

1 like

Wat ik steevast mis bij GS is de lume. Verder prachtig.
Bij de Tudor kan ik maar niet wennen aan die snowflake wijzer.
Dus ook ik kies voor nr 3 (keuze van @Bauhaus)

2 likes

Twee mooie horloges

Je kunt niet echt fout kiezen

Enige advies van mijn kant, heb ik hierboven ook al gelezen, ga passen. Want de Grand Seiko heeft geen micro adjustment op de gesp.

1 like

Beide zijn mooi. In als Daily zou mijn voorkeur uitgaan naar de Grand Seiko (en dat zeg ik niet snel :speak_no_evil:)

:joy::joy:

Beide mooie horloges. Ga voor je eerste gevoel.

Het enige dat ik in gedachten zou houden is dat de GS wellicht wat lastiger te verkopen is mocht je hem op termijn weer willen flipperen…

1 like

Beste HF’ers

Nogmaals bedankt voor jullie advies! Hierbij nog even de terugkoppeling zoals het hoort :stuck_out_tongue_winking_eye:

Na lang wikken en wegen is het de Grand Seiko SBGR253 geworden. Het horloge blijft me elke dag weer verassen. Het draagcomfort is super. Het materiaal ziet er geweldig uit. Vooral de bekende zaratsu polijsten techniek doet zijn werk. Helaas is het helemaal slecht vast te leggen met de iphone camera.

Ik heb het horloge nu bijna twee weken in m’n bezit en loopt +2/3 sec per dag. Voorlopig is dit het enige huwelijk wat ik aan ga. Aangezien ik nog maar in mijn beginjaren twintig zit :joy:

Iedereen nog een fijne dag toegewenst en geniet van jullie horloge(s)!!

16 likes

Beide erg verschillend.

Ik vind de Tudor veelzijdiger, maar de Seiko mooier!
Succes met dit heerlijke dilema.

Het is met volle overtuiging de GS geworden.

5 likes

Gefelicteerd met de GS. Geniet van de keuze die je gemaakt hebt.

1 like